למה חשוב לספק לאתר שלכם אחסון איכותי?

חדשות כיפה תוכן שיווקי 18/09/19 07:51 יח באלול התשעט

למה חשוב לספק לאתר שלכם אחסון איכותי?
גיבוי מערכות, צילום: shutterstock

קל למצוא כיום שירותי אחסון (אירוח) אתרים זולים מאוד ואפילו בחינם, קלים לשימוש וכאלה שמספקים משאבים סבירים עבור אתר עסקי פשוט וממוצע. מאחר שגם קל מאוד כיום לבנות אתר שנראה לא רע, מדוע לא לשלב את השניים ולחסוך בגדול? סך הכל, הלקוח שלכם רואה רק את "חזית" האתר - לא מה שקורה מאחורי הקלעים.

נכון או לא נכון? והאם זה באמת מספיק? לא בהכרח. למעשה, זו עשויה להיות טעות גדולה.

 

בזול עולה ביוקר

אחסון בחינם לא מתאים לעסקים, כולל עסקים קטנים, גם בגלל היקף התכונות ללקוח שלרוב מוגבל מדי ובוודאי כשמדובר באחסון חינם תמורת הצגת פרסומות. זהו חסכון שעולה ביוקר, מבריח לקוחות ופוגע בתדמית המקצועית. עם אחסון כזה, לא תוכל להבטיח שהאתר ייהנה מרמות מינימאליות של זמינות, מהירות טעינה ואבטחה - כולן תכונות אשר הדירוג במנועי החיפוש מושפע מהן! אצל חברות האחסון המומלצות לעומת זאת, מדובר כבר ב"ליגה אחרת", שכמובן ובצדק, לא מוצעת בחינם.  

 

מוטב להתמקד באיכות

לא לחפש "מציאות" זולות זה דבר אחד, אבל עניין אחר הוא לחפש ספק איכותי, דבר שמחיר גבוה לא מעיד עליו בהכרח. עד כמה האיכות משמעותית באחסון אתרים, מובן כאשר זוכרים שזהו בעצם מצב של "כל הביצים בסל אחד". הרי אתרים עסקיים הם כיום מנגנונים מתוחכמים ומורכבים, שמלבד אספקת מידע חיוני על החברה, מוצריה ושירותיה, עשויים להיות בסיס לפעילויות חשובות נוספות, דוגמת חנות מקוונת. כל זאת, ממוקם מחוץ לשליטת העסק, אצל ספק אחד, אשר מאחסן (או "מארח") את האתר. ניתן לראות השוואה בין הפרמטרים השונים באתר websiteplanet.

 

במה זה מתבטא

הדבר הראשון שדרוש לאתר, הוא עקביות ביכולת הגישה אליו (זמינות) ומהירות טעינתו. אתרים כוללים כיום רכיבים "כבדים" למדי, כוידאו שנטען אוטומטית בדף הבית. אלה אלמנטים שנועדו להרשים ולקדם תדמית איכותית ומתוחכמת, אך ביצועים גרועים יהפכו זאת ל"גול עצמי".

שאלות, סיבוכים טכניים שונים ואפילו באגים הם עניין שגרתי במחשוב ולכן חיוניים תמיכה ושירות, באיכות וזמינות סבירים.

ספק אחסון איכותי, עשוי להציע גם שירותים משלימים כבניית אתרים, השכרת דומיינים או עזרי מסחר אלקטרוני (כחנות וסליקה). עשוי להיות יתרון ברכישת אוסף שירותים כזה מספק אחד, אך גם כאן חיוני ספק איכותי.

גם אבטחה היא כמובן היבט חשוב, אם כי חשיבותו משתנה בהתאם לאופי האתר.

 

משניים אך גם חשובים

ספקי אחסון אתרים מציעים חבילות שונות, כאשר הרכב החבילות עשוי להיות פרמטר בבחירה ביניהם. תמצא שם היבטים דוגמת נפחי אחסון ותעבורה, תמיכה בבסיסי נתונים שונים ושפות תכנות בולטות.

את האתר ניתן לנהל דרך האינטרנט באמצעות כלי ייעודי שהספק מציע, שמכונה "פאנל ניהול". האיכות מתבטאת כאן במנגנון ניהול רב אפשרויות, אך גם קל להבנה ושימוש, שדורש כמה שפחות לימוד ותמיכה.

המימוש הטכני של האירוח מתבצע בסביבות וירטואליות, בהן קל (למארח וללקוח) לבצע שינויים רבים ומהירים. מאחורי הקלעים עשויות להיות רמות שונות של שיתוף משאבי מחשוב פיזיים, החל משיתוף מלא בין כמה לקוחות (Shared Hosting) ועד שימוש בשרת פיזי ייעודי ללקוח אחד (Dedicated hosting) ואפילו אוסף שרתים שמבטיחים עמידה ב"פיקים" בדרישות.

 

לסיכום

מאחר שאתרים הם כיום כלי עסקי מהמדרגה הראשונה, אחסונם אצל חברה איכותית צריך להיות הצעד המובן מאליו. חברה כזו, תסייע להבטיח שהשירות עונה על הדרישות שלכם במדויק - שהיצע האפשרויות רחב ומאפשר מענה לדרישות אלה, שהספק מתחייב רשמית לעמידה ברמת שירות מינימאלית ידועה ומוגדרת וכן שתהיה עקביות ביישום התנאים שעליהם שילמת ושלהם התחייב הספק.

המאמר בשיתוף ReGo Marketing.