כך תשמרו על הכושר הגופני בגיל מבוגר

פעילות גופנית כמו יוגה, תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן, שחייה והליכה בפארק תסייע לכם לשמור על כושר גם בגיל מבוגר. צריכים תמריץ כדי להתחיל? הנה כל מה שכדאי לדעת

חדשות כיפה תוכן שיווקי 22/09/19 10:16 כב באלול התשעט

כך תשמרו על הכושר הגופני בגיל מבוגר
כושר למבוגרים, צילום: pexels

התקדמות בגיל מביאה איתה תופעה של דלדול שרירים, דלדול עצם וירידה בתפקוד הכליות ומערכות הגוף. עם זאת, לשרירים יש עדיין תפקיד חשוב ובזכותם אפשר לבצע מגוון פעולות שונות ולנוע במרחב. בנוסף, השרירים מעורבים בתהליכים פיזיולוגיים כמו חמצון הגוף ופירוק סוכרים ולכן כדאי לחזק אותם בכל גיל ובכל מצב.

הדרך לחזק את השרירים היא לשמור על כושר גופני ולבחור את הפעילויות המתאימות עבור הגיל המבוגר. הנה למשל כמה פעילויות שיכולות לסייע לכם בהתנהלות היום יומית ולהביא לשיפור דרמטי באיכות החיים:

1. יוגה

תרגילי יוגה עולים בקנה אחד עם הצרכים של גברים ונשים בגילאים מבוגרים ויכולים גם לסייע לאפקטיביות של פיזיותרפיה אחרי תאונה, שבץ מוחי או אירוע לבבי. מלבד הפעילות הגופנית עצמה, היוגה מומלצת כי היא תורמת להרפיה של השרירים ולהפחתת לחצים.

מנגד, חשוב עדיין לבחור את פעילות היוגה שמתאימה עבור מבוגרים ולזכור שיש הבדלים בין תרגילים לצעירים ואנשים אחרי גיל 60. אם מתלבטים לגבי פעילויות יוגה מסוימות, אפשר להירשם לשיעור ניסיון ולאחר מכן לקבל החלטה לגבי ההמשך.

2. תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן

היתרון של תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן בולט מאוד אצל גברים או נשים שסובלים מתופעות של בריחת שתן. ברוב המקרים, אובדן שליטה על שלפוחית השתן שגורמת לדליפה בלתי רצונית של שתן במצבים שונים יכולה גם לבוא לידי ביטוי בדרגות חומרה שונות ולפגוע בביטחון העצמי.

במקום להגיע למצב כזה, מה שכדאי לעשות הוא להשתמש בשגרה במוצרי ספיגה – אך לשלב את השינוי באורח החיים ובתזונה יחד עם פעילות גופנית שמתמקדת בחיזוק שרירי רצפת האגן.

3. שחייה

שחייה היא אחת הפעילויות המומלצות לגיל השלישי. קודם כל, עצם השהות במים חוסכת עומס על השרירים ומונעת כאבי מפרקים. שנית, שחייה תורמת לחיטוב הגוף, לירידה במשקל ולחיזוק של כל השרירים שתומכים בגב התחתון והעליון שלכם.

את תדירות השחייה אתם יכולים לבחור לפי הרקע האישי והבריאותי והכי חשוב לעשות את זה באופן קבוע 1-2 פעמים בשבוע מינימום. הכי טוב לשחות בבריכה כדי לשמור על בטיחות, אך ניתן לנסות גם את הים.

4. הליכה בפארק

פעילות אירובית כמו הליכה בפארק מתאפיינת בכך שהיא דורשת צריכה מוגברת של חמצן. לאורך זמן, הפעילות משפרת סיבולת לב-ריאה ומחזקת את המערכת החיסונית.

בנוסף, הליכה מומלצת לגיל מבוגר כי היא מעודדת אתכם לצאת מהבית ולשאוף אוויר צח. אם תבחרו בצורה נכונה את המסלול בפארק שקרוב לביתכם, תיהנו מכל היתרונות ותרגישו טוב יותר כבר מחר בבוקר.