האם הרבי הוא משיח?

מלובביץ כמלך המשיח אחרי ג תמוז תשנ"ד.אני רוצה להתייחס לכמה עניינים:ראשית בגילוי דעת תורה של הרב סולביצ'יק אמר הרב בשנת תשנ"ו שהרבי עדיין יכול להיות משיח ואין להוציא את הדעה הזו מחוץ לדת האורטודוכסית!

לגבי עניין מלחמות השם אני בעז"ה יתייחס לזה בהמשך המכתב אך ראשית עליי לציין שיצא ספר בשם יחי המלך המשיח מפרי עטו של הרב שלום וולפא בו הוא מבאר איך הרבי מתאים לכל הגדרות הרמבם לבחזקת שהוא משיח וראוי לציין שיצא פסק דין שהרבי בחזקת שהוא משיח והפסק נחתם ע"י מאות רבנים!בעדודו של הרבי!חשוב לציין שכל התייחסותם של חסידיי הרבי אליו כמשיח הם תגובה ישירה לשיחות הרבי שאמר שמשיח מנחם שמו וגם מנדל!וכן אמר שמשיח צדקנו יושב ב770(בית מדרשו של הרבי ומחכה בכיליון עיננים לגאול את עם ישראל)!חשוב לציין שהספר הנ"ל שמציין איך הרבי נלחם מלחמות השם ועונה על גדרי בחזקת משיח יצא עם ההסכמות של הרב מרדכי אליהו והרב עובדיה יוסף שלי"טא.חשוב לציין שהרבי אומר בשיחת פרשת שופטים תשנ"א על עצמו שהקב"ה מינה אותו להיות נביא לעם ישראל ונבואתו היא תיכף ומיד ממש משיח בא!וזוהי נבואה של נביא אמת כפי שנבאר.לגבי שייכותה של נבואה בימינו נביא מספר מקורות:ראשית הרמב"ם באיגרת תימן כותב שהנבואה תחזור בלי ספק כהקדמה!לימות המשיח.בין כל התנאים של הרמב"ם לגבי נבואה והוא מעריך בנושא זה מאוד לא מביא הרמב"ם בהלכה זמן מסויים כתנאי.הרמב"ם מאריך באופן נבואת משה ואם מדובר פה שהלכה זאת תהיה רלונטית רק לאחר תחיית המתים הרי אנחנו נראה בעיניי בשר את משה רבינו וכי למה הרמב"ם מפרט זאת?.לגבי עניין משמתו חגי וזכריה נסתלקה וכו' חשוב לדייק שנסתלקה ולא נתבטלה כלשון הגמרא שם לשאר הדברים.לעיון יותר מעמיק עיין בשיחת הרבי.הרמב"ם דורש כתנאי לנבואה שאותו אדם יהיה צדיק וגדול בדורו לשם המחשה נביא את דברי הבבא סאלי על הרבי:עליו נאמר ולו יקהת עמים(פסוק המדבר על מה"מ ראה ספר שמן ששון מחבריך)וכי הוא ראוי לכל ואת דברי הרב מרדכי אליהו:הרבי הוא מלאך השם צבאות זה לא בן אדם!הוא משה שבדור,כל נבואותיו מתקיימות במדוייק וכן את דברי הרב עובדיה יוסף שהרבי הוא ראש גולת אריאל וכן כמו שאתם בעצמכם כתבתם התנאי השני של הרמב"ם הוא שאותו צדיק יאמר שהשם שלח אותו!הרבי ואני מצטט אומר בפרשת שופטים:שזכינו שהקב"ה בחר ומינה נביא לדור שנבואתו העיקרית היא הנה זה משיח בא והרבי אומר

תוכן התשובה:

בס"ד

שלום רב!

קראתי את כל מקורותיך ומה שראיתי הוא שכתבת כי הרבי אמר על עצמו שהוא נביא וזהבהחלט יכול להיות ואינני בכלל בגדר של מי שיכול ח"ו לחלוק על הרב"י ואינני רוצה בכך ואם הוא אמר כך - הריני שמח ורוקד.

קראתי גם שהרבי מדבר על כך שאנחנו בתקופת גאולה ומשיח ולצערי יש כאלו (גם מחב"ד) שעדיין לא הפנימו את המסר הזה ואומרים שאנחנו כעת בגלות.

לא קראתי שהרבי כותב על עצמו שהוא משיח.
ושמעתי ממו"ר אבא כמה פעמים שהוא ראוי ביותר אבל לצערנו לא זכינו לראותו בעוונותינו ומי יתן ונזכה לתחיית המתים שלו ושל כלל צדיקי ישראל ומשיח בראשם - אמן!

התשובה התקבלה מהרב שמואל אליהו,
טו באדר ב'
,
19 במרץ, 2003
לקריאה נוספת
17.06.2003

1. המשיח עדיין לא התגלה (מורן)

דווח על תגובה לא ראויה
17.06.2003

2. הגאולה שהוא מתכוון אליה זה לא מה זאתה מתכוון (shay)

אתה וודאי מתכוון לשיבת יהודים לציון וזה לא ממש גאולה
1) מפני שיהודים נודדים מאה"ק לעולם הגדול וחזרה מאז החורבן וכל השינוי הוא שכרגע באופן אקראי(וכמובן בחסדי ה' וכו') יש יותר יהודים בארץ מאשר פעם


אבל השלטון פה הוא של גויים (ארה"ב וערב) ובמה זה שונה מהפרלמנט בוושינגטון? ששם יש 20% יהודים ופה יש 80% בכנסת ?

אין בין המצב של עם ישראל וגאולה לא כלום
ורק ההבטחה של הרבי שזה דור הגאולה היא העומדת נר לרגלינו ומסילה לדעותינו .

תגובת הרב
בספר דברים פרק ל
(ג) וְשָׁב יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת שְׁבוּתְךָ וְרִחֲמֶךָ וְשָׁב וְקִבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ שָׁמָּה:
(ד) אִם יִהְיֶה נִדַּחֲךָ בִּקְצֵה הַשָּׁמָיִם מִשָּׁם יְקַבֶּצְךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ וּמִשָּׁם יִקָּחֶךָ:
(ה) וֶהֱבִיאֲךָ יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר יָרְשׁוּ אֲבֹתֶיךָ וִירִשְׁתָּהּ וְהֵיטִבְךָ וְהִרְבְּךָ מֵאֲבֹתֶיךָ:

דווח על תגובה לא ראויה
19.06.2003

3. מה שעוד יותר לא מובן לי (אלרואי)

ואשמח אם הרב יאיר את עיני, זה איך, המיוחד לאור הנאמר לעיל, ההין רב כל כך גדול כמו הרב שך זצ"ל, לומר שחב"ד היא "הכת הקרובה ביותר ליהדות"? (מה עוד שהיא מגיבה בדורי דורות של צדיקים וגאונים, החל מאדמו"ר בעל התניא)
תגובת הרב
רק ליצני החצר אמרו איזה דבר שנראה כמו איזה אמירה שנונה. אבל אסור להאמין לשון הרע כזה גדול על הרב שך זצ"ל.

דווח על תגובה לא ראויה
11.08.2003

4. להביא דברים על דיוקם (צביקה)

דווח על תגובה לא ראויה
01.01.2004

5. ח"ו גאולה (ארנון דוד)

ב"ה
ודאי שבשנים האחרונות הרבי אמר שאנו קרובים ביותר לגאולה וצריך רק לפתוח את העינים וכו' אבל ודאי שאפילו אין התחלה של גאולה, כמפורש כששאלו את הרבי (חב"דניק) למה לא לומר שאנו באתחלתא גאולה, ואמר הרבי שאתחלתא דגאולה יעשה משיח ולא מדינה, והוא שאל, נו, יש את הרבי, והרבי אמר שבנוגע לגאולה זה לא דבר באויר, יש הגדרות לזה, ברמב"ם שמתי מתחילה הגאולה כשמשיח בונה בית המקדש וכו', אז אם כן למרות דוקאי הרבי משיח, אבל כל עוד לא נבנה ביהמ"ק נמצאים בגלות וכדברי הרבי בחושך כפול ומכופל, שמצב של גלות שיש פיגועים ורוצים למסור שטחים, וכו' ולזה קוראים גאולה, זה חושך כפול ומכופל !!!
תגובת הרב
אני שמעתי אותו אומר וכותב על גאולה במילים אחרות לגמרי. והדברים שאני שמעתי פורסמו בקול רעש גדול על ידו דווקא ובזמן האחרון. לכן קשה לי לקבל דברי מישהו עלום שם שאולי שמע לפני עשרות שנים ואולי לא הבין מה הוא שומע ואולי הבין מה שהוא רוצה לשמוע לפי דעתו הקצרה.

דווח על תגובה לא ראויה
01.01.2004

6. ח"ו (ארנון דוד)

ב"ה
בנוגע לדברי הרב שלא זכינו, זה היפך כל השיחות של הרבי שכידוע הרבי דימה את הדור שלנו דור השביעי לדורו של משה רבינו שהמשיך את השכינה למטה והי'ה המשכן כך דורנו זה הדור שמוריד את השכינה למטה ומביא את הגאולה, וממילא לא שייך יותר דור וכדברי הרבי שדורנו הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה, וכל מה שקרה זה העלם והסתר שהקב"ה מנסה את עם ישראל, ובכלל זה לא סתירה שהרי כתוב שצדיקים יקומו 40 שנה לפני כל המתים וממילא הרבי יכול להיות משיח וכמ"ש בגמרא אם משיח מהמתים כגון חזקי'ה שמו, ובכלל זה כמו יעקב אבינו לא מת שתורת אמת קובעת שיעקב אבינו לא מת גם מצד גופו וביחד עם זה בגלל שנדמה להם שמת אז צריכים לעשות פעולות לפי ההלכה שאין לדיין אלא מה שעיניו רואות, דהיינו שזה אמת על פי תורה, ואעפ"כ מצד אמת יותר נעלית הוא לא מת, כח הקב"ה הוא "א-ל דעות ה'" כולל גם דעת עליון וגם דעת תחתון, מצד אחד אין עוד מלבדו ומצד שני העולם הוא לא דמיון, כמו כן כאן, מה שראינו זה אמת ואעפ"כ קובעת תורת אמת (כמבואר בשיחות של הרבי) שהרבי חי נשמה בבגוף (וזה שלא רואים בגלל שהרבי נתעלה וממילא החיים עכשיו הם באופן אחר לגמרי באופן שאנו לא מבינים, ששם לא צריך אכילה לקישור הנשמה עם הגוף, ויש להאריך בכל זה, וחבל סתם לקבוע קביעות מבלי לעיין בדבר היטב)
תגובת הרב
קראתי את דבריך ולא הבנתי למה אתה מתעקש לעשות הפכים? אתה אומר שהרבי משיח - ואתה מתעקש לומר שהוא עוד לא!!! למה? אתה מתעקש לומר שהוא יהיה רק בעתיד. למה? אתה רוצה להוריד את הכל אליך? עדיף שתעלה ותתעלה להבין את דברי הרבי במקום שתלך אחרי היצר ותנסה לשכנע אותי לרדת למטה. לסיכום - דברי הרבי יותר מתאימים לי מדבריך. ואני אחריו.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

תמונת ארכיון מהלוויה צבאית צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מועד לוויתו של סא"ל מ' פורסם. לא יתאפשר סיקור תקשורתי

קרא עוד