מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אשליית ביטחון? שליש מהדירות שנקנו לפני המלחמה - בדרום

הלשכה המרכזית לססטיסטיקה מפרסת את נתוני הקניה של דחרות מהחודשים לפני המלחמה: מעל 30% מהדירות שנקנו היו במחוז דרום | בין הערים המככבות: שדרות, אשדוד ואשקלון

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/23 17:46 א בכסלו התשפד

אשליית ביטחון? שליש מהדירות שנקנו לפני המלחמה - בדרום
פטרול צבאי ברחובות שדרות, חרבות ברזל , צילום: Gili Yaari/Flash90

נתונים מחיים אחרים: הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ג') נתונים על עסקאות נדל"ן שהתרחשו בישראל בחודשים שקדמו למלחמה שהחלה ב7 לאוקטובר. בשלושת החודשים שקדמו לטבח: יולי-ספטמבר 2023 נמכרו 7,710 דירות חדשות, כ-30.7% מהדירות החדשות שנמכרו היו במחוז הדרום וכ-22.7% במחוז המרכז.

לא רק שרוב הדירות שנמכרו היו באזור הדרום, שנחשב להשקעה נדל"נית משתלמת בשנים האחרונות בשל המחיר הנוח יותר מדירה במרכז, כרבע (26.7%) מכלל הדירות החדשות שנמכרו מתרכז בערים: אשקלון, ירושלים, אשדוד ושדרות .

האם הערים הגדולות בדרום ישובו להיות מה שיהיו? בראיון שנתן ראש עיריית שדרות, אלון דוידי לפני מספר שבועות ל103FM הוא התייחס לשאלת היום שאחרי ואמר כי: "אני חושב שאת הדבר הזה צריך לתת ראש הממשלה, והצבא צריך לתת לנו את התשובות. מתי שזה יהיה בטוח ומתי שנראה שבאמת הדברים ממשיכים להתקדם... אם אני עכשיו למשל חוזר לשדרות, אני למעשה לא יודע מבחינת ההגנה בשמיים, מבחינת התנהלות יומיומית".