קיר בצבע פיסטוק וברז בצבע צהוב בננה

הטרנד העיצובי הלוהט ביותר הקיץ מגיע היישר מהמקפיא: לעומת הקיץ שעבר עם אופנת צבעי הניאון הזרחניים, השנה אנחנו שואבים השראה מגווני הגלידה הפסטליים והרגועים בהרבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/17 11:30 יז בסיון התשעז

קיר בצבע פיסטוק וברז בצבע צהוב בננה
אריחי חיפוי CENTO מבית iMOLA להשיג בויה ארקדיה 8, צילום: יח"צ

זו לא הפעם הראשונה שעולם העיצוב, הכולל את עיצוב הפנים, האופנה, האביזרים והביוטי, מתגנדר לקראת הקיץ בפאלטה הפסטלית. אלא שהשנה אף נוספים לחגיגה גוונים נוספים, כמו צהוב בננה, ירקרק עדין, ורוד מתוק ונוגה ותכלת רך. יש גם דימויי קיץ המופיעים בעיקר כהדפסים והם מתכתבים עם הטרנד בצורה מתוקה וקולית.

בעולם תזזיתי וחסר סבלנות כמו עולם האופנה, עמידה במקום משולה לצעידה אחורנית ומותגי העל מתנהגים בהתאם. זו מן הסתם הסיבה שבעטיה חברות, מותגים ומעצבים מקפידים שלא להוריד את היד מן הדופק, להישאר מעודכנים, להתוודע לטרנדים רגע לפני שהם נוחתים והופכים נחלת הכלל, לרגש מידי עונה ולהיות אלו שהביאו את הבשורה.

פרחים, ציפורים, סוכריות, גלידות, דבורים וארטיקים הם הדימויים שתפגשו בפריטי העיצוב הנמכרים ברשתות רבות, שהחליטו לזנוח לרגע את המונוכרומטי ולהתמסר למתיקות האביבית.

ומה דעתכם על קיר בסלון בצבע גלידה תות? או על קיר חדר שינה בגוון גלידת לוונדר? תודו שזה נשמע מעניין... אם אתם רוצים לאמץ את טרנד הגלידות - קירות צבועים בפסטלים מרגיעים זה הדבר עבורכם.

"צבעים עדינים מעלים בנו אסוציאציות חיוביות ומחשבות משמחות. גווני ורוד בהיר, תכלת, ירקרק-אגס, צהוב רך כצבעי הגלידה משדרים קלילות, ילדותיות וכפיות ומוסיפים לחלל הבית רכות ושמחה. הם ידועים כמשפיעים עלינו ועל תחושותינו בצורה חיובית ובדיוק בשל כך, אנשים נוטים לקשט את חדרו של התינוק, בגוונים מסורתיים אלו של ורוד או תכלת עדינים" מסבירה מיכל נוף, סמנכ"לית שיווק ומכירות פרוייקטים של חברת ויה ארקדיה.

אנשים רבים נוטים לחשוב כי בחירת צבעי פסטל היא הבחירה הקלה ביותר, אך יש לזכור כי בערבוב לא נכון של צבעים אפשר לעשות הרבה טעויות וחלל קטן יכול להפוך במהרה למראה של חנות ממתקים מתוקה עד בחילה. כמו בכל דבר אחר בחיים, חייבים לבצע בחירות מוצלחות גם בעניין הגוונים וערבובם. 

היופי בצבעי הפסטל הוא יכולת המשחק עם מגוון פריטים שונים היוצרים מראה הרמוני וממושך. דמיינו חיפויי קיר בגוון ירוק תפוח עדין לצד ספה אפרפרה וכריות בעלות טקסטורה ירוקה, אגרטל פרחים בגווני ורוד עתיק ושטיח קלוע. צבעי הפסטל מעניקים מראה שקט ונעים. ישנן הוכחות מדעיות כי צבע ירוק על גווניו (מכהה ועד הבהירים ביותר) הוא צבע המשרה רוגע כשנמצאים במחציתו, לכן, מומלץ לשלב אלמנטים ופריטים בגוון זה באזורי מנוחה כמו חדרי שינה, חדרי ילדים, סלון ופינות אוכל.

גווני פסטל בהירים באים לידי ביטוי גם בתאורה המשפיעה על כמות האור שנופלת על החלל. גופי תאורה בצבעי פסטל יהוו פריט עיצובי לכל דבר ויעניקו תחושה חמימה של בית. גופי תאורה צהובים, כתומים ובהירים נוספים ממשפחת גווני הבז' הפסטליים יעניקו מראה חמים ורך לבית וישרתו את המטרה של הארת החדר בו זמנית. צבעי פסטל מעניקים תחושה אוורירית עליזה ולכן ניתן להשתמש בהם כמעט בכל תחום בבית. בנוסף, מחקרים מוכיחים כי צבעי פסטל מרגיעים ומשרים תחושה אופטימית גם מבלי כוונת תחילה לכך.

חדר האמבטיה הופך ליותר ויותר חשוב כמרחב מגורים יומיומי: מה שהיה בעבר שטח פונקציונאלי להיגיינה אישית הפך כיום למרחב לטיפוח ולהגשמה אישית. צבעוניות מרעננת ושונה נותנת את אותותיה בעולם הכלים הסניטריים.  גוונים חדשים ולא מוכרים, משתלבים עם חומרים מוכרים ויציבים.

כיור ארטיס ורוד של נגב (Custom)

כיור ארטיס ורוד של נגב (Custom)צילום: יח"צ

"בחדר הרחצה, אביזרים בצבעים אופנתיים ורבי הבעה מדגישים מגמה זו ומעניקים מגע חמים ואישי. מוצרי האמבטיה מתבססים על צבעים אופנתיים ובה בעת מאפשרים יותר גמישות להעדפות אישיות" מסבירה, מאיה גרינפלד, סמנכ"לית השיווק של קבוצת נגב: "שילוב של צבעוניות חדשה ומעודכנת לצד טכנולוגיה מתקדמת – מאפשרת לצרכן ליהנות מהטרנדים העכשוויים בעולם העיצוב והאופנה תוך חווית נוחות וחיסכון בצריכת המים לצד איכות".

חדר הרחצה הפך בהדרגה לחדר ספא פרטי, הן מבחינת גודלו והן מבחינת העיצוב. חדרי הרחצה בעיצוב המודרני, נעים במרחב החדש בין איכויות השימוש הטכני והחדשני של האמבט לבין מודעות גוברת לתרבות עיצוב ולסגנון חיים." מסביר נדב הרטל, מנכ"ל אור-גל, היבואנית הרשמית של חברת גרואה.

Rainshow ראשי מקלחת של גרואה 950 להשיג בחנויות העיצוב ברחבי הארץ

Rainshow ראשי מקלחת של גרואה 950 להשיג בחנויות העיצוב ברחבי הארץצילום: יח"צ

הניחו לפריטי עיצוב הבית להכניס לחייכם מימד משחרר הגורם לחיוך תמידי גם אם כתוספת צבעונית קטנה המשנה את מצב הרוח.