הדבש, החלוה ומפיצי הריח: הכוכבים שעשו לי את ראש השנה

הממליצה עברה בשלום ובשמחה את ראש השנה, ועכשיו רוצה להמליץ לכם על כמה מוצרים שעשו לה את החג לקל, פשוט, מעניין, טעים ועם ריח מופלא, בואו לשמוע את ההמלצות שלה ולקבל רעיונות לחגים הבאים

חדשות כיפה נעמה 02/10/19 14:37 ג בתשרי התשפ

הדבש, החלוה ומפיצי הריח: הכוכבים שעשו לי את ראש השנה
הממליצה

ראש השנה עבר ויום כיפור מתקרב וביניהם ימים משמעותיים, שכדאי לנצל ולחשוב קצת על המהות שלנו והאם היא באה לידי ביטוי בחיינו, למרות שהשגרה ממהרת להעסיק אותנו בכל המטלות שלא מחכות לנו אפילו לא לרגע.
ביום ראש השנה עצמו הרגשתי שיש בהחלט יתרון לכך שילדיי גדלו ומאפשרים לי להתפלל ברצף אבל מנגד, האתגר כעת הוא לחבר אותם אל התפילות. כמו בכל נושא אחר, גם כאן עם כל ילד, משהו אחר עובד. עם הקטנה הספיק לי לבחור מספר תפילות שאותם תרגמתי עבורה, כשאני מפשטת את המילים לשפה שהיא מבינה ומתחברת אליה. הגדולה התקשתה בעיקר עם האורך של התפילות שנמשכו כ5 שעות בבית הכנסת שלנו. אחת מנקודות האור שעזרו לה לעבור את הזמן הזה היה מה שחיכה בסוף שכן התארחנו אצל חברים ובני משפחה כמעט לכל הסעודות.
כל אחת מהסעודות התחילה כמובן בנטילת ידיים ובחלה בדבש אך שלא כמו בשנים אחרות, בכל בית הגישו דבש אחר. הדבש שהתגלה כטעים ביותר היה "צוף" שמדויק יותר לקרוא לו ממרח צוף אורגני, העשוי ממרח דבש, שומשום וצוף קוקוס ללא תוספת סוכר או ממתיקים מלאכותיים. הוא מכיל שומשום אורגני, צוף פרחי קוקוס ודבש אורגני, עשיר בחלבון, סידן, ברזל וסיבים תזונתיים ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל. מבחינה תזונתית שמחתי לראות שהוא עשיר בחלבון - מכיל 17 גרם חלבון ל 100 גרם - עשיר בברזל, ללא כולסטרול, וללא חומרים מייצבים ומתחלבים. מחיר: כ-29 ₪ לאריזת 350 גרם. 

דבש

דבשצילום: ניצן גינת

 

אצל חלק מהמארחים, ומטבע העניין מדובר באלה שהכי קרובים אלינו, יש מין הסכם קבוע שאומר שהמתארחים, דהיינו, אנחנו, שוטפים את הכלים. בחג, כאשר ניתן גם לבשל, יש סירים שגם אותם צריך לנקות ולשטוף, וכאשר אני נתקלת במצב קשה, אני נעזרת בכרית קרצוף מיוחדת של סנו העשויה סיבי נירוסטה אל חלד. רק איתה אפשר לטפל בשאריות האוכל העקשניות והקשות ביותר. בכל אריזה יש 2 כריות קרצוף רב פעמיות בגודל של 8 X 12 ס"מ. מחיר: 9.90 ש"ח.

השנה לא אירחתי בעצמי משום שעבדתי על עבודת הסמינר לתואר השני, עד לרגע האחרון שלפני החג. אבל בכל זאת דאגתי שהבית יראה נחמד ושתשרה אווירה חגיגית. כדי להשיג את התחושה הזו אפינו עוגת שוקולד, ניקינו וסידרנו את הבית ווידינו שהוא יפיץ ניחוח נעים. ברשת סאקרה השיקו קולקציית מפיצי ריח שעוצבו בצורה אלגנטית ומהודרת כך שניתן להניחם בסלון או בחדר האמבטיה. מאחר וריח, בדיוק כמו טעם, הוא דבר אינדבדואלי ואישי ולכל אחד יש העדפה משלו, הכינו 4 ריחות שונים: HOTEL, BABY POEDER, ROYAL, ווניל מאסק. אני אישית אוהבת לגוון ולהחליף מדי פעם, כי עבורי זה קובע את כל האווירה בבית ואני אוהבת לשנות את המצב מדי פעם ולכן הצטיידתי בגודל הקטן יותר (100 מ"ל). אפשר גם לבחור במפיץ ריח לרכב (50 מ"ל), מבשמי בדים (150 מל) ושקית ריח של פתיתי סבון. המחירים הם כמו תמיד ברשת סאקרה- שווים לכל נפש : 7.90-17.90 ₪
 

צילום: קית גלסמן


בתמורה לכך שלא אירחתי אצלנו בבית לארוחות, דאגתי לוודא שכל אחד שהתארחנו אצלו קיבל מתנה או מתנות המתואמות לו אישית. כך למשל, דודתי שפחות אוהבת דבש, אבל מאוד אוהבת מיני מתיקה אחרים, קיבלה גוש חלוה מכובד וטעים בטעם אספרסו. החלוה של "אחווה" היא מתוקה ללא כל תוספת סוכר ומלבד זאת מכילה 55% שומשום, עשירה בחלבון ומהווה מקור טוב לסיבים תזונתיים. מחיר מומלץ לצרכן: כ- 11 – 13 ₪ לאריזת 400 גרם.

 

צילום: יעל האן


בצהרי החג התענגתי על תחביב אהוב שנזנח לאחרונה לטובת מאמרים אקדמיים וקראתי את הספר "חלומות שלא חלמתי" המגולל את סיפורו של קלמן סמואלד, מייסד "שלוה", בהוצאת קורן. קשה שלא להתרגש ואף להזיל דמעה לאורך 326 העמודים המספרים על הדרך הארוכה שעשתה המשפחה בהתמודדות עם בנם בעל המוגבלות. היה מעניין ומעורר השראה לקרוא איך הכל התחיל; ממש בקטן ובצנעה. הספר כתוב בצורה נגישה וניכר שלא מדובר בכותב משופשף ובעל ניסיון אבל אולי בזה קיסמו. מומלץ ממש לכל אחד ואחד, ספר נפלא ומתאים מאין כמוהו לתקופה זו של רצון עז לעשיית טוב. 

 

צילום: הוצאת קורן

 

לטורים נוספים של הממליצה