שאל את הרב

אהבה בגיל 16: איך יודעים שזה זה? ולמה התאהבתי דווקא בו?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/11/19 14:52 יד בחשון התשפ

שאלה

שלום!

תודה רבה על האתר המדהים הזה! עוזר לי כלכך הרבה פעמים בשאלות חשובות באמת!

השאלה שלי היא כזאת: איך יודעים שזה זה? אני מרגישה משהו כלפי נער בן גילי מהשכונה שלי. אבל לא כלכך הצלחתי להסביר לעצמי למה אני אוהבת אותו? מה כל כך מושך אותי?

והגעתי למסקנה שהתשובות שיש לי לא מספקות אותי. האם אני צריכה למצוא לעצמי הסברים, או לתת פשוט ללב להרגיש?

איך יודעים שזו לא סתם התאהבות חולפת אלא משהו אמיתי ועמוק?

ראיתי באיזה מקום שלא מתחתנים עם מישהו בגלל אהבה, אלא בגלל שיש רצון משותף להקים את אותו בית, שיהיה לנו רוב של דברים שאנחנו מסכימים עליהם, והאהבה תבוא אחר כך..אבל אני שואלת, מה קרה עם כבר התאהבתי?

אשמת לתשובות, תודה רבה על הכל!

מעריכה מאד

תשובה

רעות יקרה.

תודה על המילים הטובות. שמחה שאת אוהבת את האתר שלנו, מקוה שתמשיכי להעזר בו.

הרגשות שלך טבעיים לגמרי, מבינה אותך לגמרי.

זה חלק מבריאות של חיים ומסדר נכון שלהם לרצות את הדברים האלה, לחכות להם, לבקש שיבואו הימים האלה. שתזכי להתמסר בטוב, לתת ולאהוב את האיש שלך.

חייבת להגיד לך מראש, אני הולכת לכתוב לך דברים שאולי לא תאהבי.

אבל כדאי לך לעצום עיניים, לנשום עמוק ולהקשיב להם.

יקרה את בת 16. וזה הזמן שלך לבנות את עצמך ולפרוח, ללמוד, להכיר את עצמך מבפנים ולהחליט איזה בן אדם את בוחרת להיות. מה חשוב לך? אילו תכונות את רוצה שיהיו בך? איך את מקבלת את עצמך? מה מצב הבטחון העצמי? יש לך חברות? יש לכן שיחות עומק? כיף לך איתן? את אוהבת את החיים שלך? רוצה לשפר או לשנות משהו?

שימי לב מתי כל הדבר הזה קורה לך? בגיל 16. אלוקים יצר אותנו באופן שנבנה את עצמנו בצורה תהליכית והדרגתית. לכל דבר בחיים יש את הזמן שלו. בגיל 16 עם הרגשות הבריאים והטובים שמתפתחים בתוכך זה הזמן שלך לעבוד על מי שאת הולכת להיות. לבנות אישיות שחושבת מה נכון ומה לא, ומה הקווים האדומים שלה ועל סמך מה קובעים אותם. להכיר את עצמך, לסמן במה את טובה ואת זה לחזק, וגם לזהות מה צריך לתקן. זה לא אומר שמעכשיו את מתחילה לחיות בהסתגרות ובצמצום אלא שבכל כיף שאת עושה צריך להיות משהו שעוזר לך לבניין העצמי הזה שלך ומקדם אותך בחיים.

מי שלא עובד על עצמו, ובמיוחד בגיל הזה כי זה הזמן שמעצבים אישיות, אחר כך דפוסי החיים שלו יכולים להיות קשים ומקובעים, הוא לא מודע לעצמו ולא יודע מי הוא רוצה להיות. אם תסתכלי מסביב על אנשים שאת מכירה מבפנים ויש לך הערכה כלפיהם תגלי שהתוצר הסופי שעומד מולך בתור אישיות, הוא תוצאה של עמל רב, של התבוננות פנימית ובחירה מודעת. אין אנשים שנהיו טובים או גדולים או שאכפת להם מאחרים, מעצמם. כל טוב שאת רואה, אם הוא קבוע בנפש ולא זמני וחולף, לא היה שם קודם. מישהו עבד קשה בשביל שהטוב הזה יופיע בתוכו.

אני יודעת שאני הולכת להגיד לך משהו שקשה לקבל אותו. ההרגשות האלה טרם הגיע זמנם, את עוד לא בזמן שטוב לך שזה יקרה. זה כיף שמבלבל, מתעתע ומשאיר אותך הרחק מאחור.

כי בדרך כלל מה שחושבים שמתאים בגיל 16 מאוד לא מתאים בזמן אמת, בתהליך של בחירה להתחתן. כי אנשים משתנים מאוד. יכולה לשתף אותך שבעבר לימדתי, בנות בגילאים 15-18, בבית ספר דתי לייט. בנות משתפות אותי בחברוּת שלהן עם בנים, וכמה שזה מסעיר ומרגש. כמה מהן נשארות עם אותו אחד אחרי סיום הלימודים? כמה מהן מתחתנות עם החבר מהתיכון? לא מכירה כמעט אף אחת כזו, ושמעתי על הרבה מקרים.

ועוד דבר שאולי יפתיע אותך. מה שאת מרגישה זו לא אהבה. כי אהבה זה משהו אחר לגמרי. אהבה היא כוח בנפש שמופיע בעולם כשאיש ואשה בגיל של חתונה ולא בגיל של תהליך בניין האישיות רוצים אחד את השני על בסיס של רצונות משותפים, שאיפות דומות, נשיאת חן וחיבור נפשי עמוק. החיים שלהם יחד יוצרים אהבה כי אהבה היא נתינה, מוכנות להתמסר לשני עד כלות, בכל מצב, בלי שום תנאים, לתת בלי שיפוטיות ובלי רצון לקבלת תמורה.

יקרה, מציעה לך להרגיע ולהגיד לעצמך, שזה טוב להרגיש ככה, אבל לא עכשיו. ושבשנים הקרובות את הולכת להתמקד בך, בנפש שלך וברצונות הגדולים שלה. לבנות את מי שאת הולכת להיות הכי טוב שאפשר ולבחור נכון עכשיו.

רק טוב ושמחה,

מקוה שקצת עזרתי,

נועה, חברים מקשיבים

כתבות נוספות