רכב משומש קונים בחוכמה - טיפים לרכישת רכב מאדם פרטי

החלטתם להחליף את רכבכם ואתם מכוונים לרכב משומש - איך תוכלו לוודא שאתם אכן רוכשים דגם טוב ואמין שישרת אתכם לאורך שנים ואיזה מקורות מימון עומדים לרשותכם? הנה כמה טיפים בנושא

חדשות כיפה בשיתוף לאומי 13/07/21 12:53 ד באב התשפא

רכב משומש קונים בחוכמה - טיפים לרכישת רכב מאדם פרטי
איך קונים רכב מאדם פרטי?, צילום: pixabay

מחקר צרכנים שנערך לאחרונה קבע שמדי שנה נערכות בישראל מעל 200 אלף עסקאות כלי רכב משומשים בין אנשים פרטיים, במחיר ממוצע של כ-65 אלף ש"ח מכונית ובסכום מצטבר שכבר חוצה את הרף של 13 מיליארד ש"ח בשנה. מצד שני, מסתבר שכ-49% מרוכשי מכוניות משומשות מרגישים מתוסכלים רק מעצם החיפוש אחרי מוכר אמין – בעוד מעל 60% מהמוכרים העידו שהם בכלל לא מאמינים לקונים. 

היתרון של רכב משומש ברור: הוא זול יותר, מקבלים אותו מהר ויש היצע עצום לבחור מתוכו בלי לספוג ירידת ערך של עשרות אחוזים. מצד שני, אפשר להבין את אלו שחוששים ולא ממש יודעים איך לוודא שהם אכן רוכשים רכב טוב ואמין שישרת אותם לאורך שנים. אז מה עושים? לוקחים בחשבון את הטיפים הבאים ומאמצים אותם כמה שיותר מוקדם:

1. הגדירו תקציב ושמרו עליו

הגדרת תקציב תשמש עבורכם בתור כלי אפקטיבי לסינון גס ויעיל. כל חיפוש בלוח מודעות לרכבים משומשים יציג אלפי הוצאות, אבל רק חלק קטן מהדגמים רלוונטי לכם. לכן, מומלץ להגדיר מסגרת ולהפנים שיש גם הוצאות נלוות והוצאות שוטפות: החל מבדיקת הרכב במוסך, דרך ביטוח ורישוי ועד טיפולים ובדלק. 

התקציב אמור להתכתב עם הצרכים שלכם. עם זאת, התקציב לא חייב להיות קשיח ואפשר להגדיר 2-3 דגמים מתאימים מבחינת ביצועים, סגנון, גודל, מפרט וכדומה. בנוסף, אפשר לשקול *מימון לרכישת רכב בהלוואה ולוודא מראש שמצליחים לעמוד בהחזר החודשי.

2. שאלו את השאלות הנכונות

ברכישת רכב מאדם פרטי אתם לפחות חוסכים את המעבר בין מגרשי מכוניות, חברות ליסינג ופגישות מייגעות עם אנשי מכירות. מנגד, יש עדיין שיעורי בית שצריך להכין והמון שאלות שחובה לשאול.

קודם כל, הכי חשוב לברר כמה קילומטראז' הרכב עבר. למרות שלא מדובר במדע מדויק, קיים מתאם בין השימוש ברכב כפי שהוא בא לידי ביטוי בקילומטראז' – לבין האיכות והתקינות שלו. אז כמובן שקילומטראז' נמוך יעלה את המחיר, אבל זו יכולה להיות השקעה משתלמת.

שאלות אחרות שרלוונטיות ברכישת רכב מאדם פרטי הן כמה בעלויות היו על הרכב, איפה הוא מטופל, האם הוא עבר תאונות ומכות קשות, מה מצבו המכאני ומה מידת הגמישות במחיר. גם בלי קשר לתשובות, האופן שבו תקבלו מענה יעיד במידה רבה על האמינות של המוכר ויקבע האם כדאי לסמוך עליו.

3. אל תוותרו על בדיקה מקיפה

בדיקת רכב משומש תעלה לכם 400-1,250 ש"ח, לפי סוג הרכב (פרטי, ג'יפ, מסחרי וכן הלאה) ולפי סוג הבדיקה (כללית, חזותית או ממוחשבת בלבד). נכון שזו הוצאה משמעותית, אבל היא תעניק לכם שקיפות מלאה מבחינת המצב המכאני של הרכב ותעזור לכם לדעת על מה באמת אתם משלמים.

אבל האמת היא שניתן לבצע לפחות חלק מהבדיקה באופן עצמאי, כדי להוריד מהפרק רכבים משומשים שבכלל אין טעם להגיע איתם אל המכון. אם כבר אתם נפגשים עם אדם פרטי שמוכר את הרכב שלו, כדאי לעשות את זה באור יום. 

כמו כן, חשוב לבקש לראות את הרישיון כדי לבדוק את מספר הבעלויות ולברר האם קיימות הערות או מגבלות. לבסוף, כל מה שיישאר לכם זה לצאת לנסיעת מבחן קצרה ולהרגיש את הרכב כדי להתרשם ממנו. 

 

*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.