איך להגן על בריאות העור מפני השמש הישראלית?

בגדים חדשים העשויים מבד חוסם קרינה יעזרו לכם לשמור על העור שלכם מפני מחלת הסרטן

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/11 23:37 ל בניסן התשעא

חברת SunWay המתמחה בביגוד חוסם קרינה למניעת נזקי שמש, מציעה השנה מגוון חדש של בגדים ובגדי ים העשויים מבדים מסנני קרינה. הבגדים ובגדי הים מעניקים הגנה לעור וחוסמים למעלה מ - 98% מקרני UVA ו-UVB המזיקות. הבגדים מיועדים לנשים, גברים, ילדים ותינוקות ומיוצרים במגוון מידות לכל גיל ומבנה גוף. החברה מייצרת בנוסף גם בגדי ספורט ואביזרים משלימים כמו כובעים, בנדנות ושרוולונים להגנה על הזרוע בזמן נהיגה, העשויים גם הם מבד חוסם קרינה. פריטי הביגוד של SunWay מיוצרים בהתאם לתקן האוסטרלי, המחמיר בעולם. הבדים המשמשים לתפירת המוצרים השונים עוברים בדיקה על פי שיטת דירוג מיוחדת שפותחה במעבדות הקרינה של ARPNSA באוסטרליהAustralian Radiation Laboratory & Nuclear Safet Agency) ), כאשר דרגת ההגנה הגבוהה ביותר היא +50 UPF המציינת חסימת יותר מ98% מקרניUVA ו- UVB.

על פי המלצות האגודה למלחמה בסרטן, מומלץ להחשף לשמש רק בשעות הבטוחות לפני 10:00 בבוקר ואחרי 16:00 אחר הצהריים, להגן על העור בעזרת ביגוד מתאים ולמרוח קרם הגנה על איזורי הגוף שנותרו חשופים. הבגדים חוסמי הקרינה מהווים פיתרון מעשי ובריאותי למניעת נזקי קרינת השמש ומגינים על העור גם מפני קרני השמש המסוכנות.

מחקרים שהתפרסמו בשנים האחרונות הוכיחו שהקרמים להגנה מהשמש אמנם מפחיתים בהרבה את הישרפות העור ע"י השמש, אך רב הקרמים (כולל אלה בעלי מקדם הגנה גבוה של 35) אינם חוסמים את הקרינה האולטרה-סגולית מסוג UVA,החודרת לעומק האפידרמיס של העור ואחראית להתפתחות מלנומה (סרטן העור הנפוץ ביותר). מאחר ואנשים המשתמשים בקרמים טועים לחשוב שהם מוגנים, הם מרשים לעצמם להיחשף הרבה שעות לשמש וכך, בעקיפין, הקרמים להגנה גורמים לעליה במספר מקרי סרטן העור. בישראל, אושר ע"י מכון התקנים הישראלי, תקן ישראלי ,ת"י 5299 כתקן הקובע לקביעת שיעור מקדם ההגנה מקרינה על סגולית של בדים, בגדים ופריטי לבוש אישיים אחרים הנלבשים צמוד לגוף ומגנים מהשמש. התקן הישראלי זהה לתקן האוסטרלי / ניו זילנדי AZ/NZS 4399:1996. בדיקת דרגת הגנת הבדים מפני קרינה מתבצעות במעבדה מיוחדת. השיטה פותחה על ידי ARPNSA.בד מקבל את דרגת ההגנה רק לאחר שנחשף 8 פעמים לקרינה. בדים שונים נבדלים אלו מאלו בדרגת החסימה שהם מעניקים מקרני UVA ו-UVB.לשם השוואה, דרגת ההגנה של חולצת טריקו יבשה רגילה מקבילה רק לUPF15 ,כאשר חולצת הטריקו רטובה, דרגת ההגנה שלה יורדת לUPF8 בלבד.בגדי הים של SunWay שומרים על דרגת ההגנה המירבית שלהם גם כאשר הם רטובים!

מחירי הפריטים

בגדי ים החל מ 89.99 שקלים, כובעים החל מ -49.9 שקלים, חולצות ים לילדים החל מ 79.99 שקלים. חולצות למבוגרים החל מ 0- 149.9 שקלים.

היכן להשיג את הבגדים

את המיגוון המלא של מוצרי החברה ניתן לרכוש בחנות SunWay בנמל תל אביב, צפונית להאנגר 13, או בחנות הבית בהוד השרון, ברחוב המסגר 7 וכן בסניפי רשתות מגה ספורט, שילב, פלפל - אוברזון, דיאדה, המשביר החדש לצרכן Toys R Us,, Keds Kids, גליק, סקאל קידס ובמגוון חנויות נוספות.