11 סיבות להשתמש במשאבת חלב

חדשות כיפה תוכן שיווקי 04/04/20 20:20 י בניסן התשפ

11 סיבות להשתמש במשאבת חלב
משאבת חלב, צילום: shutterstock

להיות אמא טריה אינה משימה קלה בכלל. יש כל כך הרבה דברים לעשות לפני שהתינוק מגיע, מנסים להיות מוכנים לכל תרחיש ככל שניתן, אבל בסוף תמיד יש משהו שתופס אתכם לא מוכנים.

אם את לפני לידה ותוהה האם את צריכה משאבת חלב או את אחרי לידה וכבר היה לך ניסיון בהנקה אבל את מחפשת דרכים חלופיות ומידע נוסף, אז ברשימה הבאה תוכלי למצוא 11 סיבות למה אמהות מוצאות לנכון לשאוב חלב.

משאבת חלב יכולה להיות שימושית מאוד גם עבור אמהות שמתכוונות להניק בלעדית.

1. להימנע מהאכלה בתמ"ל

חלב אם הוא המזון הטוב ביותר עבור תינוקך, ויש לו תפקיד מכריע בהגנה על מערכת החיסון בשלבי ההתפתחות. לא ניתן לייצר תחליף אשר זהה לו לחלוטין. פלאו של הטבע. חלב אם עשיר ברכיבים תזונתיים, נוגדנים, גורמי גדילה חיוניים, שהכרחיים לבריאות התינוק.

2. חזרה לעבודה

עבור רוב האמהות חזרה לעבודה תוך זמן קצר לאחר הלידה הינה המציאות, אך לא צריך לוותר על האכלה בחלב אם גם כשאת לא בסביבה. ניתן לשאוב חלב גם בעבודה בעזרת משאבת חלב קומפקטית, מהירה ויעילה, ולאחסן אותו בצידנית עד שתגיעי הביתה. בבית תוכלי לאחסן אותו במקרר ובמקפיא, בתוך שקיות לאחסון חלב או בקבוקים המיועדים לכך.

אחסון חלב אב

אחסון חלב אבצילום: דונאל נחום הוכשטט

3. לתת לעצמך זמן להירגע ולנוח

לא רק בגלל העבודה, אלא גם מפני שאת צריכה זמן איכות לעצמך, לצאת עם חברות, ללכת למסעדה, לראות סרט, להתפנק בספא או לעשות ספורט. הנקה היא לא משימה קלה בכלל והיא יכולה להתיש את האם לעיתים קרובות. הכנה מראש של ארוחה שאובה היא פתרון מעולה. כאשר יש בקבוק חלב אם מוכן, זה מעניק לאמא זמן פנוי שמגיע לה, בזמן שמישהו אחר מאכיל את התינוק.

4. לתת לבני משפחה אחרים להיות מעורבים יותר

את לא צריכה לעשות את הכל לבדך, דרך שאיבת חלב את יכולה לערב את שאר המשפחה שלך בהאכלת התינוק, אם זה האבא או האחים הגדולים, ככה כולם נהנים ונקשרים יותר לתינוק.

5. תינוק שלא יכול לינוק

פגים ותינוקות קטנים לא תמיד יכולים לינוק בתחילת חייהם. משאבת חלב תשמור על ייצור תקין של חלב אם.

6. ליצור אספקה לזמן חירום

את יכולה לשאוב ולאחסן חלב אם במקפיא לזמן ממושך (לפי הטבלה הנ"ל), אשר ניתן להשתמש במקרים שאת חולה או צריכה לקחת תרופות.

7. הקלה על גודש בשד

בשבועות הראשונים שלאחר הלידה, השדיים יכולים להפיק יותר מדי חלב, שעלול לגרום לתחושה של לחץ, או נעימות וגודש בשד. הגוף פשוט מייצר יותר ממה שהתינוק ניזון. תינוקות רכים זקוקים להאכלות תכופות וזה יכול לקחת זמן עד שאספקת החלב שלך תתאים לצרכים של התינוק. כאשר התינוק לא יונק בתדירות גבוהה, השד לא משתחרר מהחלב וכתוצאה המלאות הופכת לגודש. ניתן להשתמש במשאבת חלב על מנת להקל על הלחץ שנוצר.

8. פטמות שטוחות או שקועות

אמהות עם פטמות שקועות או שטוחות מתמודדות עם אתגר לא פשוט בזמן ההנקה,אבל ניתן להתגבר עליו, דרך מגן פטמה, קונכיות מיועדות לעיצוב הפטמה או שאיבת חלב. ניתן להשתמש במשאבת חלב להוצאת הפטמה לפני כל הנקה, כדי שהתינוק יוכל לינוק בקלות רבה יותר. (בכל מקרה יש להתייעץ עם יועצת הנקה).

9. להפיק מספיק חלב לתאומים

הנקה יכולה להיות תובענית ולא נוחה כבר עבור תינוק אחד, אך כאשר הביקוש מכפיל את עצמו לתאומים, זה עלול להתיש את האמא עוד יותר. דרך שאיבת חלב את יכולה להעניק לתאומים שלך את כמות החלב הנדרשת מבלי להניק מסביב לשעון.

10. הגדלת כמות החלב

ייצור החלב נקבע לפי היצע וביקוש. ככל שהשד מתרוקן יותר, כך יווצר יותר חלב. שימוש במשאבת חלב אחרי ובין הנקות תגרה את השד להכין עוד חלב ובכך הכמויות המיוצרות תגדלנה.

11. העדפה לבקבוקים

יש אמהות שלא מסתדרות עם ההנקה או פשוט מרגישות שזה לא בשבילן, אבל עדיין רוצות להאכיל את תינוקם בחלב אם, ולכן בוחרות להשתמש במשאבת חלב.

התוכן נכתב ע"י יוקאר פארם