בין שלל פריחות וקרני שמש: המלצה לחופשה משפחתית בלתי נשכחת באמסטרדם

רבים חושבים עליה כעיר של חטאים, אבל המקור והמהות של אמסטרדם מושתתים על הסכר הידוע ועל שלל פריחות הצבעונים והפרחים המתחילות עכשיו. אם כן, זה הזמן לטוס עם כל המשפחה לטיול מיוחד וצבעוני בין קבקבים וטחנות רוח - לא תתחרטו!

חדשות כיפה 01/05/17 09:46 ה באייר התשעז

בין שלל פריחות וקרני שמש: המלצה לחופשה משפחתית בלתי נשכחת באמסטרדם
shutterstock, צילום: shutterstock

אמסטרדם היא ללא ספק אחת הערים המרתקות בעולם. מבחינה תיירותית, מיליוני אנשים מגיעים אליה מדי שנה בגלל שהיא מזוהה עם בילויים, ליברליזם וקופי-שופס, אבל מתחת לפני השטח יש גם מסורת עתיקה שכדאי להכיר.

האמת היא שאמסטרדם היא במהותה עיר עם אוכלוסייה משכילה וקהילה יהודית לא מבוטלת. כיום חיים בהולנד כולה 52 אלף יהודים, כאשר מתוכם 20-25 אלף באמסטרדם. יהודים החלו להגיע לאמסטרדם בעיקר מהמאה ה-17 ואף ייסדו בה קהילה אשכנזית שנשארה הגדולה במדינה.

בנוסף, קל יחסית לשמור על כשרות באמסטרדם, לא רק בגלל ההיצע הגדול של המסעדות הכשרות: הישראלים שמתגוררים בעיר נשארים נאמנים לאוכל ישראלי ולא נדיר למצוא מסעדות שמגישות פלאפל, שווארמה וסלט ירוק. באמסטרדם גם תוכלו לבחור בין כשרות של המועצה הדתית, כשרות של המגזר החרדי וכשרות גלאט. לא תישארו רעבים במהלך הטיול באמסטרדם ובחלק מהמרכולים תוכלו לרכוש מוצרים כשרים כדי לחסוך בהוצאות.

מסלול טיול מומלץ למשפחות באמסטרדם

משפחות שומרות מסורת יכולות לנצל את התקופה הקרובה כדי לבקר באמסטרדם ולתכנן מסלול שמתאים לכל הגילאים. טיסות לאמסטרדם זולות עכשיו במיוחד ומיד אחרי הנחיתה אפשר לקחת רכבת למרכז העיר.

משם ממשיכים ברגל לכיכר דאם ומטיילים ברחוב המרכזי ובסמטאות הצרות. הילדים ישמחו להצטלם ליד התעלות וסביר להניח שתרצו לקחת אותם גם למוזיאון להיסטוריה יהודית, לבית הכנסת הפורטוגזי ולמוזיאון השעווה המפורסם. אם אתם מגיעים עם בני נוער מעל גיל 18 ומחפשים הזדמנות לאטרקציה משותפת, בטח תשמחו לבלות שעה-שעתיים ב"חווית הייניקן", או להתרשם יחד איתם מהפאר והגודל של מוזיאון התנ"ך. כמו כן, יש לציין את הסכר הידוע של אמסטרדם ובעיקר את מגוון פריחות הצבעונים והפרחים המתחילות בדיוק בעונה הזו של השנה.

בתחילת המאה ה-17 נוסד באמסטרדם הגן הבוטני העתיק בעולם – ההורטוס בוטניקוס, והאקלים הממוזג-ימי משרת נאמנה כמעט את כל סוגי הפרחים והצמחים. עכשיו לדוגמא אפשר להגיע לאמסטרדם יחד עם כל המשפחה וליהנות מטיול מיוחד וצבעוני בין קבקבים וטחנות רוח.

בין מרץ למאי מגיעים הטוליפים לשיא פריחתם ובמרחק של 40 ק"מ בלבד מאמסטרדם נמצאים גני קוקנהוף. הגנים משתרעים על פני 320 דונם ובתוכם מעל 4.5 מיליון צבעונים מ-100 זנים שונים. בתוך הגנים שבילי הליכה באורך 15 ק"מ והסיור בהם מתאים גם למי שלא מגדיר את עצמו כחובב פרחים מושבע. חוץ מזה, רגע לפני החזרה לארץ תוכלו לעצור בשוק הפרחים ולקנות משהו שיישאר איתכם כמזכרת.

כל מה שקורה מחוץ לעיר הגדולה

אפשרות נוספת היא לשכור רכב ולצאת לאזור הכפרי שמסביב לאמסטרדם. הולנד ידידותית למשפחות כי היא מתאימה לטיולי כוכב, ובאזור הכפרי תוכלו לבקר כדי לראות מקרוב את תמצית האופי המקומי. החיים בהולנד הכפרית שונים ממה שתראו בעיר התוססת של אמסטרדם ומומלץ להקדיש כמה ימים לנסיעה לכפר אורוולטה.

לבסוף, משפחה שמגיעה לטיול בהולנד לא יכולה להרשות לעצמה לוותר על גן החיות של אמסטרדם ועל הפארק העירוני "וונדלפארק". הפארק נפתח לציבור כבר בשנת 1865 ולאורכו יש מספר שבילים וגופי מים. בתקופה הזו יש הרבה מקומיים שיוצאים לפארק כדי להתאוורר וגם אתם תוכלו למצוא פינה שקטה לפיקניק כשר.