יעוץ ארגוני במכון לנדר

אחרי המחזור הראשון שהסתיים בהצלחה, פתחו במכון לנדר מחזור נוסף ללימודי יעוץ ארגוני

חדשות כיפה תוכן שיווקי 01/06/11 16:00 כח באייר התשעא

בשעה טובה ומוצלחת הסתיים מחזור א' של קורס יעוץ ארגוני במרכז האקדמי ירושלים, מכון לנדר. הקורס התקיים במשך כ-8 חודשים באווירת לימודים רצינית, תוך לימוד נושאי ליבה בתחום הניהול והארגון וכן רכישת כלים המאפשרים יעוץ ליחידים ולחברות.

בין הלומדים במחזור הראשון עובדים מהמגזר הציבורי והפרטי, אשר מבקשים לקדם את מעמדם המקצועי בארגון, וכן להעמיד אלטרנטיבה נוספת לתעסוקה מקצועית, איכותית, המאפשרת להביא את הידע הרב שנרכש ואת הראיה הניהולית והכלכלית עם ניסיון רב.

בשיחת הסיכום ציינו המשתתפים את שביעות רצונם הגבוהה מסגל המרצים, מתכנית הלימודים ומהכלים אשר הועמדו לרשותם ברמה הגבוהה.

התלמידים ציינו במיוחד את הייחודיות בתכנית המשלבת גם ארגון חיצוני הנקרא בשפה המקצועית O.D.T (Out Door Training) שקיבלו כלים נוספים מעבר לכל יועץ ארגוני רגיל המסיים קורס.

"מי שמרגיש מיצוי במקום בו הוא נמצא ומחפש הסבה מקצועית וגם מי שמרוצה ממקומו אך מעוניין לרכוש ידע וכלים חדשים להתמודדות עם מצבים ואתגרים יומיומיים, מקומו אתנו," אומר מיקי בן משה, איש נאות קדומים המרכז את הקורס ומי שעוסק בתחום הייעוץ הארגוני כבר למעלה מ-30 שנה.

תכנית הקורס מקיפה ביותר והיא פרוסה על פני שמונה חודשים במפגשים חד-שבועיים. בתכנית 300 שעות לימוד המתפצלות בין הכיתה לבין ימי פעילות בנאות קדומים.

מיקי בן משה מספר מהן התכונות הנדרשות ממי שמעוניין לקחת חלק בקורס, "הדבר החשוב ביותר זה הרצון ללמוד, ההבנה שלכל אחד יש מה ללמוד. צריך לבא גם עם איזו בגרות. בסופו של דבר אנחנו מלמדים מהתיאוריה ועד הפרקטיקה של יישום הלימודים בתוך הארגונים מקומות העבודה."

תחום הייעוץ הארגוני התפתח מאוד ב-15 השנים האחרונות בישראל לאחר שהוא מוכר בעולם כבר למעלה משלושה עשורים. אין היום ארגון או חברה שלא נעזרת בייעוץ ארגוני זה או אחר במסגרת תכנית העבודה השנתית.

אחד מהמסיימים, יחזקאל, שסיים בהצטיינות, ציין שהוא במקצועו מנהל עמותה, שלקח את הלמידה ברצינות גמורה, ואמר כי דבר ראשון הקורס תרם לו לשיפור עבודתו. "לפני שנרשמתי לקורס דברתי עם אחד מחברי לעבודה ואמרתי לו שיהיה כדאי לעשות תהליך ארגוני פנימי בארגון שלנו. בקורס של מכון לנדר קיבלתי כלים להבנת תהליכים בארגון והרחבה על אופן ניהול העובדים. מעבר לכך אני משתמש בידע שקבלתי בקורס גם מול בני משפחה וחברים בהתמודדויות איתם אני ובני משפחתי נתקלים בשגרה."

מצטיין נוסף, יאיר, ציין כי עבודתו הנוכחית היא בתחום התיירות- שיווק וגיוס אנשים, ניהול ובקרה ונכה צה"ל, ומתכוון מעתה להוסיף לעיסוקו את תחום הייעוץ והפיתוח הארגוני בארגוניו הנוכחיים.

חשוב להדגיש כי הקורס מהווה כלי חשוב ממדרגה ראשונה לקידום אישי ולמעמד מקצועי משופר, הן בעיסוקים הקבועים של האדם והן בבחינת התפתחות מקצועית חדשה.

הקורס נערך בקמפוס מכון לנדר בירושלים, בשיתוף המרכז למנהיגות של נאות קדומים.

בימים אלו מסתיימת ההרשמה למחזור שני.