מחפשים למי לתרום בפורים? ריכזנו עבורכם את האפשרויות המומלצות

חדשות כיפה תוכן שיווקי 08/03/20 20:42 יב באדר התשפ

מחפשים למי לתרום בפורים? ריכזנו עבורכם את האפשרויות המומלצות
צילום: Kobi Gideon / FLASH90.

סיוע למשפחות במצוקה כלכלית - מקימי

במקימי מסייעים למשפחות לצאת ממצוקה כלכלית ע"י ייעוץ, הכוונה וליווי אישי של אנשי מקצוע. "משפחות המגיעות אלינו מקבלות סיוע, הן מבחינת תהליך הבראה כלכלי המביא אותם לאיזון בכל המובנים לדרך כלכלית חדשה, והן מענקים כספיים כמו זה שלפני חג הפורים מכספי מתנות לאביונים. בהמלצת רבני הציונות הדתית (הרב אבינר, הרב דרורי, הרב אליהו, הרב ליאור, הרב שרלו, הרב פרל, הרב אריאל, הרב שפירא, הרב דרוקמן, הרב מלמד, הרב לבנון ועוד).

השנה מקימי הראתה לנו צד נוסף שלה, כשהשיקה את קמפיין "#פורים_אחרת", עם אמיר מויאל. כחלק מהקמפיין, החליטו במקימי לצאת למסע לשינוי השיח הציבורי במדינת ישראל. במיוחד לפני חג הפורים שבו ישנן הוצאות מרובות שאולי חלקנו אפילו אינם מודעים לכך: תחפושות במאות שקלים לילדים, סעודות החג, משלוחי מנות מפנקים ועוד ועוד.

האם אנו כציבור מודעים למשפחות סביבנו שאינן מצליחות לעמוד בהוצאות המרובות של פורים? האם השיח הבזבזני יכול להשתנות בחברה צרכנית כמו שלנו? אפשר לומר שמקימי התחילה בצעד אחד קטן לעבר מהפיכה של ממש.

אביאל אריה ליבמן, מנהל במקימי, אומר למערכת כיפה "הם החברים שלנו, מהעבודה, מהמילואים ואנחנו לא יודעים את גודל הצרה שלהם, הם לא יספרו לנו. הם מפחדים מתגובות רחמים או משיוך לסטטוס חברתי מסוים, אנחנו כחברה מתוקנת צריכים להתאחד ולקבל על עצמנו לשנות את התודעה שבסוף לא כולם יכולים לחיות בצורה הזו, ואפשר גם אחרת."

תרמו כבר עכשיו מתנות לאביונים במגוון אפשריות באמצעות מקימי - לתרומה הקליקו כאן ואנחנו במקימי נעביר את תרומתכם בו ביום לעניי עירך ולמשפחות נזקקות.

 

מסייעים לנוער בסיכון להשתלב בחברה - כפר הנוער בית חג"י

כפר הנוער בית חג"י פותח את ליבו ואת שעריו לבני נוער מכל הארץ שאינם יכולים, מסיבות שונות, לגדול בביתם.

הכפר נותן מענה ייחודי המבוסס על דגם של משפחתון, כלומר, זוג הורים אשר אומנים 10 נערים בגילאים 13-18 תחת קורת גג אחת כמשפחה אחת גדולה. ההורים משמשים כדגם לחיקוי ובעזרת החום והאהבה הם מצליחים לשקם ולשלב את הנערים  בחברה הישראלית כאזרחים טובים המועילים לעצמם ולזולתם.

צוות כפר הנוער בית חג"י שם דגש על גידול וחינוך כל ילד ונער ברוח התורה ומסורת ישראל ומעשירים את עולמם בתכנים ערכיים באמצעות כלים חוויתיים ומרגשים. במשפחתון דואגים לכל צרכי הנערים: ארוחות ערב משותפות, הכנת שיעורי בית, רכישת בגדי חורף וקיץ, טיפולי שיניים, יציאות לפעילות חברתית וחוגים שונים.

חלק מרכזי ממטרות המשפחתון הוא לתת להם הרגשת שייכות ובית. המשפחתון מסייע לנערי הכפר בהכנה לחיים עצמאיים באמצעות לקיחת אחריות ופיתוח מיומנויות אישיות ובין אישיות ובביסוס יכולת תפקוד בקהילה. המשפחתון גם מהווה מקום מוגן המאפשר מרחב בו יכולים נערי הכפר לחוות את עצמם כבעלי יכולת ולממש את הפוטנציאל של כל נער.

מזה 27 שנות פעילות של הכפר זכינו שמאות מבוגרינו צולחים את הקושי, משתלבים במכינות קדם צבאיות, מתגייסים לצה”ל, משתלבים במעגל העבודה, נישאים ומקימים משפחות לתפארת. 

חינוכו וגידולו של כל ילד שכזה היא מלאכה קשה סבוכה ויקרה. בימי הפורים האלו, אנו רוצים לבקש את עזרתכם  לתרום לכפר הנוער בית חג"י ולסייע לנוער בסיכון להשתלב בחברה.

לתרומות לכפר הנוער בית חג"י - הקליקו כאן  

 

חגיגת פורים

חגיגת פורים צילום: shutterstock

התנהלות כלכלית נכונה - פעמונים  

ארגון פעמונים נוסד לפני 23 שנה, במטרה לסייע לפרטים ולמשפחות לנהל חיים כלכליים, מאוזנים ואחראיים, בדרך ישרה. ארגון פעמונים מלווה כאלו שנקלעו למצבי משבר כלכלי, וכן פועל במקביל בתחום המניעה, באמצעות חינוך פיננסי להנגשת המידע בתחום ההתנהלות הכלכלית והצרכנות הנבונה לכלל האוכלוסייה.  

החזון של ארגון פעמונים הוא מציאות בה כלל המשפחות בישראל יודעות להתנהל כלכלית בצורה נבונה, אחראית ועצמאית, דבר שיוביל לבניית חוסן כלכלי וחברתי במדינה.

ארגון פעמונים פועל עם כל השכבות והחברות באוכלוסייה, ובכל הגילים. לכל אחד מקהלי היעד נבנית תכנית המתאימה לצרכיו וליכולותיו, בה משולבים מענים ושירותים שונים כגון: ליווי אישי, ייעוץ מקצועי, הרצאות, סדנאות והפצת ידע.

בנוסף הארגון פועל לשיתופי פעולה עם משרדים ממשלתיים, ארגונים חברתיים וחברות עסקיות, ומקיים הדרכות מקצועיות לקהל הרחב. לפעמונים אתר אינטרנט מעודכן ומלא בתכנים מקצועיים לרווחת הציבור, וכן פעילות ענפה בדיגיטל.

הארגון פועל בעזרת אלפי מתנדבים בכל רחבי הארץ אשר עברו הליך מיון וקורס הכשרה ייעודי. מאות אלפי אזרחים כבר נעזרו בשירותי פעמונים במשך השנים, ומעל 91% מהמשפחות שהשלימו תהליך ליווי כלכלי של פעמונים העידו כי שיפרו את התנהגותם הכלכלית.

ארגון פעמונים זכה במשך השנים להכרה ציבורית משמעותית, המתבטאת בין השאר בקבלת אותות ופרסים שונים ובהם: אות הנשיא למתנדב (2010); פרס זוסמן למצוינות בשירותים חברתיים (2013); תו מידות לאפקטיביות (2015); אות האפקטיביות לעשייה חברתית (2016) ועוד.

לתרומות לעמותת פעמונים - הקליקו כאן

 

קירוב רחוקים - ראש יהודי

עמותת ראש יהודי הוקמה ב-1995 והיא פועלת ממרכז תל אביב ומשרתת מאות צעירים וצעירות במטרה לקרבם ליהדות על פי משנת הרב קוק.

יו"ר ומקים התנועה הוא ישראל זעירא והרבנים הנוטלים חלק בפעילות הם: הרב אסף טבצ'ניק, הרב יונתן נמדר, הרב יהושע וידר, הרב עופר גיסין, הרב אריה הנדלר ועוד רבים.

התנועה מקיימת מגוון פעילויות תורניות כשיעורי תורה, ליווי זוגות, קבלות שבת חגיגיות, ימי עיון, סמינרים וטיולים וכן מקדישה חלק ניכר מפעילותה להסברת הצורך בקירוב לבבות.

התנועה שמה לה למטרה לקרב את הצעירים ליהדות בדרכים יצירתיות. אלו כוללות בין היתר יזום מלגות המחולקות לסטודנטים השותפים בפעילויות וכן קיום אירועים מיוחדים המתקיימים סביב חגי ישראל כגון: קריאת מגילה בפורים, התוועדויות, ערבי קהילה, הדלקת נרות חנוכה מרכזית, לימוד ליל שבועות וקיום הקפות שניות מרכזיות בלב תל אביב.

יוזמה נוספת היא בהקמת מדרשת 'שושנת אביב' המספקת בית תורני וחם ל40 בנות אשר כבר החלו את תהליך התשובה בראש יהודי.

עוד מפעילות התנועה, היא הוצאה לאור של ספרי קומיקס לילדים, סיפורי תשובה וכן ספרונים רבים המבוססים על כתבי הרב קוק, בתוספת פירושים וביאורים נוחים המותאמים לציבור הרחב.

יוזמות אלו ועוד רבות אחרות הן שמסייעות בצמצום הקוטביות בין המגזרים, חיבור וחשיפה של אלה עם אלה.

לתרומה לעמותת ראש יהודי הקליקו כאן

 

מרכז עולמי של חסד - מרכז הצדקה

הרבה משפחות "רגילות" שנמצאות בצד הנותן כל ימי חייהן, נופלות ברגע אחד אל העבר השני של המתרס, אל הצד המקבל. בין אם זו מחלה קשה שנחתה על הבית וההוצאות עצומות, בעיה חריגה שהתגלתה אצל אחד הילדים או מוות פתאומי שקטף את אחד ההורים והותיר משפחה המומה, מיוסרת, וגם חסרת כל.

עמותת 'מרכז הצדקה' מלווה משפחות רבות שאינן מצליחות להתמודד עם הקושי הכלכלי שנפל עליהן, מהסיבות אלו ומסיבות נוספות. ברגישות, במאמץ לא יאומן ובמטרה חד משמעית: להציב את המשפחה על דרך המלך. לא להקל את הנטל, אלא לסלק אותו ולהכניס חמצן חדש הביתה.

מאות קרנות הוקמו בשנים האחרונות על ידי מרכז הצדקה ובעידודה. מאות משפחות חזרו לחיים תקינים בזכות המתנדבים הרבים, השליחים השותפים להקמת הקרנות, ובעיקר התורמים הרבים שבחרו לעשות טוב. בזכותם הצלנו מאות חיים, שיקמנו מאות משפחות וסייענו לאלפי חולים, נכים, נזקקים מכל הסוגים ומכל העדות ללא שום הבדל.

העמותה פעילה כבר מעל 11 שנים והקימה עד כה כ- 1,500 קרנות, בחינם וללא מטרת רווח. אם הנך רוצה להיות שותף לפעילות הענפה, או לעזור למשפחה.

בפורים הקרוב, אנו נרתמים לעזרתה של משפחת בראון. משפחה אשר בנה הקטן חולה במחלת מעיים נדירה אשר גורמת לו לא לעלות במשקל. הסיכוי היחיד לעזור לו הוא על ידי טיפול ביתי צמוד בהשגחה מלאה. העלות הגבוהה של האחות הצמודה ומימון התרופות מכבידים על המשפחה מאוד!.

עזרו למשפחת בראון ולשימי הקטן.

עזרו לנו להציל את שימי! לתרומות הקליקו כאן