אילו התמחויות נפרדות יש בלימודי כלכלה?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 13/11/19 19:09 טו בחשון התשפ

אילו התמחויות נפרדות יש בלימודי כלכלה?
לימודי כלכלה, צילום: pexels (Pixabay)

כאשר אנו שומעים את המושג "לימודי כלכלה" אנו מעלים בעיני רוחנו ספרים עבי כרס מלאים במספרים, נוסחאות וגרפים. נוסחאות סטטיסטיות מכסות את הדפים ורואה חשבון עושה סדר ב"סלט" הנתונים. בפועל, לימודי כלכלה מרתקים הרבה יותר. הם כוללים התמחויות שונות שלכל אחת ייחוד משלה. נגלה את הפנים הרבות של לימודי כלכלה ואילו אפשרויות נפתחות בפניכם בהרשמה ללימודים אלה?

התמחות בכלכלה וניהול

אחת ההתמחויות בתחום הכלכלה מלווה בניהול שיווק של ארגונים בינוניים וגדולים. מנהלים בכירים וזוטרים רוכשים את הידע התיאורטי והמעשי בניהול במהלך התואר ומשלבים אותו עם החשיבה הפיננסית האופיינית ללימודי הכלכלה.

התוצאה? אדם שמבין כיצד לתכנן את האסטרטגיה הנכונה לארגון ולהוביל אותה תוך התחשבות בנתוני המספרים שנאספו בארגון עם השנים. היכולת להפיק תוכנית עסקית ולגייס כספים טמונה בין השאר בהבנה של הניהול כחלק בלתי נפרד מהמערך הארגוני ובשימוש בכלים המתאימים על מנת להעצים את הארגון.

התמחות בנדל"ן

תחום הנדל"ן הפך להיות אחד ממנועי הצמיחה המהירים ביותר הן בשוק הישראלי והן בשוק הבינלאומי. במסלול זה ניתן להכיר את כל האספקטים של השקעות הנדל"ן החל מניתוח עסקה ותחזיות הרווח הצפוי ממנה, הכנת תוכנית עסקית לגיוס כספים ממשקיעים פוטנציאליים, ייזום פרויקטים ופתרונות מימון.

לצד כל אלה המתמחים בתחום הנדל"ן יכירו נושאים נוספים המשיקים לתחום זה כמו: מיסוי, היבטים חוקיים, עבודה מול בנקים והיבטי תכנון מקיפים על מנת לדעת כיצד לנתח את כדאיותה של השקעה מסוימת? בתום המסלול ניתן יהיה להשתלב בחברות מובילות בתחום הנדל"ן בארץ ובעולם.

 

מסלול ביזמות

ישראל מוגדרת בעולם כ"סטארט אפ ניישן" – מדינת הסטארטאפים ולא בכדי. כמות החברות הנפתחות בתחומי הטכנולוגיה על ידי בודדים וקבוצות היא עצומה. חלק גדול מהן מגייס הון מקרנות מובילות ובסופו של דבר הן נמכרות באקזיט מפתיע ומתגמל.

חלק מהדרך הארוכה שעוברות חברות אלה, קשור לאנשי הפיננסים המתכננים את האסטרטגיה של החברה ומשלבים את הנתונים המתאימים על מנת לעמוד בראש החזית הטכנולוגית – במסגרת התקציב הקיים. תחום היזמות זוכה לרוח גבית בזכות השקעות פיננסיות מגופים שונים ומי שהשכיל ולמד את התחום יכול להשתלב כשכיר בחברה או כחלק מהקבוצה המקימה את המיזם.

חברות גדולות וותיקות אף הן מעסיקות מומחים אסטרטגיים מובילים ומתחרות בשוק הומה הסטארטאפים בארץ ובעולם. שילוב של הבנה ותכנון מקדים יכול למצב את הארגונים הללו בראש החזית הטכנולוגית ולהזכיר לעולם כי וותק אינו מהווה בהכרח ניגוד לחדשנות.

מסלול בשוק ההון

היבט נוסף בתכנון כלכלי של פרטיים, ארגונים ומוסדות הוא השקעת כספים בניירות ערך באמצעות שוק ההון. המתמחים במסלול זה ידעו ויכירו את המכשירים הפיננסיים הקיימים כיום בארץ ובעולם, כיצד לנתח עסקה? ואיך לבצע בעת הצורך גידור סיכונים? לאחר התואר, יוכלו הבוגרים להשתלב במגוון חברות פיננסיות ולהוציא רישיון כמנהלי תיקי השקעות, אנליסטים, ברוקרים ותחומים נוספים.

לסיכום, ללימודי הכלכלה בארץ יש מגוון עצום של התמחויות נפרדות המתאימות לכל אחד ככפפה ליד. חשבו מהו התחום שמושך אתכם יותר מכל?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן