עם איזה סגנון שחייה כדאי להתחיל לילדים?

חדשות כיפה מעיין זוהר 03/09/19 13:03 ג באלול התשעט

עם איזה סגנון שחייה כדאי להתחיל לילדים?
סגנונות שחיה, צילום: Digital Media Expert

היכרות עם ההבדלים בין התכונות והמאפיינים של סגנונות שחיה יכולה לסייע גם להורים שמחפשים עבור הילדים שלהם את החוג הבריא והטוב ביותר. אז למה כדאי להתחיל עם חתירה ואיך מבטיחים אימון אפקטיבי? הנה כל הפרטים

שחיה היא פעילות גופנית שמתאימה לכל הגילאים ולמטרות שונות. כבר מגיל חצי שנה אפשר להיכנס לבריכה יחד עם ההורים על מנת לבצע התעמלות ולפתח את היכולת המוטורית, בעוד בגילאים מאוחרים יותר ניתן לשחות כדי לתרום ליכולת הגמישות. בתוך כך, שחיה מונעת עומס על המפרקים ומטבע הדברים גם לא צריך להזיע כדי לעשות אותה.

על רקע האמור לעיל, אפשר להבין מדוע הורים רבים מזהים כיום את היתרונות שחיה ומנסים להנחיל אותם גם לילדיהם. הדרך לעשות זאת היא באמצעות לימוד שחיה לילדים וחוג שבו מתמקדים בהקניית הטכניקה הנכונה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, לא מספיק לדעת איך להתקדם בתוך המים – וצריך לבחור גם בין סגנונות השחייה הקיימים.

כך מבטיחים לילדים לחוויית שחייה מהנה

התנגדות המים יכולה לגרום למאמץ מתון של השרירים ולפתח את הסיבולת של ילדים ובני נוער רק אם מאמצים טכניקת שחיה נכונה. עם זאת, שחיה היא כאמור ספורט טכני ולכן מסגרת מסודרת וגם תרגול גבוה מגדילים את הסיכוי לחוות חווית שחייה בריאה ומהנה.

בשלב הראשון, מה שצריך לעשות הוא לתרגל עבור הילדים את הטכניקה בלבד ולא את מרחק השחייה או המהירות. זה גם השלב שבו בוחרים בין סגנון שחייה חתירה וחזה ומנסים להבין איזה תכונות מאפיינות כל אחד מהם. באופן עקרוני, המטרה היא לשחות הכי טוב במינימום מאמץ ולשמור על היכולת האופטימלית של תנועת המפרקים.

בשלב השני, אפשר להתמקד בשני סגנונות השחייה שרלוונטיים לילדים: חתירה וחזה. ההבדל הוא שחתירה נעשית עם הפנים למטה ועם גוף אופקי, בעוד בשחיית חזה החלק העליון של הגוף עובר ממצב אופקי לעמדה שבה הוא נמצא מעל המים.

למה עדיף להתחיל עם שחיית חתירה?

חתירה היא סגנון השחייה שבו משתמשים בתחרויות ספורט. היא נחשבת ליעילה ביותר מבין כל סגנונות השחייה, כי תמיד יש יד אחת שמושכת מתחת למים וממוקמת באופן אידיאלי על מנת לספק הנעה חזקה ורציפה. בכל מה שנוגע להשפעה שלה על ילדים, שחיית חתירה מומלצת כי התנועות הנדרשות עבורה הן אינטואיטיביות יותר בהשוואה לשאר הסגנונות.

כמובן שגם לסגנון החזה יש את היתרונות שלו. כאן מדובר בעיקר על שחיה שבה תנועות הידיים סימטריות, הרגליים עובדות קשות וההתקדמות איטית ומרגישה בטוחה יותר. מצד שני, קשה יחסית להגביר את העצימות והאפקטיביות ולרוב הילדים קשה להתחבר לסגנון הזה.

לסיכום, חוג שבו מלמדים את הילדים לשחות חתירה יבטיח להם יתרונות בריאותיים ויפתח בפניהם צוהר לצוהר לעוד טכניקות שחיה מומלצות.