מהם היתרונות של מקצוע ההוראה?

זוכרים את גילאי בית הספר היסודי והתיכון? את המורים שהיו לא רק מעביר ידע אלא העניקו לכם טיפים חשובים לחיים שנשארו עמכם עד היום? אם היום אתם שוקלים לעצב את תודעתו של הדור הבא – כדאי להכיר את כל היתרונות של מקצוע ההוראה.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 13/11/19 15:14 טו בחשון התשפ

מהם היתרונות של מקצוע ההוראה?
סטודנט, צילום: pixabay

זוכרים את גילאי בית הספר היסודי והתיכון? את המורים שהיו לא רק מעביר ידע אלא העניקו לכם טיפים חשובים לחיים שנשארו עמכם עד היום? תחום החינוך עבר רפורמות מקיפות בעשורים האחרונים, אך מאפייני ההוראה היו ונשארו שילוב מעניין של ידע וערכים. אם היום אתם שוקלים לעצב את תודעתו של הדור הבא – כדאי להכיר את כל היתרונות של מקצוע ההוראה.

תחושת השליחות

העיסוק במקצועות החינוך מעניק תחושה מיוחדת של שליחות. המוחות הצעירים מעוצבים על ידי סביבתם. באזורים של מעמד סוציו-אקונומי נמוך, המורה משמש לעתים כתוספת לחינוך המוענק בבית ויכול לשנות את מסלול החיים של התלמיד. לאורך השנים, כפי שניתן לראות בסרטים העוסקים בתפקיד המורה, שימשו המורים כמשפחה שניה לתלמיד וסייעו לו לעתים למצו את הכיוון הנכון הן מבחינת לימודי ההמשך והן מבחינת בחירת תחום העיסוק.

שעות עבודה נוחות

לצד תחושת השליחות למקצוע ההוראה יש יתרון בולט – שעות עבודה נוחות המשאירות שפע של זמן פנוי. מרבית השיעורים הם בשעות הבוקר, יש לפחות יום חופש אחד בשבוע נוסף ליום שבת וניתן לקבוע את מערכת השעות שלכם לפי ההתחייבויות הנוספות שיש לכם. במקרים רבים, אפשר להשלים את השעות גם במתן שיעורים פרטיים או בעבודות נוספות. מורים אחרים משתמשים בשעות הפנאי הללו להשקעה בתחביב.

חופשים רבים המונעים שחיקה

מורים זוכים במהלך השנה לחופשות קצרות רבות בעונות החגים וכן בחופש הגדול. אמנם הימים אינם מקבילים בדיוק לחופשות של התלמידים מיום שיש ימי הערכות והכנה – אך עדיין ניתן ליהנות מחודשים ללא עבודה על מנת למנוע שחיקה בתפקיד. בתקופה הזו אפשר לצאת להשתלמויות, לחופשות או לנוח בבית. במקצועות אחרים נדיר למצוא חופשות כאלה ללא בקשה מיוחדת מהמעסיק.

אפשרות התפתחות בתפקיד

במקצוע ההוראה אפשר להתפתח גם לתפקידים נוספים. החל מרכזי שכבה, רכזים חברתיים, רכזי הערכה ותחומים נוספים. בעתיד, תוכלו להתפתח גם למקצועות מתקדמים כמו ניהול או להעביר את הידע הרב שצברתם במוסדות נוספים או בהרצאות פרטיות.

מימון של תואר שני מבחינת וותק

כיום, מורים שצברו וותק מספיק זכאים למימון לתואר נוסף. התואר השני יכול להיות בתחום ההתמחות שלכם או בתחום חדש בו עדיין לא עסקתם בעבר. ההטבה הזו שווה עשרות אלפי שקלים ומגיעה לכל המורים שעברו שנים רבות בתחום.

לסיכום, מקצוע ההוראה טומן בחובו אתגרים רבים לצד שלל יתרונות. שעות העבודה, החופשות הנוחות, האפשרות לתואר שני ותחושת השליחות והסיפוק הופכים את המקצוע הזה ליחיד במינו. תוכלו ללמוד מספר שנים, להוציא תעודת הוראה וכבר לאחר קבלת התעודה להתחיל לעבוד במוסד חינוכי ולצבור ניסיון בתחום. הילדים של העתיד זקוקים למורים כמוכם, מלאי מרץ המגיעים להעניק גישה חדשה וצעירה למערכת וללמד אותם את כל אותם הערכים שילוו אותם לאחר מכן במהלך חייהם. האם אתם מוכנים למשימה?