מבחן דרכים - אופל אסטרה סטיישן

שדרוג המפרט הבטיחותי של אופל אסטרה הוא הזדמנות טובה לראות האם לגרסת הסטיישן שלה יש יתרון מול הג'יפונים הפופולאריים.

חדשות כיפה מוטי שטרן 23/07/18 11:29 יא באב התשעח

מבחן דרכים -  אופל אסטרה סטיישן
אופל אסטרה סטיישן, צילום: מוטי שטרן

בשנות השמונים הייתה אופל קאדט נפוצה בכבישי ישראל, בתחילת עם דגם מרובע שהוחלף בשנת 1985 בדגם בעל עיצוב עגלגל ומודרני יותר. בתחילת שנות ה-90 הוצג הדור הבא שזכה לשם חדש – אסטרה. גרסת הדיזל של הדור השני של האסטרה התגייסה אפילו לצה"ל כרכב סגני אלופים, הדור השלישי של האסטרה שווק רק במרכב האצ'בק (לעומת האצ'בק סדאן וסטיישן בשני הדורות הקודמים) וכמעט שלא נמכר בארץ.
הדור הרביעי של האסטרה שווק ע"י היבואן החדש של אופל – קבוצת שלמה עד שנת 2015 ומשנת 2016 משוק הדור החמישי של האסטרה שזכה בתואר האירופאי המכובד – "מכונית השנה 2016".
הדור החמישי של האסטרה משווק עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית, שתי תצורות מרכב: האצ'בק וסטיישן ושלוש רמות אבזור: Enjoy (131,900 ₪ להאצ'בק ו- 132,900 ₪ לסטיישן), Plus Enjoy (134,900 ₪) ו- Innovation (143,900 ₪).
למבחן התייצבה גרסת הסטיישן השימושית (ואליה מתייחס המבחן).

5 הדורות של אסטרה ושני הדורות הראשונים של הקאדט

5 הדורות של אסטרה ושני הדורות האחרונים של הקאדטצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב חיצוני

קטגוריית הסטיישנים זכתה לעדנה מחודשת בסוף העשור הקודם כשפורד הציעה גרסת סטיישן לדור השני של הפוקוס ואליה הצטרפה יונדאי עם ה- i30cw, מאוחר יותר, ובעקבותיהן הוצעו דגמי סטיישן רבים וביניהם גם אופל אסטרה סטיישן מהדור הקודם. עד הוזלתם של הג'יפונים המשפחתיים למחיר הגבוה במעט ממחיר רכב משפחתי – נהנו רכבי הסטיישן מתדמית של רכבי פנאי בזכות השימושיות הגבוהה שלהם.
עיצוב אופל אסטרה הנוכחית מזכיר סטיישן אירופאית קלאסית עם מרכב ארוך (4.702 מטר) ועיצוב מסוגנן אך לא מצועצע הכולל פס שחור הנמתח ממכסה המנוע ומקיף את החלונות הצדדיים ויורד בחזרה לאורך חלון הצד של תא המטען עד לחלון האחורי (כמו באופל אדם) וקו מפולס בתחתית דלתות הצד המתחיל מקשת הגלגל הקדמי ולקראת העולה למעלה בקו אלכסוני ואיך אפשר בלי, גם פסי גגון. בחלק הקדמי בולטת מסגרת הכרום המקיפה חצי גריל וקצותיה משתלבים עם הפנסים הקדמיים ומדגישים את מימד הרוחב הנדיב (1,809 מטר) של האסטרה. הפנסים האחוריים האופקיים והגבוהים תורמים גם הם להעצמת תחושת הרוחב של האסטרה (הצבע הלבן של רכב המבחן פחות מחמיא לעיצוב האסטרה, בצבעים כהים יותר היא נראית יותר טוב).

סטיישן אירופאית קלאסית

סטיישן אירופאית קלאסיתצילום: מוטי שטרן

 

עיצוב פנימי ואבזור

לגרסת ה- Innovation נוספה חבילת Opel Eye הכוללת בקרה ותיקון סטייה מנתיב, תצוגת תמרורים בלוח השעונים ובלימה אוטונומית בחירום, זאת בנוסף לשש כריות האוויר וציון 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של EuroNCAP. באופל מתגאים בכך שאין צורך בהתקנות מקומיות, האבזור הבטיחותי נסגר ע"י חבילת ה- Opel Eye והתקנת מערכת מולטימדיה מתייתרת בזכות מערכת ה- IntellLink בגודל 7 אינץ' הכוללת קישוריות Android Auto ו- Apple CarPlay. מערכת המולטימדיה המקורית כוללת גם מצלמת רוורס מצוינת מקורית. מלבד בטיחות ומולטימדיה, אבזור האסטרה סטיישן כולל גם בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, מראה מתכהה נגד סנוור ובקרת שיוט עם מגביל מהירות.
הקונסולה המרכזית משדרת איכות וכמעט אפשר לומר, גם יוקרה. בוררי הטמפרטורה של בקרת האקלים כוללים צג דיגיטלי המציג את הטמפרטורה וכך גם המסגרת הכסופה המקיפה את מסך המולטימדיה. מיעוט הכפתורים (בייחוד ביחס לכמות הרבה שלהם בדור הקודם) תורם למראה אלגנטי ונקי. ההשפעה של הצבעים הכהים של תא הנוסעים נשברת באזור ידית ההילוכים בצבע מתכתי הכוללת גם מעין כיס לטלפון הנייד (אך אורכו לא הספיק לטלפון שלי...). הראות קדימה מצוינת בזכות השמשה הגדולה והחלונות הקטנים שלפני המראות, מראות הצד קצת קטנות ונדרש כיוון מדויק שלהן לכיסוי מלא של צדי הרכב. הראות לאחור מוגבלת בגלל החלון הצר, אך מצלמת הרוורס פותרת את המגבלה.
המושבים הקדמיים נוחים ואוחזים וקל להגיע לתנוחת נהיגה נוחה. המושב האחורי מרווח גם הוא ובזכות מבנה הסטיישן מציע מרווח טוב גם לראש.
ברכב סטיישן, לתא המטען חשיבות גבוהה. תא המטען של האסטרה מציע נפח רשמי של 505/1595 ליטר כאשר המושב האחורי מקופל / פתוח, המספרים לא מספרים על האורך העצום שלו ועל כך שכאשר מקפלים את המושב האחורי נוצר משטח חלק וגדול וביחד עם דלת אחורית ריבה – ניתן לנצל בקלות את מלוא הנפח שלו.

אין מתחרים לשימושיות של סטיישן מרווח

 תא נוסעים איכותי ומרווח עצום בתא המטעןצילום: מוטי שטרן

 

יוצאים לדרך

 

האסטרה מציע את אחת מיחידות ההנעה החזקות בגרסת הבסיס (יחד עם פורד פוקוס טורבו, שברולט קרוז ומאזדה 3), המנוע מפיק 150 כ"ס ומומנט מכובד של 25 קג"מ המושג ב- 2,000 סל"ד, בזכותה מעניקה האסטרה לנהג כוח רב בזמינות גבוהה. הכוח לגלגלים מועבר באמצעות תיבת 6 הילוכים פלנטרית חלקה עם טיפטרוניק להעברת הילוכים ידנית ללא מצב ספורט, אך למרות זאת בזכות הגה ישיר ומדוייק מתקבלת מכונית מהירה ומהנה לנהיגה.
אופי הנסיעה של האסטרה הוא גרמני, בזכות קשיחות המתלים האופיינית לרכבים גרמניים הרכב מאוד יציב וממש דבק במסלול שלו. אך מצד שני, בנסיעה עירונית בעת מעבר על מפגעי כביש – השיבוש מורגש בתא הנוסעים.
בידוד הרעשים של תא הנוסעים של האסטרה מעולה ולמעט רעשי כביש במהירות גבוהה – הנסיעה באסטרה מאוד שקטה.
בכבישים בינעירוניים, יחידת ההנעה החזקה ובידוד הרעשים המעולה מעניקים איכות נסיעה של רכבים בקטגוריות גבוהות יותר.
צריכת הדלק עמדה על כ- 12.5 ק"מ לליטר.

אין מתחרים לשימושיות של סטיישן מרווחצילום: מוטי שטרן

 

סיכום

למרות הפופולאריות הגבוהה של הג'יפונים, אסור לשכוח את השימושיות הגבוהה של רכבי סטיישן, הם מציעים תא מטען גדול, מציעים איכות נסיעה טובה ויציבה יותר ועדיין זולים יותר בסכום לא מבוטל של כ- 10,000 ₪. רכב סטיישן מתאים למי שמוכן לתת להגיון יותר משקל בבחירת הרכב שלו. אם אתם עדיין לא מתכוננים לעבור לג'יפון ורוצים רכב מרווח ושימושי – אופל אסטרה סטיישן מעניק מעבר לשימושיות הגבוהה שלו גם איכות נסיעה מאוד גבוהה ולאחרונה גם אבזור בטיחות עשיר יותר לצד אבזור נוחות עשיר.

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי שטרן

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן