מה לומדים בקורס בינה עסקית?

שוקלים לנסות להתקבל לתחום חדשני שהופך להיות בין המבוקשים בחברות בינוניות וגדולות לאחרונה?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/06/19 09:49 טז בסיון התשעט

מה לומדים בקורס בינה עסקית?
צילום: shutterstock

 קורס BI בו תלמדו מהי בינה עסקית ואיך לפתח פתרונות בתחום ניתוח ועיבוד כמות גדולה של נתונים הוא הדרך המהירה להתקבל למשרה נחשקת כאיש BI. במאמר זה נעמיק בנושאים הנלמדים בקורס, נבחן מי יכול להתאים לו ונגלה מה דרישות החברות המפרסמות משרות בתחום בינה עסקית.

מה זה BI?
BI הם ראשי תיבות של המילים Business Intelligence בעברית בינה עסקית. מדובר בניתוח של כמות גדולה של מידע והפקת נתונים באמצעותם החברה יכולה לקבל החלטות מושכלות יותר ולנבא שינויים עתידיים על פי זיהוי דפוסים קיימים.

איך עושים זאת?
על מנת לנתח נתונים יש ליצור מערכות ממוחשבות הקולטות אותם ושומרות אותם בצורה בה ניתן יהיה לעבדם בצורה מהירה ויעילה. לכן, כאשר מתחילים את הקורס לומדים מהם בעצם נתונים, איך עובדות רשומות ושדות ואיך אפשר לתכנן מערכות שיהיה אפשר לקבל מהם נתונים אלה – גם אם הן שונות אחת מהשנייה. באמצעות שפה המשמשת לבניית שאילתות (SQL) אפשר לבחון את הקשרים בין הנתונים הללו וללמוד כיצד לשלוף את הנתונים הרלוונטיים, לסננן ולסכמם.

מה לומדים בקורס בינה עסקית?
לאחר הבנת החלקים התיאורטיים הקשורים לעבודה עם המידע מגיע החלק המעשי. הסטודנטים בקורס לומדים כיצד להשתמש בכלים לשליית מידע המכונה SSIS וטעינה למחסן נתונים אחד. לאחר מכן, לומדים כיצד לבנות בסיס נתונים שיהיה בעל יותר ממימד אחד. למה הכוונה? אם נתייחס לטבלה רגילה כמו אקסל כדו מימדית בסיס רב מימדי יהיה מורכב משילוב של כמות גדולה של טבלאות שיש ביניהם קשר. לאחר מכן נלמדות רמות סיכום שונות עם קינון והסתעפות וכן לימוד של שפת תחקור קוביה או מסד רב ממדי.

האם הקורס מסובך?
למרבה המזל, תחום הבינה העסקית אינו מסובך אם לומדים אותו מהיסוד. בנייה של שאילתות וניתוחן אפשר להכיר במהלך כמאתיים שעות בהן מתרגלים את יתירת בסיסי הנתונים, שליית המידע ממקורות אחרים ועיבוד מידע זה על מנת להפיק את הדו"חות המתאימים.

כמו כן, לאחר שמבינים את הלוגיקה של עבודה עם נתונים – קל יותר להמשיך וליישם את החומר הנלמד בכל מקום עבודה בו תצטרכו לתכנן בסיסי נתונים רב ממדיים ולהפוך אותם למידע קל להבנה בו בעלי התפקידים בארגון יכולים לבצע תכנון מוקדם על בסיס הנתונים.

חשוב לציין, כי לאחר סיום קורס BI יהיו בידכם הכלים להמשיך ללמוד ולהכיר כלים חדשים ומתקדמים המאפשרים לבצע את פעולות השלייה והניתוח ביעילות רבה יותר. התחום, שעדיין נמצא בחיתוליו ממשיך ומתפתח ונראה כי כבר היום יש דרישה גבוהה מאד למפתחים ומנתחי מערכות עם ידע ב BI.

מה צריך לדעת על מנת להתקבל לקורס?
בניגוד לקורסים אחרים בתחום התכנות, קורס בינה עסקית מציג בפני המועמדים הפוטנציאליים דרישות מקדימות. נדרש, קודם כל, ידע טכנולוגי מתאים אם כלקוח של מערכת הפועלת על מערכות מידע או על מערכות IT. כמו כן היכרות מוקדמת עם עולם ה-IT ותחום ה-BI תהווה יתרון משמעותי. עוד נושא שחשוב לדעת – היות ומרבית הספרות המקצועית בתחום היא באנגלית נדרשת רמה טובה בשפה האנגלית כדי להצליח בתחום. לכן, מכללות רבות ובתי ספר המכשירים מומחים בתחום הבינה העסקית ידרשו מכם לעבור מבדק בסיסי באנגלית לפני הקבלה לקורס.

אם יש לכם ידע מוקדם כמפתחי תוכנה או בודקי תוכנה או שאתם בעלי תואר ראשון במערכות מידע, מנהל עסקים או תעשייה וניהול – יש לכם סיכוי טוב יותר להצליח בתחום ולכן תקבלו עדיפות בקבלה לקורס.