משפצים את הבית? 3 טיפים שיעזרו לכם לעבור את זה בשלום

שיפוץ הוא לרוב תהליך ארוך שכרוך בגיוס מימון, עריכת התאמות משפחתיות והגדרת סדר עדיפויות. במאמר הבא ננסה לסייע לכם לעבור אותו בהצלחה ולהגשים את החלום במינימום מאמץ וכאב ראש.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 07/01/19 09:52 א בשבט התשעט

משפצים את הבית? 3 טיפים שיעזרו לכם לעבור את זה בשלום
צילום: shutterstock

שיפוץ נועד בדרך כלל לשפר את איכות החיים ולהעלות את ערך הנכס. במקרים רבים, השיפוץ מחויב המציאות בגלל סיבות כמו הרחבת המשפחה, שינוי בצרכים של הילדים או סדר עדיפויות חדש מצד ההורים, מכיוון שהרבה מאתנו מעדיפים לשפץ את הבית הקיים מאשר לעבור דירה, על אף שמדובר בתהליך ארוך ומורכב.

לפי נתוני התאחדות הקבלנים, מדי שנה משופצים כ-150 אלף בתים ואחריהם נרשמת עליית ערך של 10%-20% בממוצע. יתרה מכך, עליית הערך של נכס משופץ תבוא לידי ביטוי גם במכירה וגם במקרה של השכרת הנכס להשקעה. על רקע האמור ניתן גם להבין מקרים של רכישת נכסים ושיפוצם לצורך מכירה נוספת.

המאפיינים של שיפוץ נכס להשקעה שונים במובנים רבים מאלו של שיפוץ בית שבו גרה משפחה. באופציה השנייה, השיפוץ משפיע על כולם ללא יוצא מן הכלל ויש לו השלכות גם על השגרה, על הפנאי ועל חשבון הבנק. אז מה עושים? הנה 3 טיפים שיעזרו לכם לעבור את השיפוץ על הצד הטוב ביותר:

1. קבעו מראש את מסגרת התקציב

שיפוץ דירה סטנדרטי מא' ועד ת' יעלה לכם בהערכה גסה 60-150 אלף ש"ח, אך כמובן שמחירו של השיפוץ משתנה ותלוי, בין היתר, במספר החדרים בבית, בגודלו של הבית וברצונותיכם האישיים. שיפוץ סטנדרטי כזה כולל בדרך כלל פעולה או פעולות כמו פירוק והתקנת ריצוף, החלפת צנרת מים ואינסטלציה, קילוף קירות וצביעה מחדש, הוספת קירות ונישות גבס, הנמכת תקרות לצורך שילוב תאורה ופתרונות מיזוג, שבירה ובניית קירות בטון, חידוש מטבחים, טיפול בחללים רטובים ושיפוץ חדרי אמבטיה ושירותים וכיוצ"ב.

שיפוץ של חדר אמבטיה יעלה בממוצע בין 10-12 אלף ש"ח והדבקת ריצוף לבית תעלה בין 100-150 ש"ח למ"ר, עם תוספת 15% לריצוף גינה חיצונית, מרפסת או חצר. בניית קיר גבס ללא חומרים תעלה לכם בין 65-85 ש"ח למ"ר ועל צביעת דירה תשלמו בממוצע בין 2,000-4,500 ש"ח.

לא משנה כמה עולה השיפוץ שאותו אתם רוצים – אתם תצטרכו תקציב לממן אותו. על אף הנתונים שהוצגו לעיל, מדובר רק בהערכות ואין דרך חד משמעית לנבא מה יהיה המחיר הסופי של השיפוץ. לכן, מומלץ לקבוע מראש את מסגרת התקציב. אחרי שתקבעו את מסגרת התקציב יהיה לכם גם קל יותר לדעת אם ואיזו הלוואה עליכם לקחת ומהם פתרונות המימון שרלוונטיים לכם.

הלוואות הן פתרון נוח למימון השיפוץ כי אפשר לפרוס אותן לתקופה ארוכה. בנוסף, הריבית במשק נמוכה יחסית ותנאי ההחזר אטרקטיביים. בעזרת הלוואות תוכלו לשלם לספקים. הדגש המרכזי הוא כאמור לקבוע תקציב ריאלי לפי המחירים בשוק, ולהשקיע כמות זמן מספקת בהשוואת הצעות מחיר.

2. חשבו על פתרונות יום יומיים למשפחה

תהליך השיפוץ נמשך לרוב יותר זמן ממה שתכננתם. בין אם הסיבה לכך קשורה בקבלן השיפוצים, בעירייה או בשכנים, ובין אם הסיבה לכך קשורה בדברים אחרים מומלץ לדאוג לפתרונות יום יומיים עבור המשפחה שלכם. זה אומר למשל שכדאי לכם לחשוב איפה תישנו בימים שבהם אין חשמל או מים בצנרת, לאן תעבירו את הילדים כאשר יהיה אבק בבית וכדומה.

החדשות הטובות היא שיש המון דברים שאפשר לעשות בשביל להקל בפועל על תהליך השיפוץ. זה הזמן למשל לנצל קרדיט אצל חברים, לבקש טובות מבני המשפחה המורחבת ואולי גם לקחת כמה ימי חופש מהעבודה. במידה ומבחינה כלכלית זה אפשרי עבורכם, מומלץ לחשוב על סנכרון בין מועד החופשה השנתית שלכם לבין ימי השיפוץ ולהקצות מישהו מטעמכם שיישאר בקשר עם הקבלן.

גם פתרונות יום-יומיים עשויים לסייע לכם לעבור את תקופת השיפוץ ולמנוע הפתעות לא נעימות. כך למשל, מומלץ לחשוב איפה לאחסן את האוכל במידה ולא תהיה גישה למקרר, איך עושים מקלחות לילדים קטנים ואיך מתנהלים בזמני שבתות וחגים. יהיו בדרך הרבה דברים שיכולים להשתבש, אך תכנון סדר היום של המשפחה מראש עשוי לצמצם את אי הנעימות והחששות.

3. הגדירו סדר עדיפויות

אחד היתרונות בשיפוץ הוא שניתן לבצע אותו בצורה הדרגתית. גם אם גם אם לא תגשימו את כל החלומות שלכם כבר בשיפוץ הקרוב, בהחלט ייתכן שתעשו זאת בעתיד. הטיפ הפרקטי בהקשר הזה הוא להגדיר סדר עדיפויות ברור.

נסו להגדיר סדר עדיפויות בהתאם למה שחשוב לכם ולמשפחה. למשל, אם אתם מתכננים להרחיב בקרוב את המשפחה, כדאי להביא את זה לידי ביטוי, למשל במספר החדרים ובאבזור של חדרי המקלחת, השירותים והמטבח. לעומת זאת, אם רק עכשיו הילדים הגדולים שלכם עזבו את הקן ייתכן שעדיף למקד את השיפוץ בצרכים שלכם כהורים.

מומלץ שהגדרת סדר העדיפויות תעשה תוך שיתוף של אנשי המקצוע. ככל שתשקיעו יותר זמן בבחירת קבלן שיפוצים אמין, כך תדעו שיש לכם על מי לסמוך. כמו כן, נצלו את הידע המקצועי של קבלן השיפוצים ובקשו ממנו להראות לכם דוגמאות של פרויקטים שבהם הוא היה מעורב. כך תוכלו לשאוב השראה לגבי סדר עדיפויות של משפחות אחרות ולעשות צעד נוסף כדי לעבור את השיפוץ שלכם בשלום ובהצלחה.


* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי.
כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני