ראשי ´משמרת השבת´ נפגשו עם ח"כ בצלאל סמוטריץ´

הרב אליהו בייפוס לח´´כ סמוטריץ: "גייסנו את הטכנולוגיה שייצרה את הבעיות שתייצר גם את הפתרונות"

חדשות כיפה שירה רביד 08/02/17 16:33 יב בשבט התשעז

ראשי ´משמרת השבת´ נפגשו עם ח"כ בצלאל סמוטריץ´
יחצ, צילום: יחצ

מפגש פרודוקטיבי ומרשים קיים חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי עם ראשי 'משמרת השבת', במטרה להעלות את המודעות גם במגזר הדתי לאומי על הבעיות שעלולות להיות במכשירי החשמל בשבת.

במהלך המפגש סקרו ראשי 'משמרת השבת' את פעילותם הנעשית בהעלאת המודעות לבעיות שישנם במכשירים החשמליים בשבתות, כמו גם מתן הפתרונות המעשיים.

משמרת השבת מפעיל מוקד טלפוני אשר מאויש ע''י רבנים מומחים במשך רוב שעות היום והינו המוקד הגדול בעולם לבירור על מכשירי חשמל בשבת שנענים בו למעלה ממאה אלף פניות בשנה.

בדיון נדונו האתגרים שעומדים בפני הציבור המתגורר בהתיישבות אשר אין בקרבתם חנויות אשר מעניקים את האפשרות לרכוש מכשירי חשמל המותרים לפעילות בשבת, כמו גם הפתרונות הטכנולוגיים המיוחדים ובהם ההתקן של 'משמרת השבת'.

בפני ח"כ סמוטריץ' הוצג התקן משמרת השבת אשר מאפשר פעילות טכנולוגית של מקררים ומכשירי חשמל גם בשבתות, הודות לטכנולוגיה חדשנית.

הרב בייפוס ציין שבמשמרת השבת לא התפשרו על הצד המקצועי וכך הומצא התקן השבת הכי כשר והכי מתקדם שעובר לבד למצב שבת ע''י לוח שנה פנימי ללא צורך בשום פעולה ידנית, וכלשונו: "גייסנו את הטכנולוגיה שייצרה את הבעיות שתייצר גם את הפתרונות".

חה"כ בצלאל סמוטריץ' ציין את גישתו החיובית לשינויים המתרחשים בכל דבר בעולם והחלופות מבחינת הכשרות והביע הערכה רבה לפעילות 'משמרת השבת'.

משמרת השבת הוקמה על ידי גדולי הדור בכדי שיהיה גוף מרכזי שיחקור ויברר על פעילות המכשירים הדיגיטליים ויביא את הדברים להכרעת גדולי הפוסקים. בראש משמרת השבת עומד הגאון רבי אליהו בייפוס ומטרתה לפעול לכך שכל בית שומר שבת בארץ ובעולם יקבל את המידע והכלים הדרושים כדי להשתמש ללא חשש במכשירים חשמליים בשבתות ובחגים, וכל יהודי יוכל לשמור שבת בשלימות. משמרת השבת עוסקת במחקר ופיתוח פתרונות הלכתיים טכניים לשימוש במכשירי חשמל בשבת.