תכינו את האשראי: בקרוב הפטור ממס על יבוא מאתרים בינילאומים יעלה למאות דולרים

במקביל לגל עליית המחרים הנחה שר האוצר את רשות המיסים לבחון את העלאת תקרת הפטור ממס על יבוא חבילות מאתרים בינלאומיים ל300 דולר | ההחלטה כפופה לאישור משפטי בתקופת בחירות | גלו באיזה סכום תוכלו להזמין

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/22 08:16 כט בתמוז התשפב

תכינו את האשראי: בקרוב הפטור ממס על יבוא מאתרים בינילאומים יעלה למאות דולרים
צילום: shutterstock

אחרי שאמש (ד') החליטה רשות החשמל כי מחירי החשמל יעלו ב8.6%, זאת כחלק מגל של התייקרויות במוצרי הצריכה הביתיים בהם הלחם, הביצים והחלב, וכשמחירי הדלק שוברים שיאים, שר החוץ אביגדור ליברמן מנסה להמתיק מעט את הגלולה ומנחה את רשות המיסים להגדיל את תקרת הסכום עליו יחול פטור ממס על יבוא של חבילות מאתרים בינלאומיים. כך מפרסמים בN12.

תקרת הפטור ממס יבוא על חבילות תעלה מ-75 דולר ל-300 

במסגרת התוכניות תקרת הסכום עליו יחול הפטור ממס על יבוא חבילות מאתרים בינלאומיים תעלה מ-75 דולר ל-300 דולר - פי ארבעה. מס היבוא עומד כיום על 17%, זאת בדומה למע"מ ובמסגרת הפטור יוכלו הצרכנים הישראלים להזמין חבילות מחו"ל ללא צורך לשלם את מס היבוא במידה ולא חצו את רף 300 הדולרים לחבילה.

ליברמן נגד החרדים

ליברמן צילום: Flash90

שר האוצר מנסה לגבש תוכנית בה מהפטור יהנו רק מוצרים הנשלטים על ידי יבואנים בלעדיים, כמו למשל מוצרי הטואלטיקה, תחום הנשלט על ידי ארבע יבואניות גדולות ומוביל למחירים גבוהים לצרכן. כזכור, רק בשבוע שעבר הודיעה חברת הטואלטיקה "קימברלי-קלארק ישראל" על עליית מחירים בחלק ניכר ממוצריה בשיעור של בין 5.5% ל- 9.6% זאת בשל העלייה המתמשכת במחירי האנרגיה, יבוא הסחורות והשינוע הימי, זאת במקביל להמשך עליה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם.

בתקופת בחירות ההחלטה על הפטור דורשת אישור משפטי

רשות המיסים בוחנת בשלב זה לאילו ענפים יוענק הפטור, כשהמטרה היא לא לפגוע בענפי ייצור ישראלים. ההחלטה על העלאת גובה הפטור על ייבוא היא החלטת שר ולא חקיקה ולכן אינה מצריכה אישור של מליאת הכנסת אלא של ועדת הכספים בלבד. אך עוד מוקדם לשמוח מפני שבתקופת בחירות החלטות מסוג זה מחיבות אישור משפטי.