שאל את הרב

אני רוצה אותו

חדשות כיפה הרב יוסף אלנקווה 13/12/18 11:56 ה בטבת התשעט

שאלה

שלום לרב

יש בחור מסויים שנפשי נקשרה בו הוא לא יודע אני מתביישת לפנות אליו ומפחדת שבינתיים מישהי תתפוס לי אותו מה עושים?

תשובה

שלום לך.

יש כמה שערים דרכם עלייך לפעול ובהקדם כי אכן יש מקום לחשש שמא אחר תקח אותו לפנייך כי הרי יש הלכה בשולחן ערוך תקמ"ו שמותר לארס אשה בחולו של מועד 'שמא יקדמנו אחר ברחמים' והגם שכבר יצאה בת קול משמים בכל זאת אומרת הגמרא מועד קטן י"ח: שעל ידי רחמים אפשר לקבל אפילו שידוך אחר. והענין מתאים גם לאיש וגם לאשה ראה בשו"ת הרדב"ז סימן רי"ז שיש מקום לחשש שמא תקדמנה אחרת.

הראשון שבהם אלו שערי התפילה אשר מעולם לא ננעלו ואם תהא תפילה בדמעות שליש כי אזי גם שערי הדמעות אשר לא ננעלו יאלצו להפתח ותפילתך תעלה למרומים.

בשומע תפילה תגידי בלשונך תפילה בערך כזו :

"רבונו של עולם גלוי וידוע לפניך שהנני אמתך...בת ..(אמרי שמך אצל השם יתברך אין חסוי הכל גלוי )

רוצה לעשות רצונך הטוב אשר כתבת בתורתך לא טוב היות האדם לבדו והנני חפצה בכל מאודי להקים משפחה כדת משה וישראל. והנה לפניך נגלו כל מסתרי לבבי אשר הנני רוצה שפלוני בן פלונית יתחתן עימי כי הוא הנראה לי הטוב והראוי למעני.

הרבה שלוחים יש לך הקדוש ברוך הוא אל נא תכזב באמתך אין לי אלא אתה אב הרחמן ואם אכן טוב הוא בעיניך שאנשא כדת משה וישראל לפלוני בת פלונית עשה ואל תחשה שאמצא חן בעיניו ונזכה להתחתן. כי אתה שומע תפלת כל פה"

תפילה ממעמקי הלב בוודאי תרקיע ותבקיע שערי רום.

ויש גם שערי צדקה תתני צדקה לאיזו כלה נזקקת ובוודאי תפילותיה לך יועילו.

ויש גם שערי השתדלות.

מי אמר שרק הגברים צריכים להציע?

ומה יקרה אם תתקשרי אליו ישירות או באמצעות שליח ותגידי לו שאם הוא רוצה כלה הראויה לו הנה חסכת לו זמן ומחשבות ובלבולים ושערי התרוצציות הנה יתקשר כבודו אלי כי נמצאה אבידתו שהוכרזה בשמים ארבעים יום לפני לידתו.

רק זאת אבקשך אם תתקשרי או שתגרמי למישהי שתתקשר ותציע אותך הכיני את עצמך לתשובה שהוא שמח בהצעה אבל גם קחי בחשבון שאולי דעתו נתונה לשידוך אחר ואל תפגעי ואל תעלבי.

כנראה מן השמים יביאו לך מישהו היותר ראוי ומתאים לך.

הנה לך כמה וכמה שערי תפילה הוסיפי קריאת תהילים כפי שבוודאי ככה את עושה גם מבלי שאייעצך התמלאי באמונה ובטחון שביתך יבנה במהרה בשמחה ובששון.

יש כמה תפילות שכתבם החיד"א עליו השלום ועוד מחכמי ישראל על תפילה מיוחדת להקמת בית בישראל.

זאת עשי עלי והצליחי. נא לא לשכוח לשלוח הזמנה לשמחנו .

מזל טוב.

נ.ב.

אם בכל זאת כבודה של בת ישראל פנימה מונע ממך ליזום הצעה אשמח להיות השליח לדבר מצוה.

בלי נדר .

כתבות נוספות