מבחן דרכים – שלוש, ארבע – השקת הדור הרביעי של מאזדה 3

הדור הרביעי של מאזדה 3 הושק אתמול בארץ, 6 הדורות הקודמים של המכונית המשפחתית של מאזדה מייצגים את שינוי הכיוון שעברה במאזדה במשך השנים. מוטי שטרן יצא לבדוק את המאזדה החדשה

חדשות כיפה מוטי שטרן 05/09/19 17:20 ה באלול התשעט

מבחן דרכים – שלוש, ארבע – השקת הדור הרביעי של מאזדה 3
צילום: מוטי שטרן

דלק מוטורס השיקה את הדור הרביעי של מאזדה 3, נציגתה בפלח השוק של המכוניות המשפחתיות הקומפקטיות הננגס על ידי ג'יפונים ומכוניות היברידיות. בכניסה לבית דלק מוטורס בת"א, שם התקיימה השקת הדור הרביעי של מאזדה 3 – ציפתה לי הפתעה נעימה ומעוררת נוסטלגיה – היו שם כל המכוניות המשפחתיות של מאזדה, מאז התחיל היבוא שלה בתחילת שנות ה-90: מאזדה 323F, שני הדורות של מאזדה לאנטיס ושלושת הדורות הראשונים של מאזדה 3.

6 הדורות הקודמים של המכונית המשפחתית של מאזדה מייצגים את שינוי הכיוון שעברה במאזדה במשך השנים. ממכוניות מרובעות ודי פשוטות לכיוון מכוניות עם דגש על התנהגות ספורטיבית ועיצוב ועד לקפיצת מדרגה באיכות תא הנוסעים ובאבזור שהיתה בדור השלישי של מאזדה 3 היוצאת.
למאזדה 3 יש כבר מסורת וערכים שעוברים מדור לדור: תא נוסעים מאובזר ומוקפד, התנהגות ספורטיבית וחדוות נהיגה והדור הרביעי ממשיך את המסורת הזו.

עם 4 דורות יש למאזדה 3 כבר מסורת שכל דור זוגי יורש את יחידת ההנעה מהדור שלפניו, וכך גם יחידת ההנעה היחידה שתשווק בארץ היא מנוע 2 ליטר אטמוספרי בעל הספק של 165 כ"ס ותיבת 6 הילוכים פלנטארית בטכנולוגית Sky Active . מאזדה הציגה את מנוע ה- Sky Active X אך בשל מחירו הגבוה (תוספת של 40,000 ₪) – הוא לא יגיע אלינו.

צילום: מוטי שטרן 323F, לאנטיס ו-3, דורות של מאזדה משפחתית

העיצוב החיצוני הנאה הוא אחד הקלפים החזקים של המאזדה 3. בדור הרביעי, כבר אין מקום למונח "קווי עיצוב" בגל שהם כבר לא קיימים. עיצוב המאזדה 3 הוא חלק ונטול קווים המאפשר לסביבה להשתקף ברכב ולהתמזג בתוכו.
בסיס הגלגלים צמח ב- 2.5 ס"מ ל- 272.5 ס"מ והוא מהגדולים בקטגוריה. החזית מזכירה את הדור הקודם עם גריל אנכי שמהחלק העליון שלו נמתחים פנסים צרים. צדודית הרכב נאה מאוד בשתי תצורות המרכב. גרסת ההאצ'בק בצבע אדום משדרת ספורטיביות ואילו גרסת הסדאן שהתארכה ב- 8 ס"מ בצבע אפור מטאלי כהה נראית מרשימה ואלגנטית.

עיצוב חיצוני נאה ומוקפד לצד גידול בממדים בדור החדש

עיצוב חיצוני נאה ומוקפד לצד גידול בממדים בדור החדשצילום: מוטי שטרן

כבר בדור הראשון של מאזדה 3 היה תא הנוסעים מעוצב ברוח ספורטיבית עם לוח שעונים עם תאורה אדומה במבנה 3 גלילים ומערכת שמע אינטגרלית עם תאורה אדומה, הדור השני היה אבולוציה לדור הראשון ובדור השלישי, הושם דגש על איכות החומרים ועל מערכת המולטימדיה MZD עם תפעול ע"י כפתורים הממוקמים בין המושבים ומאפשרים תפעול בטוח תוך כדי נסיעה.
הדור הרביעי מציג תא נוסעים עם עיצוב מינימליסטי כאשר פתחי המיזוג מוטמעים בפס ארוך וצר היותר תחושה שהרכב רחב מכפי שהוא. בין המושבים הקדמיים נמצאים מתגי תפעול באיכות גבוהה מרשימה למערכת המולטימדיה בגודל 8.8 אינץ וכוללת קישוריות ושיקוף לטלפונים. רכבי התצוגה כללו ריפוד בגוון בהיר ושחור שכל אחד מרשים בדרכו, השחור ספורטיבי והבהיר מהודר.
כמי שמכוונת לכיוון הפרמיום, מאזדה 3 תשווק בשלב זה רק ברמת הגימור הגבוהה Spirit הכוללת אבזור נוחות ובטיחות עשירים.

דוגמא לאיכות הפרמיום של מאזדה היא הדגש על מושבים ארגונומיים ותומכים ושותפות חברת BOSE בתכנון האקוסטיקה של תא הנוסעים ומיקום הרמקולים בו לאיכות שמע מרבית ובידוד רעשים.
אבזור הנוחות כולל מלבד מערכת המולטימדיה שהוזכרה: מת אבזור גבוהה זו תכלול: פנסי חזית מסוג Full-LED קדמיים ואחוריים עם חותמת התאורה הייחודית של מאזדה, חישוקי סגסוגת קלה ספורטיביים בקוטר "18 (כסופים בדגם הסדאן, אפורים כהים בדגם ההאצ'בק) , כניסה ונעילה ללא מפתח (Keyless); חלון שמש חשמלי Sun -Roof; בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוויר לשורת המושבים השנייה, מראה פנימית עם עמעום אוטומטי למניעת סנוור, קיפול מראות חשמלי; חיישני אורות וגשם; מושבים עם אפשרות בחירת גוון – בז'/שחור; תקרה בגימור שחור מהודר בגרסת האצ'בק; מושב נהג מתכוונן ל-8 מצבים; בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לשורת המושבים השנייה, בלם יד חשמלי בשילוב פונקציית Auto Hold; תאורת LED קדמית ואחורית בתא הנוסעים.
לא פחות חשוב, הוא אבזור הבטיחות העשיר והמלא הכולל: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטח מת במראות הצד ובנסיעה לאחור, מצלמת רוורס ומערכת תאורה אדפטיבית ושבע כריות אוויר. במבחני הריסוק של ארגון ה-EuroNCAP זכתה המאזדה 3 החדשה בציון של 5 כוכבי ריסוק וציון של 98% בבטיחות על יושבים מבוגרים ברכב, הציון הגבוה ביותר שהתקבל בסגמנט זה.

רמת אבזור Spirit יחידה עם אבזור בטיחות ונוחות עשירים ואיכות מוקפדת

רמת אבזור Spirit יחידה עם אבזור בטיחות ונוחות עשירים ואיכות מוקפדתצילום: מוטי שטרן

כאמור, בשלב זה תשווק מאזדה 3 עם מנוע 2 ליטר ורמת אבזור SPIRIT ובשתי תצורות מרכב: סדאן – 145,000 ₪ והאצ'בק.- 148,000 ₪.
בדורות הקודמים היתה המאזדה 3 מזוהה כרכב ליסינג מהעבודה בגרסאות הכניסה שלה ונהנתה מתדמית כמעט ספורטיבית בדגמי הספיריט בשוק הפרטי, נכון לעכשיו ברמת האבזור הגבוהה והעשירה בה היא משווקת, לצד מחירים גבוהים – היא תמשיך במסורת של דגמי הספיריט בלבד.
בשלב מאוחר בשנה הבאה – תתווספנה גרסאות יקרות פחות לטובת ציי רכב.

תחילת שיווק הדור הרביעי של מאזדה 3 יהיה ביום הבחירות 17/9

 בדורה הרביעי, מאזדה 3 מכוונת לפרמיום 

בדורה הרביעי, מאזדה 3 מכוונת לפרמיום צילום: מוטי שטרן


למבחני דרכים נוספים