דרך

ראיתי בן אדם שקרא למישהו מסכן בלי בגרות ואותו בן אדם שאמר מסכן בלי בגרות צם ביום כיפור האם הזה הגיוני שאתם מרשים לתופעה כזאת לקרות?

תוכן התשובה:

בס"ד

שלום רב,

לכל אדם, גם לי ולך, יש עבירות. עבירה לא פוסלת את עבודת ד' של אדם.

עבריין חמור ביותר, יכול להתפלל, לשמור שבת, לאכול כשר וגם לצום ביום כיפור.

הקב"ה מאפשר לכל אדם לנסות לתקן את דרכיו.

אפשר שהצום יעורר את האדם לתקן את כל דרכיו ולחזור בתשובה על עוד עבירות שעבר.

במקרה שאתה מציין: אולי אחרי שהאיש יצום ביום כיפור, הוא יבין שחובתו לבקש סליחה ממי שנפגע ממנו?

שנה טובה ומאושרת

התשובה התקבלה מהרב גלעד שטראוס, ר"מ באולפנת כפר פינס
כ באלול התשעט
,
20 בספטמבר, 2019
לקריאה נוספת
22.09.2019

1. תשובה מעולה גם לנושא העליה להר הבית (עולה להר הבית)

הרבה חושבים שאינם צדיקים מספיק ואינם ראויים לעלות צלהר הבית אחרי טבילה במקווה.
התשובה הזאת של כבוד הרב מצויינת גם לנושא זה.
כולם חייבים לעלות להר הבית , גם אם הם חטאו.
ברור שבזמן בית ראשון ושני הגיעו למקדש בשלושת הרגלים גם אנשים שחטאו. זה ברור.
אז לסיכום כל יהודי יכול לטבול במקווה ולעלות להר הבית למקומות המותרים. גם יהודי שהוא לכאורה בעיניו פשוט וחוטא.
תגובת הרב:
עליה להר הבית אסורה לא בגלל שאנו חוטאים אלא בגלל שאיננו יודעים היכן מותר והיכן אסור לישראל לעבור בהר הבית. להלן הסבר מתוך האיסור של הרב עובדיה: מרן רבינו הגדול רבי עובדיה יוסף זצ"ל דן בזה בספרו שו"ת יביע אומר חלק חמישי (יורה דעה סימן כו) ובספרו חזון עובדיה (תעניות עמוד תנד), ושם דן באורך וברוחב, והביא כמה ראיות מדברי הפוסקים, שאין אנו בקיאים בזמן הזה לדעת היכן הוא מקום המקדש בדיוק, ולפיכך רוב ככל שטח הר הבית נמצא בספק אם הוא מקום המקדש, (וגם אם יש איזה מקום היוצא מן הספק, עדיין הוא קדוש בקדושתו ולא כל אדם רשאי להיכנס שמה). ובדבריו הביא את לשון הגאון רבי דוד מקרלין בשו"ת שאילת דוד (בקונט' דרישת ציון וירושלים די"ד סע"ג), שכתב, שאי אפשר לנו בשום פנים לכיוון מקום המזבח, ויש לחוש בזה באיסור כרת. ולכן בודאי שיש להתרחק ולהישמר שלא להיכנס להר הבית אפילו לאחר טבילה ולצורך מצוה, כי יבאו ההמון לפרוץ ולהיכנס בטומאה לשטח העזרות וההיכל, וכעת כבר נמנו וגזרו והסכימו גדולי הדור בכל תוקף לגדור גדר ולהזהיר באזהרה חמורה לבל יהין שום אדם להיכנס לשטח הר הבית, עד כי יבא שילה, שאז יקוים בנו, "וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם", והסכימו על האיסור בזה הגאונים: רבי יצחק ויס, רבי שלום משאש, רבי אליעזר יהודה ולדנברג, רבי יחיאל מיכל טוקצינסקי, ועוד ועוד רבים ועצומים, השווים בחומר האיסור להיכנס להר הבית בזמן הזה מפני חשש איסור כרת.

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

ספוטיפיי צילום: shutterstock

סטטיק ובן אל נותרו מחוץ לרשימת השירים המושמעים של ספוטיפיי

קרא עוד