טפרברג גרסת 2.0- חידוש בן 145 שנה

יינות טפרברג מותגו מחדש וחגגו השקה של ארבע סדרות יין חדשות ואיכותיות

חדשות כיפה ראובן כהן 05/08/15 12:26 כ באב התשעה

טפרברג גרסת 2.0- חידוש בן 145 שנה
יח"צ, צילום: יח"צ

לפני כשבועיים התכנסו רבים מאנשי היין בישראל לאירוע יין חגיגי של יקב טפרברג במתחם שרונה ובמזג אוויר מושלם לביקור בת"א טרום עונת עומסי החום והלחות של העיר הלבנה. האירוע חתם למעשה שנתיים של עמל למיתוג מחדש של היקב, עם שאיפה ברורה לשנות את תפיסת הציבור על היקב כמיושן ולהציג יין חדשני, איכותי ועם נראות מרשימה. ההשקה התקיימה במרתף ששימש בתחילת המאה כיקב של סבא טפרברג בשיתוף פעולה עם משפחת סגל. את יתר היסטורית היקב תוכלו למצוא ברשת, אני ממליץ על ביקור במתחם באופן כללי והשתתפות בסיור במנהרות הטמפלרים.

נוסף על המיתוג המחודש השיק יקב טפרברג גם ארבע סדרות יין חדשות: Vision הצעירה, Impression שמתיישנת כשישה חודשים בחביות, Essence, סידרת יינות זניים שמתיישנים כשנה וחצי בחביות, ו־Legacy, סידרת יינות זניים מכרמים ייחודיים.

טפרברג Essence מרלו 2012

100% מרלו מענבים שנבצרו בשני כרמים, האחד בעמק האלה, והשני בהרי אפרים. שני הכרמים מתאפיינים בהפרשי טמפרטורה ניכרים בין היום ללילה, מה שתורם לריכוז הטעמים. בלגימה מורגש כי היין עדין ו-18 חודשי החבית לא צועקים וממלאים את הפה בתחושת עץ, יין מאוזן, מרקם נעים כמו שמיכת סאטן עדינה, גוף קל, עם צבע מבריק וטעמי פרי אדום שחור. כשר.המחיר: כ-100 שקלים.

טפרברג Essence קברנה סוביניון 2012

יין זני 100% ענבי קברנה עם סגנון עשיר ובעל כמה רבדי טעם. ליין צבע אדום כהה מאוד, נוטה לשחור. באף ריחות מובהקים של עץ ושזיפים בשלים וריחניים. בפה טעמים טובים עם חמיצות קלה. הגוף רך וקטיפתי, הטאנינים רכים ובסך הכול מורגש יין טעים ואלגנטי. כשר.המחיר: כ־100 שקלים.

טפרברג Legacy קברנה פרנק 2012

הענבים ליין מגיעים מכרם הנטוע בגובה 650 מ' מעל פני הים בתנאי אקלים הרריים. היין עבר התבגרות של 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות שבתוצאה נרקם קברנה פרנק אופייני, עם טעמי פלפל ירוק, ופרי אדום בשל. ליין צבע ארגמני עמוק וחזק עם מרכז שחור, באף ריחות מעורבים של פרי צעיר ובשל גם יחד. במגע הראשוני עם החיך בולטת חמיצות קלה שאף היא הולכת ומתעדנת בלגימות הבאות עד שהיא מתאזנת עם המתיקות. בסך הכול מורגש יין יבש. המרקם נעים ועוטף את החיך והגוף די מלא. הטאנינים רכים ונוחים והטעם השיורי ארוך ומהנה עוד זמן רב לאחר הבליעה.כשר. המחיר: כ־170 שקלים.

טפרברג Legacy פטיט סירה 2012

זהו פטיט סירה מענבי כרם בעמק איילון, יין עוצמתי, ועשיר מאוד. היין עבר18 חודשי התבגרות בחביות עץ מעורבות (חדשות וסבב שני) ובכל זאת על אף התקופה הממושכת בחבית לא מורגש טעם עץ כבד ביין, כמו גם ביתר יינות היקב ששהו בחביות זמן דומה. ליין צבע דיו אדומה עם גוון אדמתי יפה ומבריק. באף ריח מורכב שמשלב פרי עוצמתי ודחוס, פירות יבשים וריח ורדים. בפה טעמים טובים ונעימים שמזכירים בעיקר פטל ומעט שוקולד מריר. הגוף בינוני והטאנינים נמוכים, באופן מפתיע לזן.כשר. המחיר: כ־170 שקלים.

טפרברג Legacy פטי ורדו 2012

יין מפתיע בעיקר בשל העבודה כי לא מקובל לייצר יינות מזן זה, וודאי לא כשהם מהווים 100% זני. היין עבר 18 חודשים של התבגרות בחביות עץ מעורבות (חדשות וסבב שני) וקיבל טעמים מתוקים המזכירים שוקולד וליקר דובדבן, שכבות של חמיצות ומתיקות המשולבות יחד בעדינות. רמת האלכוהול: 13.1%. ליין ריח עשיר,וכן הטעם. הגוף בינוני מלא, קטיפתי ורך והטעמים ערבים לחיך עם סיומת ארוכה ארוכה. כשר. המחיר: כ־170 שקלים.