איסוף יזום לחומוס "צבר" עקב סלמונלה

חברת אסם הודיעה על ריקול למוצרי חומוס "צבר" בעקבות מציאת סלמונלה במוצר. גם לפני כשנתיים, סלטי צבר של קבוצת אסם הודיעה על ריקול לחומוס צבר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 21:58 ה בכסלו התשפג

איסוף יזום לחומוס "צבר" עקב סלמונלה
חומוס, צילום: shutterstock

עוד ריקול למוצר מוכר: חברת אסם הודיעה על ריקול למוצרי חומוס "צבר" בעקבות מציאת סלמונלה במוצר. בהודעת החברה נכתב: "כתוצאה מבדיקה שערכה חברת צבר, החברה מבקשת ליידע את הציבור על המצאות סלמונלה בחומוס אבו מרוואן  עם תאריך תפוגה של ה-26/12/2022".

"החברה מבקשת שלא לצרוך מוצרים אלו"

"מקור הבעיה" אומרים באסם "ככל הנראה באחד מחומרי הגלם המשמש לייצור המוצר. כמשנה זהירות, החליטה החברה על איסוף המוצרים מאותם קווי הייצור, בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות" באסם מוסיפים: "החברה מבקשת שלא לצרוך מוצרים אלו".

"באנשים בריאים" מוסיפים בחברה, "חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלת מעיים המתבטאת בחום, שלשול, בחילה ,הקאות וכאבי בטן. לאוכלוסיות רגישות, החיידק עלול לגרום למחלה קשה. לבירורים במידת הצורך ניתן לפנות למוקד שירות הצרכנים 1-700-70-20-72  איכות מוצרינו ורווחת צרכנינו הינן בראש סדר העדיפויות שלנו, אנחנו מתנצלים על אי הנוחות".   

ריקול לחומוס, גם לפני שנתיים

גם לפני כשנתיים, סלטי צבר של קבוצת אסם הודיעה על ריקול לחומוס צבר, מדובר בסוג מוצר ספציפי - חומוס 'אבו מרוואן' במשקל 400 גרם. הריקול נעשה בשל חשש להימצאות ליסטריה. חיידק ליסטריה עלול לגרום למחלה באוכלוסייה בסיכון גבוה כדוגמת  מערכת חיסונית מוחלשת, קשישים או לגרום להפלות בנשים הרות.