חשבון הבנק במינוס? העצות שיעזרו לכם לעבור את החג בשלום

חדשות כיפה זיוה אליהו בשיתוף עמותת מקימי 01/09/21 16:44 כד באלול התשפא

חשבון הבנק במינוס? העצות שיעזרו לכם לעבור את החג בשלום
ארוחת ראש השנה, צילום: shutterstock

החגים לא  מופיעים "פתאום". הם כתובים על לוח השנה מקדמא דנא. בכל חודש  תשרי יש לנו סדרה ארוכה של ימים טובים. במחצית השנה, מפסח עד ראש השנה, כדאי  לזכור שישנן הוצאות חריגות בתקופה הזו ולשים כסף בצד. אפשר לשמור דמי הבראה וביגוד שמקבלים בד"כ בקיץ לצורך החגים. אפשר פשוט להפריש סכומים מהעו"ש לפיקדונות נזילים כגון: פק"מ, פר"י וכדומה.

כדאי לשבת ולחשוב מהן ההוצאות הצפויות לנו בחודש הקרוב. כדאי לכתוב ממש בטבלה. מומלץ לא להתעצל, אלא לשבת ולהכין טבלה.  ובה מספר עמודות: מזון, ביגוד, צרכי חג, שונות. 

בסעיף המזון לכתוב: ראש השנה, שבת, סוכות, שבת. וכן הלאה. להחליט כמה תעלה לנו  הקנייה בסופר ליום זה. בסעיף הביגוד לכתוב את שמות כל אחד מבני המשפחה. מה הוא ממש צריך לחגים. כמה כסף אנחנו מקציבים לסעיף זה. בסעיף צרכי חג מיוחדים: מקום בבית כנסת. ציציות. פדיון כפרות, ארבע מינים, סוכה וכדומה. לתמחר. וכך גם בסעיף השונות: מתנות, פרחים וכדומה. לתמחר.

לאחר מכן מומלץ לקחת מרקרים ולסמן אילו מההוצאות הן הכרחיות, אלו רצוי שיהיה ואילו מהן זה פינוק משמח. 

בסופו של דבר, הרשימות צריכות להיות תואמות ליכולת שלנו. אם נראה לנו שהגזמנו, שאין לנו את הסכומים הנדרשים לכל מה שרצינו, להתחיל למקד מה ממש חייבים ולהמשיך בהתאם ליכולת שלנו.

קניית מזון

מומלץ לערוך קניות לקראת החגים לא ממש בימים הקרובים לחג, המחירים עולים משמעותית ככל שהחג מתקרב. אפשר לקנות בשר, עופות ודגים כשנתקלים במבצעים מיוחדים ולהקפיא עמוק במקפיא לחגים. אם אנחנו מרכזים קניות וקונים בכמויות הגדולות לכל החגים, להיזהר שהשפע לא יבלבל אותנו, ונשמור עד שמחת תורה.

בעגלת הקניות לשים מקדימה את המצרכים ההכרחיים, מאחור יותר מצרכים רצויים, ובפינה בצד לשים מצרכים מפנקים. להעביר בקופה לפי סדר זה. כאשר הגענו לסכום שהקצבנו לקנייה, נתגבר על הפיתוי ונחזיר את המצרכים שנותרו למדפים.

ביגוד

כדאי מאוד לקנות ביגוד במבצעי סוף עונה. לא לחכות לחגים, שאז המחירים עולים. לא חייבים לקנות "מותגים". בכלל, לא חייבים בגדים חדשים אם לא צריכים ממש. אפשר להסתפק בפריט אחד או שניים שיתנו הרגשת התחדשות.

כתוב שמצווה לשמח את האישה ברגל, אך זה לא אומר להיכנס לחוב. ברצונו ובחוכמתו, יכול האדם לשמוח גם מפרח, משוקולד ובוודאי ממכתב. דברו על זה בנחת.

לא לפרוס לתשלומים את הקניות. לשלם בתשלום אחד בלבד. 

הפקת לקחים

אחרי החג, מומלץ להכין רשימה של מסקנות. כמה קנינו. מה היה מיותר ומה היה חסר. לשמור לשנה הבאה. לזכור כמובן לקרוא את הרשימה בזמן.

אם נתנהל נכון, בשנה הבאה נהיה במקום נכון יותר מבחינה כלכלית.

תרמו עכשיו לעמותת מקימי