נשבר שיא העולם למחיר לבקבוק יין ישראלי

בפסטיבל האוכל והיין הכשר השלישי שהתקיים במיאמי נמכרו שני בקבוקים מיוחדים של יקב פסגות במחיר שיא ליין ישראלי של עשרת אלפים דולר כל בקבוק

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/01/16 13:08 ח בשבט התשעו

נשבר שיא העולם למחיר לבקבוק יין ישראלי
יחצ, צילום: יחצ

בסוף השבוע האחרון התקיים במיאמי, ארה"ב, 'פסטיבל האוכל והיין הכשר השלישי' כשהכנסות הפסטיבל, קודש לפעילות נשות ויצ"ו בתחומים שונים. לפסטיבל הגיעו כאלפיים איש, רובם אנשי הקהילה היהודית במיאמי.

יקב פסגות הציג בפסטיבל את תוצרת היין שלו שגרף תגובות נלהבות ומחמאות רבות וגם שבר את שיא המחיר ליין ישראלי אי פעם.

אירוע הפתיחה כלל ארוחת גאלה אקסקלוסיבית לכ-100 מוזמנים בלבד. על האוכל ניצח השף מרכוס גרשקוביץ (שף ובעלים של מסעדת הגורמה אנג'ליקה, קפה ד'פריז וגראנד קפה בירושלים), שהגיע במיוחד לאירוע עם צוות מקצועי. גרשקוביץ יחד עם יעקב ברג, בעלי יקב פסגות, הרכיבו תפריט בו הותאם היין ל- 7 מנות השף. כרטיס הכניסה לארוחת הגאלה עמד על כ-1000$, שנתרמו לפעילות נשות ויצ"ו מיאמי.

בשיאו של הערב, לאחר סקירה של יעקב ברג על עולם היין הישראלי, נערכה מכירה פומבית של יינות מובחרים מיקב פסגות, ובראשם בקבוק 3 ליטר (דאבל מגנום) קברנה סוביניון סינגל ויניארד משנת 2009 המגיע במארז עץ ייחודי בתוך אדן רכבת עתיק בעבודת יד שהוכן במיוחד לכל בקבוק- שנמכר במחיר שיא ליין ישראלי אי פעם: 10,000$.

שניים התחרו על רכישת הבקבוק, ובסופו של דבר הוחלט להעניק בקבוקים לשניהם, כל אחד רכש בקבוק במחיר שיא עולמי של 10,000$ לבקבוק. את שני הבקבוקים רכשו אישים ידועים בקהילת יהודי מיאמי, אנשי עסקים ואוהבי ישראל.

יעקב ברג, הבעלים של יקב פסגות מציין כי "למרות פעילות החרם נגד ישראל שתופסת כותרות, יקב פסגות נמצא בתנופה ופונה לשווקים חדשים בחו"ל".