הכסף הזה ילך לבנק

נעליים מעוצבות מבד שנוחות לעמידה ממושכת, דגמי אופניים חדשים ו"קלנועיות" לנכים - יש מי שמצליח להרוויח גם ביום הכיפורים. ומה הצעד הבא?

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 10/09/12 12:18 כג באלול התשעב

הכסף הזה ילך לבנק
תמונה ישנה, צילום: תמונה ישנה

יום כיפור היה מאז ומתמיד יום של תפילה וחזרה בתשובה, אולם בשנים האחרונות הוא הפך גם לפוטנציאל עסקי לא רע בכלל. את הפוטנציאל הגדול של יום כיפור זיהו רשתות השיווק והחלו מייצרים מוצרים ייחודיים ליום זה - בתקווה שירבו הכנסותיהם כרימון.

כך למשל לקראת יום כיפור הקרב ובא החליטו ברשת רשת נעלי "גלי" שה"שקפקפים" המסורתיים של יום כיפור הם כבר מזמן OUT והשיקו ליין נעלי סניקרס מבד, לנשים ולגברים. הנעלים מותאמות במיוחד ליום כיפור, בו כידוע אסור לנעול נעליים מעור. לנשים מציעים ברשת נעלי גלי סניקרס צבעוניות ומגוונות ולגברים סניקרס בצבעים קלאסיים של שחור או לבן עם גומי בצדדים לנעילה נוחה ולעמידה ממושכת בחזרת הש"ץ. כמה זה עולה? אל דאגה, בואו נגיד שהאתרוג שלכם יעלה יותר.

(צילום: יחצ)

מסתבר שהפוטנציאל העסקי אינו טמון רק במגזר הדתי כי אם גם בזה החילוני. לקראת יום כיפור רשת "ספורט ורטהיימר" מחדשת את דגמי האופניים ברשת בדגמים לילדים ומבוגרים על מנת שאלה יוכלו לרכוש אותם. בורטהיימר ימכרו דגמים חדשים במיוחד לרכיבת יום כיפור כמיטב המסורת החילונית בארצנו.

(צילום: אסף לוי)

בדומה לכך ב"מכון צומת" מדווחים על עלייה של 100% בפניות להתקנת מנגנון שבת ב"קלנועיות". לקראת יום כיפור עתידים במכון צומת להתקין כ-400 מנגנונים כאלה כאשר מנגנון אחד עלותו היא 4,000 שקלים. ה"קלנועית" היא כלי תנועה לנכים, מוגבלים וקשישים שאינם יכולים לנוע ברגליהם לבית הכנסת. לדברי ראש המכון, הרב והמהנדס ישראל רוזן, "ההלכה לא רק מתחשבת, אלא גם מצווה על עונג שבת וחג, ומכוח צו זה פיתח המכון פתרון הלכטכני מורכב למדי, המיועד לאפשר לנזקקים לנוע גם בשבת וחג ולא להטריח את בני משפחתם להסיע אותם בכיסא-גלגלים ידני".

(צילום: שמוליק קליין)

אז בזמן שאנו נתפלל להיכתב ולהיחתם בספר פרנסה וכלכלה יש מי שיעשו זאת בפועל. האם מדובר במגמה חיובית או שלילית? לא בטוח. מה שכן בטוח הוא שיום כיפור צפוי לקבל פנים חדשות בדמות מוצרים חדשים נוספים כמו "ריחני פה", טבק הרחה במגוון ריחות, מגבות מעוצבות לכריעה ועוד, השאלה היא מי יזום זאת ראשון ויברך אותו ואת מנהל הבנק שלו בשנה טובה ומתוקה.

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il