מבחן דרכים – השקת אופל קורסה

להשקת ההדור השישי של הקורסה – מכונית הסופר-מיני של אופל חשיבות מיוחדת, זוהי ההקשה הראשנה של דגם חדש של קבוצת לובינסקי – היבואן החדש של אופל

חדשות כיפה מוטי שטרן 18/02/20 10:46 כג בשבט התשפ

מבחן דרכים – השקת אופל קורסה
צילום: יחצ

חברת אופל עברה שינויים בארץ ובעולם בשנים האחרונות. שנים רבות היתה אופל בבעלות תאגיד ג'נרל מוטורס האמריקאי והיוותה השלוחה האירופאית שלו. בסוף 2017 רכשה קבוצת פג'ו סיטרואן העולמית את אופל ושיתוף הפעולה שהתחיל קודם בין היצרנים עם הגרנדלנד X והקרוסלנד X (תואמות פג'ו 3008 ו- 2008 בהתאמה) הפך מטבע הדברים להדוק יותר.

גם בישראל עברה אופל שינויים. עד תחילת העשור יובאו דגמי אופל על ידי UMI יבואנית ג'נרל מוטורס, בשנת 2010 עבר הזיכיון לקבוצת שלמה עד שבשנה שעברה בעקבות שינוי בעלות אופל – עבר זיכיון היבוא לקבוצת לובינסקי - יבואנית פג'ו וסיטרואן .

הדור הראשון של הקורסה הושק לפני 37 שננים והוא וכל ארבעת הדורות הבאים שווקו בישראל. בעולם נמכרו במהלך השנים 13.5 מיליון קורסות כך שזהו אחד הדגמים החשובים של היצרן.
עם הדור השישי של הקורסה אשר פותח ועוצב בגרמניה מיוצגת אופל בקטגוריית הסופר מיני ומתמודדת עם מתחרות חדשות מבית – פג'ו 208  (איתה היא חולקת פלטפורמה ומכלולים משותפים) ומחוץ – רנו קליאו ועם המתמודדות הוותיקות: סיאט איביזה, פולקסוואגן פולו, מאזדה 2, טויוטה יאריס ועוד.
 

עיצוב הקורסה משלב אלגנטיות ודינאמיות

עיצוב הקורסה משלב אלגנטיות ודינאמיותצילום: יח"צ


פלטפורמת הקורסה היא פלטפורמת רכבי הסופר מיני והקרוסאוברים הקטנים של קבוצת PSA וכיאה לפלטפורמה עדכנית, היא תוכנה מראש גם עבור גרסאות חשמליות (שתגיע במחצית השניה של 2020). עיצוב הקורסה החיצוני משלב אלגנטיות ודינאמיות ותא הנוסעים כיאה למוצאה הגרמני איכותי ומוקפד עם הנדסת אנוש קלה וברורה לתפעול. מידות – 405.5 ס"מ לאורך, 174.5 ס"מ לרוחב, 143 ס"מ לגובה  ובסיס גלגלים של 254 ס"מ – יוצרות מרחב מחיה מצוין בתא הנוסעים וגם תא מטען יעיל ושימושי בנפח של 309 ליטר.

 

מידות נדיבות יוצרות מרחב מחיה מצויין בתא הנוסעים ובתא המטען

מידות נדיבות יוצרות מרחב מחיה מצויין בתא הנוסעים ובתא המטעןצילום: יח"צ


הקורסה החדשה תשווק עם שני מנוע מנועי בנזין 1.2 ליטר טורבו לבחירה, שניהם עם תיבת 8 הילוכים פלנטארית מבית AISIN.
הראשון, מפיק 100 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 20.9 קג"מ הזמינים כבר ב-1,750 סל"ד. המנוע השני והחזק יותר מפיק כבר 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. 

הקורסה תשווק בתי רמות אבזור:

  • Edition Plus עם מנוע ה- 100 כ"ס (105,990 ₪) מציעה רשימת אבזור בטיחות ארוכה במיוחד שעיקריה – מערכת בלימת חירום אקטיבית (עד 85 קמ"ש), מערכת לשמירת נתיב הנסיעה הכוללת התרעת סטייה מנתיב הנסיעה ותיקוני היגוי אקטיביים, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בבקרת השיוט, מערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך, התרעת סכנת התנגשות מלפנים, התרעת סטייה מנתיב, התרעת ערנות נהג, 6 כריות אוויר (עם נטרול כרית קדמית בעת הסעת ילד), עוגני איזופיקס, התרעת אי חגירה מלפנים ומאחור ועוד. ברשימת האבזור עוד ניתן למצוא מחשב דרך עם מבחר נתוני נהיגה, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, שלושה מצבי נהיגה (ECO, NORMAL, SPORT), פנסי קדמיים LED מלאים, תאורת  LED ליום, מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך, מצלמת חניה אחורית 180 מעלות, חיישני חניה אחוריים הכוללים תצוגה גרפית, מערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' עם ממשק Apple CarPlay, לוח מחוונים עם מסך 3.5 אינץ' צבעוני, בלם יד חשמלי, מראה פנימית מתכהה (אלקטרו-כרומטית), חיישני גשם, חישוקים קלים במידה 16 אינץ' ועוד.

  • GS Line עם מנוע ה- 130 כ"ס החזק  (118,990 ₪) מציעה בנוסף: מערכת בלימת חירום אקטיבית בעלת טווח מוגדל (עד 140 קמ"ש), בקרת שיוט אדפטיבית כולל פונקציית עצירה (פעילה מ-0 קמ"ש), התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה, מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגה גרפית, פנסי ערפל לד ופנסי לד אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, מראות צד מתקפלות חשמלית, גג זכוכית פנורמי, חישוקים קלים במידה 17 אינץ', מושבים ספורטיביים תומכים בריפוד בד שחור עם פס אדום, פגושים ספורטיביים, אגזוז כפול, דוושות אלומיניום וחלונות אחוריים כהים. בתוספת תשלום ניתן יהיה לקבל צביעה דו גוונית (גג שחור) וכן את מערכת פנסי ה-LED MATRIX האדפטיביים הייחודיים של אופל (מערך נורות LED מסוגל לשנות באופן עצמאי את תאורת החזית הרכב כדי למקסם את הראות החוצה בתנאי חשיכה, ללא סנוור של כלי רכב אחרים בדרך. באמצעות חיישנים ומצלמה, פנסי החזית מסוגלים להתאים את עצמת האור וכיוונו באופן מהיר מאוד, כדי להאריך את הזמן שבו חזית הרכב והעצמים בדרך מוארים באופן אופטימלי, כאשר כלי רכב הבאים ממול או הנוסעים לפני הרכב, מוחשכים).

דגמי הקורסה נהנים מאחריות יצרן מלאה מורחבת למשך 4 שנים או 120,000 ק"מ (המוקדם ביניהם).
 

שתי רמות האבזור מציעות אבזור בטיחות ונחות נדיבים

שתי רמות האבזור מציעות אבזור בטיחות ונחות נדיביםצילום: יח"צ