אין דוסים בשבת!

המלחמה על השבת בעיצומה. אורי אורבך נותן צל"שים וצל"גים לדתיים.

חדשות כיפה אורי אורבך 26/12/02 00:00 כא בטבת התשסג

במסגרת המאבק נגד הופעת דוסים בתכניות השבת בטלוויזיה נרשם הישג ראשון. השר שלמה בניזרי מש"ס צולם כשהוא שר עם הזמר אנריקו מסיאס לתכנית שהיתה אמורה להיות משודרת בליל חג השבועות. בניזרי טען שהטעו אותו והבטיחו לו שהתכנית מיועדת ליום חול. בעקבות מכתבים נזעמים ששיגר השר לרשות השידור ומסע לחצים כבד מצידו שונה זמן השידור והתכנית שודרה במוצאי שבועות.
מי שלא התעקש הוא עו"ד חיים שטנגר מפתח תקוה, שהופיע בתכנית השבת "סגל יוצא לתרבות" באיזשהו עניין.
פינתנו תמשיך לעקוב ולדווח לכם על אנשים דתיים המופיעים בתכניות המשודרות בשבת - עד שנמגר את התופעה, או עד שהתופעה תמגר אותנו.
במסגרת המעקב שלנו נוסיף גם תת-פינה שבה נשבח כאלה שתרמו למאבק נגד הופעת דוסים בשידורי השבת. עמיתי חנוך דאום פרסם את הקמפיין בטורו ב"תרבות מעריב", וכבר באותו שבוע, נפלאות דרכי הבורא, קיבל -וסירב כמובן - הזמנות להופיע גם ב"תיק תקשורת" המשודרת בשבת, וגם ברפי רשף של שישי בערב. תודה גם לקובי סלע שפרסם את הקמפיין הזה בשבועון החרדי "משפחה".
עוד מישהו הראוי לציון לשבח מיוחד: פרשן הכדורסל אלי סהר עמד על שלו, וסירב לפרשן מפריס את משחק חצי הגמר של מכבי תל אביב נגד צסק"א מוסקבה. המשחק בפריס נערך בטרם כניסת השבת, אבל השידור הישיר בארץ היה בשבת קודש. למרות הלחצים הכבדים שהופעלו עליו, כולל כמעט ביטול הנסיעה, לא התפתה סהר, והסתפק בפרשון משחק הגמר שנערך ביום ראשון. הסירוב הזה ראוי להוקרה מיוחדת, כיוון שסהר הוא הפרשן הקבוע ולא אורח מזדמן לתכנית כל הכבוד.



מתוך עיתון נקודה, גיליון 243