קונים רכב יד שנייה? סטארטאפ ישראלי ימנע מכם ליפול בפח

ישראלים רבים שמחפשים לקנות רכב יד שנייה, לא מודעים להיסטוריה הנסתרת של הרכב המבוקש. חברה ישראלית החליטה לשים סוף לסיפור ומאגדת את כל המידע על הרכב ממשרדי הממשלה, המשטרה ועוד

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/03/22 11:20 כח באדר ב'

קונים רכב יד שנייה? סטארטאפ ישראלי ימנע מכם ליפול בפח
אל תוותרו על הבדיקות לרכב, צילום: David Cohen/Flash90

תחום הרכב לא נהנה מאמינות רבה במיוחד, כשפגמים רבים מוסתרים וההיסטוריה של הרכב לא תמיד ידועה לקונה. סטארט אפ ישראלי מבקש לעשות סדר בענף. החברה, דו"ח בלק"ר, החליטה לשים סוף למעניקה ידע על הרכב המיועד לרכישה, עוד לפני שנרכש. החברה מרכזת מידע מגופים ממשלתיים כמו משרד התחבורה, המשטרה, חברות ביטוח, רשם המשכונות וגופים נוספים יחד עם נתונים המבוססים על חוכמת ההמונים ודיווחי לקוחות מהשטח.

כל המידע שנאסף נכנס לתוך מערכת בינה מלאכותית ואלגוריתמים המשקללים את מצב המכונית הנבדקת עם חיתוכים מגוונים, מקילומטראז' ועד ירידת ערך, היסטוריית הבעלות של המכונית, מחשבון אחזקה ועוד. נתונים אלו מוצגים לקונה הפוטנציאלי בצורת דו"ח פשוט וברור ועם מסקנות ספציפיות והנחיות ברורות להמשך תהליך הקניה. בדו"ח בלק"ר עצמו מצורפים מסמכים הכרחיים למעמד ביצוע העסקה כמו מסמך גילוי נאות, זיכרון דברים להחתמת המוכר.

בתחילת דרכה גייסה החברה הון ראשוני  ממשקיעים מנוסים שסייע לה כבר בשלבי הפיתוח להתבסס כשחקן חדשני ומשמעותי בשוק הרכב הישראלי. החברה נהנית מקהל לקוחות רחב הן בשוק הפרטי והן בשוק המוסדי. 

אסף פכטר, מנכ"ל דו"ח בלק"ר אמר: "בתקופה הקצרה בה החברה קיימת היא ביצעה שינוי אדיר בכל תחום האמינות בשוק הרכב. אי אפשר יהיה יותר לרמות את רוכשי הדו"ח ולמכור להם רכבים באיכות נמוכה. הדו"ח מציג תמונה אמינה וברורה לכולם המשקפת את מצב הרכב. יחד עם זאת, אנחנו מבינים שהדרך לשיפור התחום היא עוד רחוקה ולכן אנחנו רוצים לגדול ולהתרחב ולהציע לצרכן הישראלי לחבור אלינו – גם להשקיע בחברת סטארט אפ צומחת ומצליחה אך גם כזו ששמה לעצמה מטרה לשפר את האמינות בתחום הרכב".