שיעורים תורניים און-ליין

לקראת חג השבועות, מבחר אתרים תורניים הפזורים ברשת.

חדשות כיפה יצחק שליסל 18/12/02 00:00 יג בטבת התשסג


הקרדיט לכתבה הפעם, שייך לכם הקוראים היקרים ששולחים אלינו מאות מכתבים. הקורא אמיחי בנט ממעלות, מבקש לדעת היכן ניתן למצוא באינטרנט שיעורים תורניים. ובכן, הקורא יניב יוסף ריכז עבורנו רשימה של אתרים בהם ישנם שיעורים שניתנו מפי הרב אבינר שליט"א, ראש ישיבת עטרת כהנים:

קודם כל כמובן, באתר של הישיבה עצמה: http://www.ateret.org.il" ניתן לקרוא ולהאזין לשיעורים.
האתר של "כי מציון" בשיתוף עם "עטרת כהנים": http://www.angelfire.com/de/kimizion/h.html מציע האזנה מקוונת או הורדה למחשב, מגוון רחב מאוד של שיעורים תורניים בנושאים כגון שידוכים, ערבים ופוליטיקה, ציונות וחרדים, מדע, קבלה, גאולה וכו'.
"כיפה" - מציע לקריאה ראיונות בעניינים שעל סדר היום עם הרב שלמה אבינר, בכתובת: https://www.kipa.co.il/yesh/all.html וכן את מאמרי הרב שהודפסו בדפי פרשת השבוע "באהבה ובאמונה", ניתן לקרוא באתר של "מכון מאיר" - המרכז ללימודי יהדות בישראל: http://www.machonmeir.org.il
האתר של עמותת "קרן ישי": http://www.kerenyishai.org מתעדכן מידי שבוע בשיעורים האחרונים של הרב מרדכי אלון. אפשר ללמוד דרכו את דפי המקורות ולהאזין לשיעורים הניתנים בשידורי הרדיו והטלויזיה, לקבל רשימת זמנים בהם הוא נותן שיעורים פתוחים לקהל הרחב, לרכוש קלטות ודיסקים של השיעורים, לקרוא, לעיין בארכיון, להוריד ולהדפיס, להרשם ולקבל בחינם את הדרשות השבועיות המודפסות בחוברת "תכלת מרדכי" וכן לקבל אוטומטית לאי-מייל מקורות ושיעורים.

ספרים תורניים און-ליין

המאגר התורני של "סנונית" מכיל בקרבו את התנ"ך, המשנה, התוספתא, התלמוד הבבלי, התלמוד הירושלמי ומשנה התורה לרמב"ם. בכל הספרים הללו ניתן להעזר במנוע חיפוש. כתובתו של המאגר:
http://www1.snunit.k12.il/kodesh/kodesh.html
האתר של "יד הרב הרצוג" מציע את האנציקלופדיה התלמודית בצורה מקוונת בכתובת: http://www.yadherzog.org.il/et.htm"
ספריית הרמב"ם, אחת מהספריות התורניות הגדולות בעולם, מציעה שרות חדש של משלוח חומר סרוק דרך האי-מייל. השרות ניתן חינם (עד 3 דפים). כתובת אתר הספריה:
http://www.tel-aviv.gov.il/culture/ariela/rambam.htm"

פורטלים ליהדות
https://www.kipa.co.il- בית הציונות הדתית.
http://www.moreshet.co.i - ספקית אינטרנט המאפשרת הגבלת הגלישה רק לאתרים שנבדקו ונמצאו כשרים לצפיה.
http://www.torah.net - הקמת ואירוח אתרי אינטרנט תורניים.
http://www.hesder.net - הסדרנט, ישיבת ההסדר הוירטואלית.
http://www.hareshima.com- הרשימה.
http://www.jewsite.net- יהדות עכשיו.
http://www.sodya.co.il- סודיה.
ww.atc.co.il - אתחלתא.

שאלות, תגובות על מאמרים שנכתבו, רעיונות והמלצות על אתרים לכתבות הבאות נשמח לקבל בדוא"ל : golshim@newmail.net