רוצים לחדש את הבית אחרי החגים? קבלו את כל החידושים!

תערוכת הרהיטים השנתית הגדולה שהתקיימה זו הפעם ה-41 ברציפות בחול המועד סוכות, וזכתה לשם חדש: "בית חדש", ולמיתוג מחודש על ידי אסטרטג עיצוב המותגים ברוך נאה, הזכירה לרבבות המבקרים שהגיעו לגני התערוכה בתל אביב, שאחרי שעברנו בשלום את חגי תשרי ופנינו לסתיו ולחורף, אפשר להתפנות גם לבחינת השינויים והחידושים בתחום.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 03/10/18 11:05 כד בתשרי התשעט

רוצים לחדש את הבית אחרי החגים? קבלו את כל החידושים!
צילום: בית זארה הום

באותה הזדמנות התעדכנתי במספר המרשים של כחצי מיליון בתי אב בארץ שנוהגים כל שנה לעצב, לשפץ, ולפעמים רק לחדש את הריהוט בבית כדי לרענן את מראהו ואף להעלות את ערכו. מפגש עם מעצבי פנים וסטייליסטים, תורם גם הוא לתהליך שנחשב בדרך כלל למייגע וסוחט כוחות, ולשם כך מציע ארגון מעצבי הפנים בישראל IIDO את שירותיו ושווה להיכנס לאינטרנט כדי ללמוד במה מדובר. בין היתר גיליתי שהצבע האפור על גווניו ומדרגיו השונים, הוא הפופולארי ביותר בישראל, ששני חומרי גלם בעלי נוכחות בולטת הם אבן ועץ טבעי, שקיימים אריחי ענק (הטרנד הבולט של השנים האחרונות), שאפשר להדביק על חיפוי קיים, ושהסיפור האתני עדיין בולט: אריגה גסה, טקסטורות שבטיות, שימוש בקרמיקה, עץ גס ושטיפות. כך למשל ברשת Zara Home הטרנד העיצובי החדש מבוסס על פשתן, רפיה, עץ וזכוכית.

לפי מותג הרהיטים האיטלקי הגדול קולומביני שמיובא בלעדית לרשת אולטימה, הריהוט בסגנון העכשווי עשוי בקווים ישרים, נקיים ופשוטים בצבעים קרים (אפור כבר אמרתי). החברה מציעה בין היתר בדי ריפוד בשם אקווה-קלין, שניתן להסיר מהם בקלות בעזרת מים בלבד, לא רק כתמים אלא גם "קשקושי" צבע של טושים.

צילום: בית אולטימה

 

בקטלוג 2019 של איקאה, שנשלח ליותר ממיליון וחצי בתי אב במדינה, נראו בו צילומים של שבעה טיפוסי דירות שהם כנראה המקובלים ביותר כיום בעולם המערבי כולו. בסקר שקדם לקטלוג נבדקו הצרכים והחלומות של ילדים, נוער ומבוגרים, והתברר, מה שאגב די ידוע, כי המבנה בו אנו מתגוררים הוא לא רק מרחב פיזי, אלא מורכב מהיבטים פסיכולוגים רבים המשפיעים על חיי היום יום של כולנו, בין אם מדובר בדירת 18 מ"ר בלב העיר, בית עם ילדים מתבגרים, בית של זוג מבוגרים המארח את הנכדים, או בית לזוגות צעירים. אם לא קיבלתם את הקטלוג בדואר, ניתן למצוא אותו גם במהדורה דיגיטלית באתר החברה או באחד מארבעה סניפיה בארץ.

בחנויות של חברת "דיור אינטריורס" המתמחה בשיווק מותגי ריהוט מובילים מאירופה רואים שאחד החידושים לשנת 2019, הם רהיטים עשויים עץ זית (!). למשל אלה של חברת JOIN BEDS . מעטות החברות היודעות לעבד עץ זית למיטות, שידות, ואפילו ארונות בגדים, וזה אחד מיתרונותיה של החברה הזו. הזית מקנה לרהיטים מראה על-זמני מיוחד.

בית דיור אינטיריורס

בית דיור אינטיריורס צילום: תמר מצפי

NOTO גם הוא מותג ריהוט אירופאי מוביל שמייבאת דיור אינטריורס לאולם התצוגה הראשי והגדול שלה באוזר התעשייה פולג בנתניה. בין להיטיה שולחנות המאפשרים משחקים של הגדלה והקטנה. למשל שולחנות קפה נפתחים המכפילים את אורכם ומתרוממים לגובה, כך שנוח להגיש עליהם שתייה וחטיפים. חלק מהשולחנות משלבים עץ וזכוכית שחורה. יש למותג גם יחידות אחסון בעיצובים גיאומטריים ובפתרונות תאורה חבויים.

Golf & Co שתחזקה מתחם לכלי בית, טקסטיל, ריהוט, וילונות ושטיחים במשך עשרות שנים בהדר יוסף, עברה לפני שבועות ספורים לרחוב הלח"י בבני ברק, שהופך בהתמדה לאתר העיצוב הגדול ביותר בישראל, ופרשה על פני 3 מפלסים גדולים את כל מה שחדש וטרנדי בתחום פנים הבית. יש שם קולקציה עוצרת נשימה ביופייה של כלי האוכל של רוברטו קוואלי, ליין חדש של מכונות קפה, פריטי ריהוט וטקסטיל באווריריות וצבעוניות מעודנת ובשילוב חומרים כמו עץ, קש ובד. אהילי מנורות עשויים מתכת, קש, זכוכית ומקרמה. כלי שולחן העשויים מלמין של המותג הישראלי Nonna Peppy, עם איורים מקסימים של דמויות יפניות. ובקולקציית הטקסטיל, "לוטוס" - כותנת פרקל בצבע לבן (או ורוד עתיק), בטכנולוגיה חדשנית של רקמת לולאות, וכיסויים מכותנה במראה תלת ממדי. אוהבי רומנטיקה ימצאו הרבה סאטן, משי, אורגנזה, קטיפה, לורקס, פורצלן ומתכות בגווני כסף וזהב, שמיכות ספה מפרווה סינטטית וכריות נוי בטקסטורות שעירות או בדים מנצנצים. מעניינות במיוחד מגבות מפורטוגל שמשולבים בהן חוטי לורקס, וכמה כלי בית עם הדפס הולוגרמה. בקיצור, שווה ביקור.

בית גולף אנד קו

בית גולף אנד קוצילום: שי אפשטיין

מה אתם עושים עם המזכרות והתמונות שצברתם במהלך הקיץ מהטיולים בחו"ל? מעלים לרשתות? שומרים באיזו קופסא בארון או מסתפקים בלעטר את המקרר במגנט חדש? מעצבת העל טרישיה גילד אספה את כל אלו לכדי קולקציה שלמה של טפטים, כיסויי מיטה, כריות ואפילו רהיטים. יש לה גם וילונות ופריטים אחרים רקומים בסגנון פרסי עתיק, חיפויי קיר בגוונים מתכתיים, אריגי קטיפה בהדפס דיגיטלי, ועוד. להתרשם ולהחליט האם זה מתאים לבית הפרטי שלכם, אפשר בחנות "עילית הלבשה לבית" ברחוב הרצל בתל אביב או באתר החברה.

במסגרת החיפושים אחרי דרכים לשנות את מראה הבית, חפשו את אחד מסניפי חברת אלוני המשיקה בימים אלה את הטרנד המוביל בעולם העיצוב לשנת 2019:  אריחים בטון. הם עשויים בגדלים ודפוסים שונים, ומתאימים לכל רהיט או פריט אחר שניצב עליהם או לידם.

בית בטון

בית בטוןצילום: אלוני

אם הנושא שישפר את הדירה הוא לדעתכם התאורה שלה, ברחוב הלח"י בבני ברק מוצגות המנורות של המותג האיטלקי ARTEMIDE, בחנות "קמחי תאורה". רואים שם אהילים בקווים פוסט מודרניים מדהימים, חלקם בשתי שכבות- הראשונה זכוכית ונציאנית והשנייה עשויה זכוכית בגימור משי המקנה קריסטלי מבריק ואוורירי.

צילום: קמחי תאורה

 

מה דעתכם של זהב? לא המתכת. הצבע. לפי מעצבים שונים, גוונים זהובים משדרים בפנים הבית זוהר ותחכום. כך חושב למשל רפי סלהוב מנכ"ל חברת רשפים. כך גם אומרת מיכל נוף   מנהלת השיווק של זהבי-עצמון:  "הזהב מתאים לכל רקע, כהה כבהיר, ותופס את העין באופן מידי. בתנאי שמדובר רק בכמה נגיעות זהב קטנות". ומיטל רובין, מנהלת שיווק בחברת סולתם מוסיפה שכלי הגשה בעלי מראה מודרני מקבלים תוספת של סגנון עתיק ומסורתי אם יש להם אלמנט זהוב כלשהו.

צילום: דלתות רשפים

 

ישן פוגש חדש גם בחברת חלמיש, כן, שוב רחוב הלח"י בבני ברק, שם מוצגים ברזים מפתיעים בסגנונם של המותג האיטלקי Bongio , העשויים יציקת נחושת ונראים כמו גלגלי שיניים ישנים.

תקציבכם ממש מוגבל אבל הרצון לחדש משהו, למשל מראה כפרי על שולחן האוכל, קיים? – חפשו את הכלים החד פעמיים החדשים של חברת פעמית סטור העשויים פסולת של עץ (מייצרים אותם מעלי עץ שנשרו ובושלו לחומר גם טבעי שלא מזיק לסביבה). הם טבעיים ומתכלים. מארז של 10 צלחות "ירוקות" כאלה עולה ב-20 שקלים.

חידוש נוסף בפעמית סטור הם כיסויים מהודרים מבד בצבע שמנת עם חבק פפיון קישוטי, ההופכים כיסאות ישנים לפריטים מהודרים. 69 שקלים ל-4 יחידות.

כלים חד פעמיים מהודרים, יש גם לחברת הוסטס. אלה עשויים פלסטיק קשיח עם עיטורים כסופים או פלסטיק שקוף עם הטבעה של פרחים.

כשעוברים מחדרי המגורים אל חדר השינה, חברת הולנדיה מחדשת בימים אלה עם מיטות מתכווננות בטכנולוגיה מתקדמת של כיוונון ארגונומי ואפשרות להפעיל באזור הרגליים, הכתפיים והראש מצב רטט דמוי מסאג', במחירים זולים בהרבה מהמחירון הרגיל של החברה (שהוא כ-50 אלף שקלים), ומתחילים בכ-17 אלף שקלים למיטה זוגית. הסדרת החדשה הנקראת HOLLANDIA 4 ALL כוללת גם דגם לבני נוער עם מזרן טמפור, מערכת שמע, שקעי USB להטענה ותאורת LED. מיטת הנוער עולה כ-6 אלפים שקלים.

צילום: בית הולנדיה