תושבי סינגפור חשבו שהם יודעים לבטא את השם איקאה נכון, עד שהחברה גילתה להם את האמת

אחרי שלל טעויות מצד הצרכנים החליטה איקאה, רשת הריהוט השוודית, להסביר אחת ולתמיד לצרכנים בסינגפור איך נכון לבטא את שמה. איך אתם אומרים איקאה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/21 15:45 כז בחשון התשפב

תושבי סינגפור חשבו שהם יודעים לבטא את השם איקאה נכון, עד שהחברה גילתה להם את האמת
איקאה, צילום: shutterstock

אחרי שלל טעויות מצד הצרכנים החליטה איקאה, רשת הריהוט השוודית, להסביר אחת ולתמיד לצרכנים בסינגפור איך נכון לבטא את שמה.  לרגל חגיגת מבצעים מיוחדת שקיים הסניף הסינגפורי של החברה, העלו לחשבון האינסטגרם של החברה הבהרה לגולשים לפיה יש לבטא את השם בצורה הבאה EE-KAY-UH, ולא כפי שנוהגים רבים מתושבי סינגפור AI-KAY-UH. 

איקאה מסבירה איך אומרים איקאה

איקאה מסבירה איך אומרים איקאה צילום: צילום מסך

 

מסתבר כי בעוד לישראלים היה ברור כיצד יש לבטא את שם החברה, בארצות רבות בעולם התקשו הצרכנים לבטא את המילה השוודית, וברשת קיימים סרטונים רבים המסבירים כיצד יש לבטא את השם. אם אתם לא בטוחים בעצמכם כיצד יש לבא את השם, הסרטון הבא יסביר זאת בצורה הטובה ביותר.

איקאה נוסדה בשוודיה בשנת 1943 על ידי אינגוואר קמפראד, בהיותו בן שבע עשרה. שם החברה נבנה מהאותיות הראשונות של שמו הפרטי, שם משפחתו, שם החווה (אלמְטָריד Elmtaryd) ושם הכפר (אגונאריד Agunnaryd) בהם גדל. ברחבי העולם קיימות צורות שונות להגיית שם החברה, ובחגיגות ה-75 לייסוד החברה בדקה החברה אחת ולתמיד: מה הצורה הנכונה להגיית השם?

איקאה פתח תקווה?

מפרטון איקאה צילום: shutterstock

כאשר קמפראד הקים את החברה, הוא ביטא את שמה במבאט שוודי טיפוסי, שימו לב: "Eee-KEH-Yah". כאשר התרחבה החברה והגיעה למדינות שונות, אנשים רבים ביטאו את שמה כך: "EE-KAY-UH". על פי החברה עולה כי הישראלים מבטאים נכון את שמה. למרות הבלבול, מייסד הרשת אומר כי כל סגנונות ההגייה נוחים לו והוא שלם איתן.

סרטון של החברה מלפני שלוש שנים מציג את אבשלום קור מציע חלופות לשמות הרהיטים בחנות המוצגים במפרטון, קטלוג. לדוגמא כיסא תינוק הפך לטף-שבת, זר פרחים מלאכותי הוא כְּזַבְזֵר. אך למרות זאת בחברה העדיפו להישאר עם המילים בשוודית.