תכירו: בית המלון הכשר של קפריסין

הוזלת מחירי הטיסות וחבילות הנופש לחו"ל הביאו למצב שמשתלם יותר לנפוש בחו"ל מאשר בארץ, ביחוד אם היעד במרחק של כ- 35 דק' טיסה בלבד.

חדשות כיפה עמנואל אברהמוף 31/05/18 09:03 יז בסיון התשעח

תכירו: בית המלון הכשר של קפריסין
צילום: שי מאור

האי קפריסין ידוע בשנים האחרונות כיעד מועדף על התייר הישראלי. הקרבה הגיאוגרפית, הנופים הקסומים, שלל האטרקציות למשפחה, ומעל הכל, המחירים האטרקטיבים גרמו לכך שב- 2017 מעל רבע מליון ישראלים בחרו בקפריסין כיעד התיירותי המועדף עליהם בו הם בחרו לבלות את חופשתם, ולשבעה מטוסים להמריא כל יום מישראל לקפריסין.

צילום: שי מאור

בשנה האחרונה גם התייר הדתי זוכה להצטרף לחגיגה. תהילה ויצחק פרידמן, בעלי חברת kosher Bookings, החליטו שגם לתייר הדתי מגיע ליהנות מהיעד האטרקטיבי השוכן רק 35 דקות טיסה מישראל. השניים איתרו מבנה השוכן בעיר לרנקה, שיפצו אותו מהיסוד ופתחו מלון בוטיק כשר למהדרין העונה לשם: פרידמנ'ס.

במלון 26 חדרים מעוצבים בטוב טעם, 2 ארוחות מפנקות המוגשות בוקר וערב. בבית המלון אווירה משפחתית, והאורחים זוכים לקבלת פנים ישראלית חמימה. הארת הפנים של צוות העובדים והיכולת להתייעץ עם הצוות היכן לטייל באזור, ולא פחות חשוב, היכן לבצע שופינג למשפחה שהשארנו בארץ.

‌המלון ממוקם במרחק של כ- 7 דקות נסיעה משדה התעופה ובמרחק של כ- 5 דקות הליכה מחוף הים של לרנקה. בקרבת המלון ממוקם בית חב"ד, בו מתקיימות שלוש תפילות ביום, וכן מקווה טהרה. במלון עצמו פועלות שתי מסעדות – מסעדה חלבית ומסעדה בשרית המנוהלות ע"י השף ניסים, שף ישראלי בעל ותק של יותר מ25 שנה בניהול מסעדות בארץ ובחו"ל. במלון נמצא משגיח כשרות 24 שעות ביממה, וההשגחה היא השגחה מהודרת של הרב שיינפלד מבני ברק. במלון מקפידים לייצר את כל מרכיבי הארוחה בעזרת חומרי גלם בכשרות מהודרת, חלק גדול מהמרכיבים מיובאים במיוחד מהארץ. המסעדות פתוחות גם למטיילים ישראלים שאינם מתארחים במלון, ניתן לקפוץ לארוחת ערב חמה או ארוחת בוקר מפנקת, או להזמין מנות ארוזות לשבת וליום חול.

צילום: שי מאור

בקפריסין מתגוררות כיום כ 150 משפחות יהודיות. התושבים המקומיים מאוד אוהבים את הישראלים הרואים בנו הישראלים כ'אח הגדול' מבחינה צבאית וכלכלית. 
אין זכר לאנטישמיות בקפריסין. מזג האווירה דומה מאוד לישראל. כ- 22 ימים בלבד בממוצע בשנה יורד גשם באי.

צילום: שי מאור

מלון פרידמנ'ס מציע מגוון אפשרויות לחופשה חווייתית ומהנה: טיולים מודרכים בעברית או באנגלית בכל רחבי קפריסין. בקיץ המלון מוציא ארבעה טיולים מאורגנים, עם הדרכה בעברית, בכל שבוע ליעדים הפופולאריים באי. בשיא העונה המלון מארגן אחת לשבוע "ערב יווני"- ערב ריקודים ומוסיקה אותנטית מסורתית להנאת האורחים. צוות המלון מספק מידע על אטרקציות ומרכזי קניות בסביבת המלון ובמוקדי תיירות נוספים באי, הקרנת סרטים המותאמים לציבור הדתי בשעות הערב במלון, שירותי הסעות ועוד, כך שמשפחה ישראלית ממוצעת יכולה להגיע לחופשה ספונטנית כמעט מבלי לתכנן מראש ולקבל את כל המידע שהיא צריכה במלון, בעברית ועם התאמה לצרכים המיוחדים שלה.

הכותב היה אורח בית המלון