יינות מומלצים לחג

אתם הולכים להתארח בחג או אפילו מארחים ורוצים להפתיע בעוד משהו שיוסיף לשולחן החג, אספנו לכם מבחר יינות מומלצים לשולחן החג

חדשות כיפה שירה רביד 29/09/16 14:08 כו באלול התשעו

יינות מומלצים לחג
shutterstock, צילום: shutterstock

יינות מיקב רמת הגולן

ירדן קברנה סוביניון 2013 - הירדן קברנה החדש, סוס העבודה של היקב (סוס אציל!), לא מפתיע אלא פשוט ממשיך את המסורת של אחיו הבוגרים. הוא מורכב מענבי רמת הגולן עם תוספת גלילית קלה, החבית ניכרת אך במידה (שהיה בת שנה וחצי בחביות אך רק 40% מהן חדשות), פרי מצוין (אוכמניות וגודגדן), מעט ירקרקות טבקית ברקע, שוקולד מריר וחליטת קמיליה סינית, ובעיקר עשייה מדויקת. (מחיר מומלץ - 135 ₪)

ירדן T2 2010 - יין קינוח מתוק (מתיקות טבעית) בסגנון פורט של היקב הותקן משני זני הענבים טינטה קאו וטוריגה נסיונל (אמרנו לכם שיש להם זנים שאתם לא מכירים...), ממש כמו בפורטוגל, מולדת יינות הפורט. היין הועשר בברנדי והוא מכיל כ-18% אלכוהול והוא התיישן עשרים וששה חודשים בחביות. יש לו ארומות מקסימות של שוקולד בלגי, פירות מיובשים, ליקר דובדבנים ומעט חריכה בשרנית. בפה הוא עגול, חלק ומשיי והוא ישאיר לכם טעם מופלא בפה בסוף הארוחה. שנה טובה ומתוקה באמת! (מחיר מומלץ - 129 ₪).

יינות מיקב DRIMIA

שיראז 2012- יין זה מיוצר מ-100% ענבי שיראז שהבשילו בכרמים בחבל יתיר, בגובה 884 מטר מעל פני הים. הוא מוצע לכם לאחר 12 חודשי יישון בחביות. עם 14% כהל בנפח.
יין ישראלי מאוד, פרי שופע, מעט עור וטבק. פרי בשרני בפה וטאנינים רכים, דשנים. חומציות מאוזנת. מוכן לשתייה

ספר 2012 sfar - יין זה מיוצר משילוב מיוחד של 80% ענבי קברנה סוביניון ו-20% ענבי פטי ורדו,
שהבשילו בכרמים בחבל יתיר, בגובה 884 מטר מעל פני הים. הוא מוצע לכם לאחר 16 חודשי יישון בחביות. עם 14% כהל בנפח.
צבע עמוק ויפה, אף נדיב, פרי בשל, בעל מורכבות יפה עם גוונים של אספרסו ועור חדש. פה עשיר ומלא, פרי די דחוס, בשל טאנינים מוצקים אך לא גסים.עדיין לא בשיאו אך כבר מענג ביותר

יינות מיקב תניא

סדרת מאיר אריאל - סדרת יינות זו הינה פרי אהבה עמוקה למאיר וליצירתו. למאיר התוודעתי בסוף שנות השבעים עם חג מועד ונופל שלו ובשנות השמונים, וגלוי עיניים. בתחילת שנות ה 2000 התחלתי להכין יין לחברים שהפך עם הזמן ליקב בוטיק. בשנת 2009, פגשתי את שחר אריאל, הבן של. התרגשתי לפגוש את האיש שהיה אחד האנשים היותר קרובים לאבא מאיר. הפכנו לחברים ואז, אחרי זמן מה הוא הציע "מחווה לאבא", תכין יין לאבא שלי. סדרה זו מצטיינת בחיבורים כמעט בלתי אפשריים של זנים וטעמים, כמעט כמו המילים והמנגינות של מאיר. התוויות הינן איורים של מאיר אריאל לאורך השנים. סדרת יינות זו מצומצמת וממוספרת.

יינות מיקב היוצר

Virtuoso special edition - הסדרה בעלת הבקבוק בעל הצורה היחודית מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה, מרלו ושיראז המגיעים ברובם מיקב יחידני. היין יושן בחביות עץ אלון למשך 18 חודשים

Lyrica - הסדרה היוקרתית הכוללת שלושה יינות "זנים טהורים" ויין אחד שהנו ערבוב של שלושת הזנים מדרום צרפת. רוב היינות מיקב יחידני. היין יושן בחביות עץ אלון למשך 24 חודשים

בראשית - סדרת יינות המבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה, מרלו ושיראז ובנוסף זן לבן אחד - סוביניון בלאן. יושן בחביות עץ אלון למשך 12 חודשים.

יינות מיקב פסגות

פסגות אדום 2013
זהו יין הדגל של היקב, המורכב ממסך זנים בורדולזיים המשלימים זה את זה עד שהשלם גדול מסך חלקיו.
הרכב היין הוא משילוב ייחודי של ענבי קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פראנק ופטי וורדו. היין מאוזן והרמוני, בעל מבנה עשיר ורחב עם טעמים וארומות מרובדים. היין יושן בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 14 חודשים

היין ילווה היטב מנות בשריות עזי טעם. זוכה מדליית זהב בתחרות: Dc Terravino לשנת: 2006, 2008,בתחרות אשכול הזהב 2009 מדליית זהב, בתחרות Vinalies Internationales לשנת 2009 ,2012 ו2013 מדליית כסף, מדליית זהב בתחרות Intertwine סין 2016 ועוד.

פסגות פרת - יין בסגנון פורט
הינו יין בסגנון פורט המופק משילוב ייחודי של מספר זני ענבי יין איכותיים.. היין יושן בחביות עץ אלון (בנות 4 שנים) , החביות מוצבות בשמש הים תיכונית, תהליך המוסיף ליין ארומות וטעמים מיוחדים.
היין מתאפיין במתיקות עשירה וקטיפתיות מעודנת המתבטאים בטעמי שוקולד, קפה, פירות ותבלינים.
יקב פסגות הינו אחד היקבים הראשונים שהחלו לייצר יין בסגנון פורט- כבר בשנת 2003.
פסגות פרת משמש כיין קינוח , הוא יתלווה היטב לקינוחים עשירים כגון : עוגות קרם, מוס שוקולד, עוגות תפוחים, עוגת נפוליאון, עוגות סולת ועוד. פסגות פרת זכה מספר פעמים בפרסים ואף כיין הפורט הכשר הטוב ביותר בעולם בדרוג של ה- JEWISH-WEEK.
מחיר- 100 שקלים

יינות מיקב גבעות

סדרת גבעות - הסדרה הקלאסית, המציגה יינות משובחים המצטיינים בארומות של פירות שחורים ואדומים, משולבים בתבלינים ובניחוחות פרחוניים רעננים, שהינם סימן היכר מובהק של יינות אשר יוצרו בתסיסות קרות ומתמשכות. יינות אלגנטיים ומרשימים, המותירים טעם שיורי ארוך ומענג.

סדרת גופנה - סדרת הרזרב, הכוללת את מיטב היינות המיוחדים של היקב. יינות אדומים, זניים ומרתקים, בעלי איכות גבוהה, המתיישנים לתקופות ארוכות.

סדרת מצדה - סדרת הפרימיום, המתהדרת ביינות מובחרים המיושנים בחביות הנבחרות בקפידה למשך 20-24 חודשים. יינות מצדה הינם בלנדים מורכבים ועוצמתיים, המתאפיינים ברמת חומציות גבוהה, צבע מרוכז ומבנה טאנינים מורכב, ליצירת יינות בעלי פוטנציאל ליישון ארוך. על אף עוצמתם המרוכזת, אלו יינות המתבלטים כיינות אלגנטיים והרמוניים לכל אורך חייהם.