נסיעת מבחן – פג'ו 308 סטיישן דיזל

פג'ו 308 סטיישן נבחן במדור זה לפני כשנה. מתיחת פנים ותוספת גרסת דיזל הן סיבה טובה למבחן דרכים חוזר

חדשות כיפה מוטי שטרן 28/10/18 11:25 יט בחשון התשעט

נסיעת מבחן – פג'ו 308 סטיישן דיזל
פג'ו 308 סטיישן דיזל, צילום: מוטי שטרן

בדיוק לפני עשור זכו גרסאות הסטיישן לתחייה מחודשת. פורד פוקוס סטיישן ויונדאי I30CW היו הראשונות להציע גרסת סטיישן למשפחתית שלהן במחיר זהה (או גבוה מעט) לגרסת הסדאן / הא'צבק ועד מהרה הצטרפו אליהן קיה סיד, רנו מגאן אסטייט, אופל אסטרה, שברולט קרוז, סיאט לאון, סקודה אוקטביה וכמובן פג'ו 308. לצד השימושיות הגבוהה של רכב סטיישן, הוא גם היה סמל תדמיתי לתרבות פנאי עד שגרסאות הבסיס של הג'יפונים המשפחתיים אשר צוידו במנוע 1.6 ליטר והיו יקרים במעט ממחירה של משפחתית נגסו בפלח הסטיישן עד כמעט היעלמותו עם הפסקת שיווק הדור השני של יונדאי I30CW וקיה סיד סטיישן אשר היו שחקנים מרכזיים בפלח שוק זה.
פג'ו 308 עברה מתיחת פנים הכוללת שינויי עיצוב מינוריים, תוספת אבזור בטיחות ונוחות ובחו"ל גם תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים (במקום 6). ליחידת ההנעה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר (134,990 ₪) נוספה יחידת הנעה עם מנוע טורבו דיזל בתוספת 3,000 ₪ בלבד (137,990 ₪), שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית בת 6 הילוכים ומוצעים בגרסת אבזור אחת – Active.
כרגע משווקת ה-308 בגרסת סטיישן ולצידה גרסת GTI ספורטיבית וידנית במרכב האצ'בק.
רכב המבחן היה בעל מנוע דיזל.

 פג

פג'ו 308 דור ראשון ודור שני לאחר מתיחת הפניםצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

כבר במבחן של גרסת הבנזין העיצוב החיצוני הותיר רושם רב, גם כיום אחרי 4 שנים הוא נותר מרשים. ל- 308 סטיישן בסיס גלגלים באורך 273 ס"מ – הגדול בקטגוריית המשפחתיות ועם אורך כולל של כמעט 460 ס"מ העיצוב מזכיר רכבי סטיישן מקטגוריות גבוהות יותר. שינויים קלים בוצעו בעיקר פנסי הערפל משולבי ה-LED בחזית. מסילות הגג הכסופות והחישוקים הקלים בעלי שני גוונים שגדלו ל-17 אינץ' משדרגים את ההופעה גם בצבע הלבן של רכב המבחן.  

במתיחת הפנים נוספו מסילות גג כסופות והחישוקים הקלים גדלו

במתיחת הפנים נוספו מסילות גג כסופות והחישוקים הקלים גדלוצילום: מוטי שטרן

 

תא נוסעים ואבזור

פג'ו 208 היה הראשון בו הציגה היצרנית את סביבת ה- ICocpit בו לוח השעונים מוצב מעל הגה קטן, בהתחלה קשה להתרגל אליה, אך עם הזמן מבינים את היתרונות שלה. במתיחת הפנים תא הנוסעים כמעט לא השתנה, חומרי הגלם נותרו איכותיים ונעימים למגע, וכך גם המושבים הנוחים נותרו כשהיו (אך הפעם שמתי לב שגם למושב הנוסע כיוונון גובה). תפעול בקרת האקלים מתבצע עדיין דרך מסך המולטימדיה ולמרות שב-3008 וה-5008 נוספו כפתורי קיצורי דרך לפונקציות השונות – ב-308 אין כפתורים פיזיים ועדיין קשה לתפעל את בקרת האקלים תוך כדי נהיגה...
אבזור גרסת ה- Active עשיר וכולל מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 9.7 אינץ' (ללא קישוריות Android Auto / Apple CarPlay), חיישני גשם ותאורה, קיפול חשמלי למראות, פנסי ערפל ומראה מתכהה נגד סנוור. באבזור הבטיחות נוספה בקה ותיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורי מהירות, החלפה אוטומטית של אורות גבוהים ונמוכים ומערכת MobileEye אחראית לניטור מרחק מלפנים.
תא הנוסעים היה ונותר מרווח במיוחד במושב האחורי עם מרווח רגליים נדיב במיוחד.
אי אפשר לסקור רכב סטיישן מבלי להתייחס לתא המטען... נפח תא המטען מהגדולים בקטגוריה ועומד על 599 ליטר, מימד האורך הנדיב של הרכב ניכר בו היטב ובמסגרת מתיחת הפנים נוספו מסילות מתכת המאפשרות לשנות את מיקום טבעות הקשירה.

המושב האחורי מרווח ותא המטען ענק, אבזור הבטיחות שודרג

המושב האחורי מרווח ותא המטען ענק, אבזור הבטיחות שודרגצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

למנועי 3 צילינדרים (כמו זה של ה-308) נטייה לרעוד במהירויות נמוכות ובעמידה, מנוע הדיזל בעל 4 הצילינדרים נותן מענה לבעיה זו.
מנוע הדיזל של ה-308 הוא בנפח 1.6 ליטר בעל הספק של 120 כ"ס ועם מומנט עוצמתי של 30.8 קג"מ (בו התנסינו במבחן לסיטרואן C4 גראנד פיקאסו) – ניתן בקלות לנצל את מלוא עוצמת המנוע.
בתחילת הנסיעה המנוע קצת רועש אך לאחר שהמנוע התחמם הרעש כמעט לא מורגש בתא הנוסעים. כמו בגרסת הבנזין – נוחות הנסיעה טובה מאוד בדרך עירונית ובין עירונית וכיאה למוצאה הצרפתי היא מעלימה את כל מפגשי הכביש למעט בכבישים משובשים באופן קיצוני.
לצד נוחות הנסיעה הטובה, מציעה הפג'ו גם התנהגות כביש טובה מאוד, כיף לנהוג בה גם בכבישים מפותלים בהם היא נותרת יציבה גם במהירות גבוהה.
כצפוי ממנוע דיזל – צריכת הדלק טובה מאוד ועמדה על  17 ק"מ לליטר בנסיעה לא חסכונית במיוחד (בנהגה חסכונית יותר – מאמין שאפשר להגיע גם ל-  19-20 ק"מ לליטר).

צריכת דלק טובה, נוחות נסיעה מצוינת ושימושיות גבוהה

צריכת דלק טובה, נוחות נסיעה מצוינת ושימושיות גבוההצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

עד להגעתה של רנו פלואנס דיזל, פער המחיר בין גרסאות הדיזל לבנזין עמד על עשרות אלפי שקלים. הפלואנס היתה הראשונה להציע מנוע דיזל במחיר גבוה במעט ממנוע הבנזין, בעקבותיה הגיעו גרסאות דיזל במחיר הכמעט זהה גם לדגמי קיה.
לפג'ו ניסיון רב בייצור מנועי דיזל מוצלחים, פג'ו 308 מציעה מנוע דיזל מוצלח בפער מחיר קטן מגרסת הבנזין כך שלצד תא הנוסעים המרווח והאיכותי, נוחות הנסיעה, ההנאה מנהיגה – מוסיפה גרסת הדיזל גם חסכון ניכר בדלק ומתיחת הפנים מוסיפה לנוסחה תוספת אבזור בטיחות חשובה.
החיסרון העיקרי שאני מוצא בה הוא תפעול בקרת האקלים ממסך המגע וחוסר האפשרות לשיקוף הטלפון במולטימדיה.
ה-308 סטיישן מתאימה מאוד למי שמרבה לנסוע הרבה ובזכות תא המטען הענק אף לשמש בהצלחה כרכב צמוד לאנשי שירות. 

 

לכל נסיעות המבחן של מוטי שטרן, היכנסו!