מבחן דרכים: השקת יגואר I PACE חשמלית בישראל

השקת רכב של יגואר תמיד מעניינת, כשמדובר ברכב חשמלי טהור ההשקה הופכת גם למסקרנת

חדשות כיפה מוטי שטרן 15/11/18 09:48 ז בכסלו התשעט

מבחן דרכים: השקת יגואר I PACE חשמלית בישראל
יגואר I PACE חשמלית , צילום: מוטי שטרן

חברת המזרח יבואנית יגואר ולנד-רובר השיקה בישראל את רכב הפנאי עם הנעה חשמלית טהורה – יגואר I PACE.
עולם הרכב נע לכיוון הנעה חשמלית, יגואר I PACE הינו אחד מהדגמים הראשונים המציג טווח נסיעה ארוך של 470 ק"מ (כמעט כמו של רכב בנזין סטנדרטי). 
ליגואר מוניטין של שילוב בין ביצועים ספורטיביים ליוקרה וה- I PACE בהחלט שומר על מסורת זו.

I PACE שילוב של יוקרה וספורטיביות 

I PACE שילוב של יוקרה וספורטיביות צילום: מוטי שטרן

יחידת ההנעה החשמלית הטהורה מכניסה אותנו לעידן חדש ומשאירה מושגים כמו תיבת הילוכים, צריכת דלק ביחידות ק"מ לליטר ושיעור פליטת CO2, במקומם נכנסים מושגים חדשים: טווח נסיעה חשמלי, סוג סוללה, קיבולת סוללה ותצרוכת חשמל ל- 100 ק"מ...

ליגואר I PACE 2 מנועים חשמליים (קדמי ואחורי) עם הספק של 200 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 69.8 קג"מ. שני המנועים בהספק כולל של 400 כ"ס ממוקמים על הסרן הקדמי והאחורי, כך שמתקבלת הנעה לכל ארבעת הגלגלים (4WD).
מערכת ההנעה החשמלית מספקת מהירות מירבית של 200 קמ"ש ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב- 4.8 שניות בלבד.
הסוללה ממוקמת בתחתית המרכב ובזכותה לרכב יש מרכז כובד נמוך התורם ליציבות.

עמדת טעינה וסוללה חזקה מספקים טווח נסיעה אפילו עד אילת

עמדת טעינה וסוללה חזקה מספקים טווח נסיעה אפילו עד אילתצילום: מוטי שטרן

ניצול מיטבי של האנרגיה וטווח נסיעה מקבלים חשיבות רבה ברכב חשמלי וליגואר I PACE יש בלימה רגנאטיבית הממירה את האנרגיה האבודה בזמן בלימה לטעינת סוללת הרכב.
טווח נסיעה של 400 ק"מ מספק כמעט לכל השימושים השוטפים ברכב.
בארץ, נסיעה לאילת היא ה-נסיעה הארוכה והיגואר I PACE עמדה בה בהצלחה רבה (כולל העליות בדרך חזרה למרכז).
כל לקוח יקבל עמדת טעינה ביתית, זמן הטעינה לקיבולת סוללה מלאה עומד על 13 שעות וב-10 שעות ניתן לטעון 80% מקיבולת הסוללה. בעמדות ציבוריות טעינה מהירה, זמן ההטענה עומד על פחות משעה לסוללה מלאה במטען של 100 קילו ואט שעה וטווח נסיעה של 270 ק"מ בתוך שעה במטען של 50 קילו ואט שעה. עלות החשמל לטעינת סוללה מלאה היא 55 ₪.

עיצוב חיצוני ספורטיבי ודינאמי עם ידיות נשלפות

עיצוב חיצוני ספורטיבי ודינאמי עם ידיות נשלפותצילום: מוטי שטרן

עיצוב ה- I PACE אלגנטי וספורטיבי, עם גריל גדול ובולט (הגריל משמש בעיקר לאוורור הסוללה ונפתח כאשר הסוללה חמה), בצד הרכב בולטים גלגלי ה- 20 אינץ'' הממוקמים בקצוות הרכב וביניהם בסיס גלגלים ענק של כמעט 3 מטרים.
מאחור, פנסים צרים וארוכים הממוקמים גבוה ומעליהם נמתח החלון האחורי בזווית חדה לכיוון הגג.
צבע האדום של רכב התצוגה תורם רבות למראה הדינאמי של הרכב. כשיצאתי לרחוב ראיתי I PACE בצבע כסוף סולידי יותר וגם הוא נראה דינאמי.
פריט מעניין בעיצוב הרכב הן ידיות הדלתות החיצוניות אשר אינן בולטות ואינן שקועות ובנגיעה בהן – הם יוצאות החוצה ומאפשרות את פתיחת הדלת.
מערכת ההנעה החשמלית הופכת את סביבת הנהג לייחודית – אין מוט תיבת הילוכים. איכות החומרים היא גבוהה מאוד, כמצופה וממש נעים לשהות ברכב.
הרכב רחב ובסיס הגלגלי הארוך תורם למרחב הפנימי. בזכות מיקום הסוללה בתחתית המרכב – תא המטען ענק (656 ליטר).

תא הנוסעים איכותי מאוד, מרווח, מפנק ועתידני

תא הנוסעים איכותי מאוד, מרווח, מפנק ועתידניצילום: מוטי שטרן

ה- I PACE משווק בשתי רמות אבזור: HE – 454,000 ₪ ו- HSE – 508,000 ₪.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, התראת שטח מת מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת של המראות ומערכת בקרת ערנות נהג. בדגם ה- HSE השמירה מנתיב כוללת גם מרכוז הרכב בנתיב.
אבזור הנוחות כולל מצלמת רוורס, מערכת חניה אוטומטית, מושבי עור מחוממים, כיוונון מושבים חשמלי ובקרת אקלים מפוצלת, דגם ה- HSE מוסיף לרשימה גם גג פנוראמי, מצלמת חניה 360 מעלות, מתלי אוויר מתכווננים, קירור למושבים ועוד.
יגואר I PACEהוא רכב מרשים, ייחודי ואפילו מהפכני.

מקווה לבחון אותו בקרוב..

 

לכל מבחני הדרכים של מוטי שטרן, היכנסו!