איך לארגן ביעילות מרבית ובזמן קצר את סידורי השבעה?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 20/05/20 09:54 כו באייר התשפ

איך לארגן ביעילות מרבית ובזמן קצר את סידורי השבעה?
אבלות, צילום: pexels (Kat Jayne)

אובדן של אדם קרוב זה תמיד דבר קשה שתופס אותנו בלתי מוכנים לכך, יחד עם הבשורה הקשה נכפה עלינו לארגן בזמן קצר במיוחד את כל סידורי השבעה, רבים מהאבלים מתקשים להתמודד אל מול המשבר ובמקביל גם לתכנן את כל סידורי השבעה ולכן במאמר היעיל והקצר הזה נשתדל לרכז לכם את הפרטים החשובים והדחופים ביותר שעליכם יהיה לדאוג לארגונו.

קודם לכן נציין שמומלץ להטיל את המשימה על בן משפחה ולא מהאבלים מהדרגה הראשונה לנפטר וזה על מנת ליעיל ולארגן את הדברים בצורה שקולה ונוחה יותר.

עם סיום ההלוויה האבלים יצטרכו להגיע לשבת שבעה, עד אז כמעט הכל צריך להיות מוכן על מנת להכיל את כמות האנשים המגיעים לנחם ואת האבלים.

את השבעה ניתן לקיים בכל בית (רצוי בבית המנוח), בגינה, מתחת לבניין או לחלופין בסוכת אבלים שזהו פתרון של רבים, את סוכת האבלים ניתן להשיג אצל חברות להשכרת ציוד המציעות את השירות בתשלום או בגמחי"ם, ישנם גם עריות ויישובים רבים שיכולים לסייע בעניין ולתת לעיתים את סוכת האבלים ללא כל תשלום.

במקביל לבחירת המקום רצוי שתבדקו שקיימים לרשותכם כסאות ושולחנות על מנת לדרוג לפתרון הושבה עבור האנשים המגיעים לנחם. בנוסף יש לדאוג לכסאות נמוכים או למזרונים לאבלים שכן להם אסור לשבת על כיסא רגיל בגלל האבל.

בכל בית אבלים נוכל למצוא גם סידורים שיהיו לקיום המנייניים בסוכת האבלים, את הסידורים אין צורך לקנות אלא אם כן תרצו להקדיש אותם לעילוי נשמת הנפטר ולאחר מכן לתרום אותם לבית הכנסת. הדרך הפשוטה להשיג סידורים לצורך השבעה היא באמצעות מגוון גמחים או בתי כנסת שישמחו לעזור לכם ולהשאיל לכם את הסידורים לכל השבוע.

אם מתוכננים להגיע אנשים רבים לשבעה כדאי לדאוג גם למערכת הגברה קטנה שתוכל לשמש את הרבנים הבאים לומר דברי תורה לעילוי נשמת הנפטר. את ההגברה ניתן להשיג באמצעות שירות שנקרא השכרת ציוד הגברה, זה לא צריך לעלות יותר מידי יקר ואין לכם צורך ביותר מרמקול ומיקרופון.

בדרך כלל במהלך השבעה רצוי לדאוג לכיבוד קל על מנת לזכות את ציבור המנחמים באמירת הברכות לעילוי נשמת הנפטר. רצוי להביא משקאות ומאכלים המברכים עליהם: מזונות, עץ, שהכל ואדמה.

אם אתם עורכים את השבעה בגינה, מתחת לבניין או בסוכת אבלים רצוי לדאוג לפתרון קירור או חימום בהתאם לעונה. אם זה בקיץ מומלץ לדאוג למצננים או מאווררים ואם זה בחורף אז לפטריות חימום או תנורי חימום. את פתרונות החימום והקירור ניתן להשיג במגוון חברות המציעות שירות של השכרת ציוד לאירועים שישמחו לעזור ולסייע בעניין.

ביום האחרון של השבעה נהוג לקיים סעודת מצווה לעילוי נשמתו של המנוח עם מספר רב של משתתפים, מומלץ באם יש את האפשרות הכספית להזמין לסעודה זו קייטרינג ולהיעזר בחברים ובמשפחה הקרובה לאבלים לצורך ארגון הסעודה.