מתכונים לפלטה - יש דבר כזה!

ארבעה גיסים צעירים חברו יחד לפרויקט הוצאת ספר בישול שמיוחד כולו לבישול בפלטת השבת. את הספר ילוו הלכות וסיפורים "זה לא ספר בישול קלאסי אנחנו מסתכלים עליו כמו על יצירה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 03/01/16 17:54 כב בטבת התשעו

מתכונים לפלטה - יש דבר כזה!
יחצ, צילום: יחצ

אוהבים לבשל אך מתקשים להתמודד עם הפלטה שמייבשת לכם את האוכל? תמיד רציתם להכין אוכל לבישול ארוך אך לא ידעתם איך? פרויקט 'ספר הפלטה' נועד עבורכם.

"ספר הפלטה, יביא בפניכם מתכונים המיוחדים לפלטת השבת. מתכונים מוצלחים, עתיקים, מסורתיים, חדשים, הפתעות וכאלו שאסור בשום פנים ואופן לנסות (פרק החרמות)", מספר גיא גולדנברג אחד היוזמים של הרעיון יחד עם אשתו, אחותה וגיסו.

"אנחנו מסתכלים על זה כמו על יצירה", מסביר גולדנברג כשהוא מציין כי על אף שהם אינם שפים במקצועם, הם בדקו כל מתכון והשקיעו רבות בבחירה של המתכונים הנכונים, "מדובר באוסף מתכונים של המשפחה וחברים, אוסף מכובד, שנוסה ועדיין מנוסה מידי שבת", הוא מצהיר.

[embed]

]

הספר שנמצא בשלבי עריכה מתקדמים הוצא למכירה מוקדמת באמצעות פרויקט הדסטרט ותוך שבוע נמכרו ספרים בלמעלה מ-15 אלף שקל. "העלויות גבוהות מאד", אומר גולדנברג ומסביר כי הם בחרו ללכת על הפקה מקצועית לחלוטין מבלי להתפשר, "גם אם נגיע ליעד הגיוס אנחנו צריך להביא עוד כסף מהבית. המטרה היא לעשות את זה כמו שצריך עם ייעוץ קולינרי מקצועי והרוכשים יהנו מספר מכובד עם 120 עמודים ולא חוברת דקה".

ספר הפלטה הוא לא ספר בישול קלאסי והוא יכלול גם הלכות בישול על פלטה בשבת, סיפורים, טיפים וכל מה שקשור לבישול על הפלטה, "המתכונים מגוונים מאד ומשלבים בין כאלה של רגע לפני שבת וכאלה של שבת שלמה והכל כמובן על פי ההלכה", אומר גולדנברג. לדבריו הספר יתאים גם לרמות קושי שונות שיצוינו לצד המתכונים החל מהפשוטים ביותר וכלה במורכבים שמתאימים לבשלנים מנוסים יותר.

ניתן לרכוש את הספר ברכישה מוקדמת דרך הקישור הזה