כיצד נראה בית החלומות הישראלי?

רוצים לגלות האם טעמכם בעיצוב הבית דומה לזה של רוב הישראלים? סקר מיוחד שנערך באחרונה יענה לכם על השאלה.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 26/04/18 16:48 יא באייר התשעח

כיצד נראה בית החלומות הישראלי?
ריפוד בד, צילום: אורבן

רוצים לגלות האם טעמכם בעיצוב הבית דומה לזה של רוב הישראלים? סקר מיוחד שנערך באחרונה על ידי מתחם העיצוב דיזיין פלוס בבאר שבע וכלל גם נתוני מכירה של הרשתות הגדולות כגון סויס סיסטם, ביתילי, שמרת הזורע, נטוצ'י, הולנדיה ורבות אחרות, נותן את התשובה, כולל מידע על מהו סידור הישיבה הסלוני הנמכר ביותר, עד כמה חשוב לישראלים להשקיע במזרן, איזה ריפוד הם מעדיפים, בד או עור ועוד. מתברר שבניגוד לסיוד לבן וחלק ששלט בדירות במשך דורות, הישראלי הממוצע בוחר כיום בצבעוניות פסטלית, ומוכן לנסות טכנולוגיות צביעה שיוצרות בליטות תלת ממדיות על הכתלים.

בריהוט, שני הסגנונות המובילים הם רטרו או מודרני. פחות מוכנים לאקלקטי שפירושו רהיטים בסגנונות מעורבבים. ומה עם הריפוד? עור אאוט. בד – אין. בעיקר בד בגוונים ניטרליים של שמנת ואפור.

מבחינת סידור הישיבה, המערכות הנמכרות ביותר הן ספה אחת גדולה וכורסא "מיוחדת". עבר הזמן של החלוקה המשולשת המסורתית של ספה גדולה, ספה קטנה יותר וכורסה.

גופי התאורה התלויים הם הרוב, הצמודים לקירות - מיעוט, ורובם בסגנון מודרני ועם נורות לד.

בפינת האוכל, יש שלושה פרמטרים מובילים: א. האם אפשר להאריך את השולחן ויש לו מנגנון פתיחה נוח. ב. האם חומר הגלם הוא עץ. ג. האם לפני ההגדלה יש מקום לשישה סועדים, ואחרי ההגדלה לשנים-עשר סועדים. כך שברור מהסקר שהישראלים עדיין אוהבים מאוד לארח ולהאכיל את אורחיהם.

שולחן אוכל

שולחן אוכלצילום: ביתילי

האם הישראלים מעדיפים וילונות בד או תריסי גלילה והצללה? בחדרי השינה ובסלון – בד. במטבח -גלילה.

ועל מה הישראלים אוהבים לישון? הערה מקדימה: הישראלי הממוצע משקיע מחשבה רבה ומתלבט ממושכות לפני שהוא רוכש מיטה או מזרן. הנטייה של הרוב היא למיטה בקווים ישרים  ועיצוב מינימליסטי ונקי, בגימור בד או עור, בניגוד למיטות בגימור עץ שהובילו בעבר. בשנים האחרונות חל שינוי גם במידות של המיטות המבוקשות. בעבר מיטה זוגית ישראלית טיפוסית הייתה באורך 190 ס"מ ורוחב 140. היום האורך הוא 200 ס"מ והרוחב 160. מדוע? על כך הסקר לא עונה. ניחוש אפשרי שלי: חדרי השינה שלנו גדלו בשטח, או שהפכנו מפונקים יותר ולכן רוצים מרחב השתרעות גדול, או שגם המידות של גופנו התרחבו... עוד תסמונת של פינוק: ישראלים רבים קונים מיטה מתכווננת למרות שהיא יקרה יותר. בבחירת מזרנים יש עוד שינוי לעומת העבר – פעם  העדפנו מזרן קפיצים, וכיום סוג המזרנים הנמכר ביותר הוא ללא קפיצים.

קווים ישרים

קווים ישריםצילום: הולנדיה

כהשלמה להעדפות הישראליות בעיצוב הבית, רביד גרינשפן, מעצבת פנים ומנהלת קשרי אדריכלים בחברת אלוני, מציעה את הטיפים הבאים:

לצבוע את רוב החדרים בגוונים אחידים, שבקיץ 2018 הנטייה היא לכיוון גווני פסטל מעושנים.

לרצף באריחים גדולים ובהירים, שתורמים למראה פתוח ונקי.

לוותר על טקסטורות פרחוניות באריחים, ריפודים, וילונות וכו'. עומס של פרטים כבר קצת אאוט, וטקסטורות גאומטריות הן הקו המנחה לקיץ הקרוב.

הטרנד הגיאומטרי

הטרנד הגיאומטריצילום: אלוני

טרנד הקווים הגיאומטריים בלט מאוד גם בהשקה של אולם הקונספט החדש של חברת אורגל ברחוב הלח"י בבני ברק, יבואנית בלעדית של מוצרי GROHE. הכניסה מזכירה גלים, עם צבעוניות של ים (כחול, טורקיז, תכלת), וצלילים של פכפוך מים בבריכה פנימית שעליה מוקרן סרטון וידיאו ארט. המעברים מתפתלים דמויי מבוך, והתחושה הכללית היא של ביקור במוזיאון. ועל רקע התפאורה המעודנת הזו ניתן לראות ברז מטבח חדשני להדהים המייצר סודה, אסלה חכמה שהמכסה שלה מתרומם מעצמו כאשר מתקרבים, ובתוכה סילוני מים קדמיים ואחוריים, ותאורת לד היקפית (חשוב כאשר למשל מתעוררים בלילה והולכים לשירותים בעיניים חצי עצומות...), ופטנטים נוספים המדגימים אסתטיקה, פונקציונליות וחסכון באנרגיה. שווה מאוד ביקור.

צילום: GROHE

הפתיחות לאימוץ סגנונות חדשניים, מסימני ההיכר של הישראלי הטיפוסי, באה לידי ביטוי גם באריחים וחיפויי קיר הנראים כמו יצירות אמנות לתלייה במוזיאון, שמייבאת מאיטליה חברת ויה ארקדיה ומשווקת בלעדית באולם התצוגה שלה ברחוב הלח"י בבני ברק. חלקם נראים כמו כתלים עתיקים מכוסים כתמי לחות וחלודה, כמו פרסקו דהוי על קיר וילה הרוסה, כמו ברזל מלוטש או סקוצ' פלדה, כמו איורים גרפיים או שרבוטים ילדותיים. ללא ספק אחד הטרנדים העיצוביים המפתיעים והמעניינים ביותר שהגיעו לארץ.

צילום: ויה ארקדיה

ומאחר שמדובר בבית חלומות, אז שיהיו בו גם הפטנטים החדשים שמייבאת ברימאג. למשל מכונת כביסה של בוש, שיודעת בעצמה מהו המינון הנכון של נוזל ומרכך כביסה לפי משקל וסוג הבד של הבגדים שמכניסים אליה. מכונת קפה דלונגי שאפשר לתכנת כך שהיא מכינה בלחיצת כפתור שישה סוגים שונים של קפה, עם ובלי חלב, עם ובלי סוכר, עם או בלי קצף, לפי ההעדפה של כל אחד מבני הבית. מגהץ קיטור שגם מייבש וגם מגהץ בגדים תלויים על קולב בחום אדים קבוע בזכות גוף חימום שיושב על תחתיתו. והכי מלהיבה לטעמי,  מכונת כביסה של LG שיש לה שתי קומות, בהן מכבסים 14 קילוגרם בגדים. בעליונה ניתן לכבס כביסה צבעונית ובקומה התחתונה כביסה לבנה - וכל זה בד בבד. בקומה אחת כביסה עדינה ובשנייה ג'ינסים מלוכלכים, או באחת מגבות ובשנייה הלבשה תחתונה. חסכון עצום בזמן שגם הופך את ערימות הכביסה לפחות מאיימות וליותר ניתנות לשליטה. בית חלומותיי, כבר אמרתי?

מכונת קפה

מכונת קפהצילום: דלונגי