שאל את הרב

גזל ובכי בתפילת ראש השנה

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 09/09/21 22:51 ג בתשרי התשפב

שאלה

בס״ד

שלום לכבוד הרב!

יש לי שתי שאלות שאשמח לקבל עליהן מענה.

1. האם יש בעיה עם בכי שמתעורר בתפילת ראש השנה ביום הראשון וביום השני? שמעתי שאם אדם מתעורר לבכי ביום הראשון של ראש השנה שהוא יום הדין הוא חלילה נידון לדברים לא טובים, האם זה נכון? אני תמיד בוכה בתפילות ראש השנה ויום הכיפורים , התפילות והקרבה לקב״ה מאוד מרגשות אותי וגורמות לי לחשבון נפש, ואני חייבת להודות שאני קצת חוששת לאור מה ששמעתי ..

2. אני סטודנטית וככזו אני צריכה להדפיס הרבה חומר , הרבה פעמים הייתי מבקשת הדפסת חומרים מאחים שלי שעובדים במשרדים גדולים, אמנם ישנם אנשים רבים במשרד שמדפיסים שם לצרכיהם האישיים, אבל מרגיש לי רע שביקשתי מהם ואני לא יודעת איך לכפר על הדבר הזה, הרי להחזיר להם כסף אין באפשרותי. אשמח לדעת כיצד כן ניתן לכפר.

אשמח ממש למענה! תודה רבה ושנה טובה , בריאה וחתימה טובה בעזרת השם!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך

הבכי בראש השנה וביום הכיפורים בייחוד יש לו מעלה עצומה כמבואר בספר הכוונות לרבינו האר"י ז"ל בדרוש ראש השנה ויש מעלה עצומה בבכי כתוב שהגאולה האחרונה תהיה בזכות משה רבינו שעליו נאנר והנה נער בוכה ולעתיד לבוא "בבכי יבואו ובתחנונים אובילם".

ועוד כתוב ב'רוך כ'בוד י' מ'מקומו ראשי תיבות בוכים.

לכן אשרייך על הבכיה בימים אלו וזה סימן טוב.

לגבי העבודות אם יש אפשרות להעביר למקומות העבודה הללו בלי ידיעת שמך כסף מפעם לפעם

ואם לא אז לתת כסף צדקה לרבים.

וכדאי שתבררי עם אחייך אולי זה ברשות ואולי יש להם תעריף מוזל כדי שתוכלי להחזיר להם מעט מעט לפי יכולתך.

ולהבא תקבלי על עצמך לא להדפיס עבודות וכדומה במקומות שזה גזל או חשש גזל

שנה טובה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות