כחול ולבן - הם לא רק צבעי הדגל

בשבוע של יום הזיכרון ויום העצמאות הכחול והלבן מוסיפים משמעות ורגש גם לבגדים, לתכשיטים, לכלים החד פעמיים בפיקניקים, ואפילו לריפוד הרהיטים

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 07/05/19 09:00 ב באייר התשעט

כחול ולבן - הם לא רק צבעי הדגל
פעמית סטור, צילום: פעמית סטור

צבעי דגל המדינה יכולים ללוות אותנו לא רק באמצעות דגלונים על המכונית, ודגלים בחלונות ובמרפסות, בשבוע של יום הזיכרון ויום העצמאות הכחול והלבן מוסיפים משמעות ורגש גם לבגדים, לתכשיטים, לכלים החד פעמיים בפיקניקים, אפילו לריפוד הרהיטים. ילדים במיוחד הם נושא קבוע למלתחה בצבעי הדגל. 

ברשת שילב למשל, יש בגדי גוף לבנים מכותנה ועליהם הדפס בכחול ותכלת של ידיים בצורת לב ומגן דוד בתוכם בכ-15 שקלים. מתוק במיוחד ובאותו מחיר הוא כובע פעוטים מכוסה 
באיורי מגן דוד בלבן ותכלת. 

ברשת H&O מהדורה מוגבלת של חולצות טי לבנות עם דגל ישראל בפייטים או מילים המבטאות אהבה למדינה בכ-40 שקלים. 

H&O

H&Oצילום: טל טרי

גולף קידס

גולף קידסצילום: בר שרייר

חולצות טי לילדים עם דגל ישראל בגווני כחול על רקע לבן, או עם תמונת דגל פייטים מתחלפת ברשת הלואו קוסט סלקשיין עולות כ-13 שקלים. יש אפשרות להזמין ברשת הזו חולצה עם דגל ועם הדפס של שם הילדים בכ-23 שקלים במידות 6-14.

בגולף קידס יצרו את צמד הצבעים הרלוונטי באמצעות שילוב של חולצות טי לבנות ובגדים בג'ינס כחול. ויש מבצע הנחה של 71%, כמספר שנות המדינה על פריט שני בתאריכים 6-12 במאי.

לבנות במידות 0-14 יש ברשת האמריקאית דה צ'ילדרנס פלייס שמלה קיצית קצרת שרוולים מכוסה בצפיפות בהדפס לבן, תכלת וכחול כהה.

אירוקה

אירוקהצילום: נטלי ורננקו

צילום: סולוג

 

ורשת אופנת הילדים סולוג מציינת את חגיגות יום הולדתה ה- 71 של המדינה עם שמלות וחצאיות מודפסות או רקומות בכחול ולבן, חלקן בניקוד של כחול ולבן. לבנים ניתן למצוא בסולוג חולצות טי ופולו בגווני כחול לבן, מכנסי ברמודה פסים כחול/לבן.
 
כשעוברים למלתחה של המבוגרים, ברשת GOLBARY, יש חולצות פסים, שמלות, מכנסי ג'ינס כחולים עם עיטורים לבנים, חולצות מכופתרות וכולם בשילוב שני הצבעים של הדגל. 

את ההזדהות עם צבעי הדגל אפשר לבטא גם בקטן. למשל באמצעות משקפי שמש שמצאתי ברשת אירוקה של המותג קול ריי, שהמסגרת שלהם לבנה והעדשות כחולות. 
אגב, כביטוי להזדהותה עם גילה של המדינה (71), מוכרת אירוקה בימים 5-9 במאי משקפי שמש ב-71 שקלים במקום בכ-300.

דוגמה נוספת איך מפגינים בקטן הזדהות עם חג העצמאות, מאפשרת רשת האיפור והטיפוח הישראלית SACARA: לקים כחולים ובלנים (כ-5 שקלים), צלליות ועיפרון עיניים בגווני כחול ולבן (כ-9 וכ-10 שקלים).

צילום: צ'ילדרן פלייס

 

גם תכשיטים בכחול (אבני ספיר למשל), ולבן (יהלומים), הם דרך מושכת, למי שיכול להרשות לעצמו, לבטא את הזדהותנו עם יום ההולדת של המדינה וחגיגת עצמאותנו. ברשת הבורסה לתכשיטים, יש פריטים רבים שבמרכזם אבן ספיר בכחול-רויאל מוקפת יהלומים, בין היתר עגילים, תליונים, טבעות ואפילו שעונים. בחרתי להראות מהמבחר צמיד יהלומים ואבני ספיר בשילוב חוט משי קלוע וזהב 14 קראט העולה 2590 שקלים, אבל יש גם תכשיטי כחול לבן העולים הרבה פחות. 

מתאים לכם יותר לבטא את הכחול והלבן בעיצוב הבית? בחברת אלוני יש אריחים בצבעוניות של יום העצמאות, לרצפה או לקישוט הקיר. אגב, ענת אגסי, מנהלת תחום אדריכלים באלוני נותנת טיפ מעניין לאקלים החם של האביב והקיץ הישראלים: מי שרוצה לעצב חדר מגורים או שינה בכחול – שיעדיף את החדר הצפוני ביותר בבית. גוונים כחולים בחדר צפוני, בקיץ החם והלח שלנו, מעניקים תחושה נעימה ומרגיעה. 

צילום: אלוני

 

אופציה לעיצוב סביבת המגורים מצאתי בעילית הלבשה לבית: כריות עם איורים בעבודת יד, שטיחים עם דגמים גיאומטריים ובדי ריפוד, בכל גווני הכחול והלבן. יש שם בדי ריפוד עמידים במים שמתאימים לריהוט גינה ומרפסת, 

ואם הזכרתי רהיטים, חברת רהיטי דורון מציעה ארון הזהה בצבעי דגל הלאום, המעניק מראה מיוחד לחדר השינה, שמחירו 1980 שקלים.   כך גם ברשת פוקס קידס יש חולצות ילדים במידות 4-16 בצבעי כחול ולבן או עם הדפס של דגל ישראל ואפקט הפייטים המתחלפים. כ-60 שקלים.

יוצאים לפיקניק העצמאות? ברשת פעמית סטור ראיתי קולקציות חד פעמיות (כוסות, צלחות, מפיות, ראנרים, קונפטי ועוד), שתהפוך את הפיקניקים והמנגלים לחגיגיים עם פסים ונקודות בכחול ולבן, או הדפס של הדגל. הם עשויים מנייר ידידותי לסביבה ונמכרים במחירי מבצע (פריט שני ב-40 עד 70 אחוזי הנחה).

אחרונים חביבים הוופלים המצופים של חברת מן, בכשרות פרווה, לא פחות מיתולוגיים משקדי מרק, קפה נמס או במבה, שמלווים את חיילי צה"ל ואת ילדי ישראל מאז השקתם ב-65 מתוך 71 שנות המדינה.

מן

מןצילום: איתן וקסמן