ארון הספרים היהודי כבד ומעמיס? כך תהפכו אותו למעוצב וקליל

ספריית הקודש במרכז הסלון היא אחד הרהיטים הבסיסים בבתים דתיים, הרבה פעמים הספרים הישנים והכבדים מייצרים מראה עמוס ועייף בבית, איך נהפוך את הספרייה לנעימה, נגישה ושתוסיף צבע וחיות בבית?

חדשות כיפה שרה טייץ 05/01/20 08:00 ח בטבת התשפ

ארון הספרים היהודי כבד ומעמיס? כך תהפכו אותו למעוצב וקליל
צילום: shutterstock

עיצוב של בית למשפחה שומרת תורה ומצוות לעולם יהיה שונה ממשפחה שאינה כזאת, שכן לנו כאנשים דתיים יש צרכים ודרישות שונות לחלוטין שיש לתת להן מענה. 

אחד האלמנטים המרכזיים בחלל הסלון אצל משפחה דתית היא ספריית הקודש. לעיתים קרובות כאשר אני נפגשת עם משפחות לצורך עיצוב הבית, אני שומעת מהם שהספרייה "מכבידה" על הסלון, ומהווה אלמנט לא אסתטי.  יש אמת בטענה הזאת, כיוון שריבוי ספרים, ובעיקר ספרי קודש, יוצר מראה עמוס וכבד. אך אל יאוש- בעזרת תכנון נכון ניתן להפוך את הספרייה לאלמנט דקורטיבי שתורם רבות לעיצוב הסלון. 
 

צילום: shutterstock

לפני הכל אני רוצה לשבור את התבנית הישנה והמוכרת של ספריית קודש- זו לא חייבת להיות ספרייה מיושנת מפורמייקה דמוית עץ כהה כפי שראינו בבית סבא. כיום יש עיצובים שונים וחדשניים לספריות, משלל חומרים כיד הדימיון. 

אך גם אם אתם לא קונים ספריה מעוצבת לפי הזמנה, ישנם כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם לרענן את הספרייה הקיימת:

עיקרון הפירמידה- כאשר מסדרים ספריה חשוב לשים לב שהספרים הגדולים והכבדים ביותר נמצאים במדפים התחתונים. ככל שהמדף יותר גבוה כך נניח עליו ספרים יותר קלים וקטנים, על מנת ליצור מראה נכון מבחינה ויזואלית. 
 

צילום: shutterstock



אוורור- בספריות גדולות כדאי כמה שאפשר לרווח בין הספרים ולהשאיר חלק מהמדפים ללא ספרים כדי ליצור תחושה מעט יותר מאווררת. לצד הספרים ניתן לשלב פריטי נוי ועציצים שישברו את המראה הכבד והעמוס. 

צילום: shutterstock


אחסון מאחורי דלתות- כאשר מדובר בספריה עמוסת ספרים כדאי לסגור חלק מהספרים מאחורי דלתות כדי ליצור מראה יותר נקי. האחסון הסגור מאפשר לאחסן את כמות הספרים הרצויה מבלי להעמיס על החדר, ובנוסף שומר על הספרים נקיים מאבק. 
 

צילום: shutterstock

לטורים קודמים

שרה טייץ - מעצבת פנים. לייעוץ ופניות למעצבת - sarakl1122@gmail.com