מבחן דרכים – השקת מיצובישי ASX המחודש

בשנת 2020 הבאה עלינו לטובה, תשיק כלמוביל יבואנית מיצובישי 6 דגמים בישראל. רגע לפני, מיצובישי ASX פותח את סדרת ההשקות

חדשות כיפה מוטי שטרן 06/11/19 10:41 ח בחשון התשפ

מבחן דרכים – השקת מיצובישי ASX המחודש
צילום: מוטי שטרן

מיצובישי ASX הוא רכב וותיק למדי ומשווק בעולם מתחילת העשור הנוכחי. היעדר יחידת הנעה רלוונטית לתקינה ישראלית מנעה את הגעתו לארץ ורק לפני שנתיים הוא סופסוף הגיע אלינו ומעבר לייצוגה של מיצובישי בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים, ה-ASX היה צריך להוות סוג של תחליף ללנסר המשפחתית הקומפקטית שהיה הדגם העיקרי של מיצובישי כחצי יובל. 6,000 יחידות שנמכרו בשנתיים מעידות שה-ASX הצליח לייצג את מיצובישי היטב כרכב פנאי ותחליף למשפחתית קומפקטיים.
 

מיצובישי ASX לפני ואחרי מתיחת הפנים

מיצובישי ASX לפני ואחרי מתיחת הפניםצילום: מוטי שטרן


במבחן הדרכים שערכנו לפני כשנתיים הרשים אותנו ה-ASX בעיצוב, באבזור הנוחות והבטיחות העשיר ובמרווח הגחון הנדיב. תכונות אלו נשמרו ושופרו גם במתיחת הפנים שעבר ה-ASX.
העיצוב חודד והחזית מקבלת את התבנית של
האקליפס-קרוס. בצד השינוי הבולט הוא החישוקים החדשים ומאחור, התמקד השינוי בפנסים מחודדים יותר.

 

עיצוב חיצוני מחודד וחזית בסגנון האקליפס קרוס

עיצוב חיצוני מחודד וחזית בסגנון האקליפס קרוסצילום: מוטי שטרן


שינויים בוצעו בחטיבת ההנעה הכוללת מנוע 2 ליטר עם הספק של 150 כ"ס ותיבה רציפה. אך הפעם מקורה באירופה (במקום ארה"ב, בעבר), וככזו מותאמת יותר לטעם האירופאי ומציעה כיול מתלים קשיח יותר שביחד עם תיבת ההילוכים שבאה מהאקליפס-קרוס (רק עם 6 "הילוכים" לעומת 8) והוספפת מערכת עצור וסע - מציגה שיפור של 12% בצריכת הדלק.
שיפור נוסף בוצע בבידוד הרעשים התורם לאיכות הנסיעה.

 

ממדי תא הנוסעים לא השתנו ורשימת האבזור התארכה

ממדי תא הנוסעים לא השתנו ורשימת האבזור התארכהצילום: מוטי שטרן, יחצ יצרן

סיסמת הכניסה של מיצובישי לישראל, היתה "מיצובישי ויש בה הכל" וה-ASX מייצג אותה נאמנה בכל 3 רמות האבזור בהן הוא יימכר:

  • Intense (135,900 ₪) – אבזור הבטיחות כולל: ערכות בטיחות מתקדמות מקוריות הכוללות בלימה אוטונומית, זיהוי הולכי רגל ודו גלגליהתרעה על סטייה, מנתיב, שליטה אוטומטית באורות גבוהים  ו-7 כריות אוויר עם אפשרות לניתוק כרית אוויר לנוסע ליד הנהג.
    אבזור הנוחות כולל: חישוקי סגסוגת 18 אינץ', מסילות גג, חלונות כהים בחלק האחורי (Privacy glass), הגה וידית הילוכים בציפוי עור, בקרת אקלים, תאורת דרך LED מלאה קדימה ואחורה, חיישני גשם ותאורה אוטומטיים, בקרת שיוט הנשלטת מגלגל ההגה, מנופי העברת הילוכים הנשלטים מגלגל ההגה, דיבורית Bluetooth הנשלטת מגלגל ההגה, מראה פנימית אלקטרו כרומטית, 6 רמקולים ומערכת המולטימדיה Connected Car  
    8 אינצ'.
  • Instyle  (138,900 ₪) – כוללת בנוסף: כניסה והנעה ללא מפתח מראות צד מתקפלות חשמלית ומשולבות איתות  ועיטורים בשילוב כרום על הכנפיים הקדמיות.
  • Premium (147,900 ₪) – לאבזור הבטיחות מתווספים רדאר לזיהוי כלי רכב בשטח מת  כולל התרעה על תנועה אחורית חוצה בעת נסיעה לאחור.
    לאבזור הנוחות מתווספים גם
    ג שמש פנורמי כולל תאורת LED פנימית, מושבי Grand Lux  עם ריפוד דמוי עור שחור בשילוב בד, חימום למושבים הקדמיים, דיפוני דלתות דמוי עור שחור.

למערכת המולטימדיה המקומית של כלמוביל נוספה פונקציה חשובה התורמת לבטיחות – "I SAY" המאפשרת ללחוץ על כפתור בהגה ולתפעל את המערכת באמצעות דיבור ללא הסטת המבט מהדרך.

חברת מיצובישי תתמקד בעיקר בייצור רכבי פנאי וה- ASX משתלב במשפחת דגמי הפנאי של מיצובישי לצד האקליפס-קרוס, האאוטלנדר ואאוטלנדר PHEV.
 

ASX משתלב בדגמי הפנאי של מיצובישי וממלא גם את משבצת המשפחתית

ASX משתלב בדגמי הפנאי של מיצובישי וממלא גם את משבצת המשפחתיתצילום: מוטי שטרן