המדריך לבחירת פינת אוכל

משפחה מרובת ילדים זקוקה, ברוך השם, לפינת אוכל גדולה. כדי לעצב את המטבח בצורה נכונה ונוחה כדאי לדאוג לפינת אוכל נגישה ולהכיר את האפשרויות הקיימות. הנה המדריך המלא

חדשות כיפה תוכן שיווקי 26/12/16 12:59 כו בכסלו התשעז

המדריך לבחירת פינת אוכל
יחצ, צילום: יחצ

פינת אוכל קובעת את האופי של המטבח ויש לה כמובן תפקיד מעשי. היא יכולה לשמש אותנו בימי חול לארוחות בוקר, צהריים וערב ובסופי שבוע לארוחות שישי, שבת וסעודה שלישית.

פינת האוכל צריכה להתאים לגודל הבית, לצרכי המשפחה ולמספר הילדים. בנוסף, כדאי להשאיר אפשרות של התרחבות המשפחה ובעזרת השם לשדרג את המטבח עם פינת אוכל חדשה ונוחה.

רצוי להגדיר את מסגרת התקציב לפני שבוחרים פינת אוכל ולהשוות בין ההצעות. עלות השולחן והכיסאות צריכה להתאים לתקציב הכללי ולהשאיר מקום לתוספות כמו גופי תאורה, ריצוף וריהוט.

(צילום: יחצ)

מספר כיסאות, מידות ומפרט טכני

ההבדל העיקרי בין פינות אוכל הוא במספר הכיסאות ובמידות. פינת אוכל קלאסית לזוג צעיר מגיעה עם שולחן באורך 50 ס"מ ו-2 כיסאות, לעומת שולחן שמתאים ל-6 כיסאות ומגיע באורך של 185-200 ס"מ. את המידות והמפרט הטכני של השולחנות אפשר לבדוק באולמות התצוגה ובקטלוגים שמפורסמים על ידי היצרנים.

כמו כן, הבדלים אחרים קיימים בין פינות אוכל מתקפלות, פתוחות, סגורות, ניידות או קבועות. פתרון פונקציונאלי במיוחד לדירות קטנות יכול להיות למשל פינת אוכל מתקפלת וכיסאות שאותם ניתן לפתוח לפי הצורך. מנגד, בבתים שבהם המטבח הוא חלק מהסלון כדאי להעדיף פינת אוכל קבועה שגם משמשת ברוך השם לאירוח חברים ובני משפחה.

מבחינת צורה, אפשר לבחור בין שולחן מלבני, עגול או מרובע. שולחן מלבני הוא השכיח והנפוץ ביותר, לעומת שולחן עגול שמנצל טוב יותר את החלל הפנוי במטבחים קטנים ושולחן מרובע שדורש מטבח גדול. שולחן מרובע גם מאפשר תקשורת נעימה יותר בין היושבים, בעוד בשולחן עגול ניתן להוסיף אלמנט של סיבוב המשטח המרכזי.

(צילום: יחצ)

התאמת פינת אוכל לסגנון העיצוב

פינת אוכל גדולה ונוחה צריכה להתאים למראה הכללי של המטבח. סגנון עיצוב קלאסי שנשען על שימוש בחומרי מתכת, אלומיניום, נירוסטה ועץ יכול להתכתב עם שולחנות וכסאות מחומרי גלם זהים כדי להשלים את המראה. לעומת זאת, במטבח מודרני יותר כדאי להשתמש בפינות אוכל עם ניגודי צבעים בין הכיסאות והשולחן. הטיפ הוא לשמור על צבעים חלקים ולהימנע מהדפסים מיותרים שפוגעים באווירה המיוחדת של המטבח.

העיצוב של פינת אוכל מחייב התייחסות לתאורה. ברוב הבתים לא ניתן להסתפק רק בתאורה טבעית כדי לשבת עם בני המשפחה לארוחה, וכמובן שצריך לדאוג לאור מתאים לשעות הערב והלילה. חשוב לחבר את התאורה המרכזית לשעון שבת ולבחור גוף גדול שמאיר מעל השולחן והכיסאות. את התאורה הישירה מעל השולחן ניתן לשלב עם תאורה היקפית, שתפוזר מסביב לכיסאות ותשרה אווירה נעימה של שבת אחים גם יחד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן