נעים להכיר: אופל זאפירה

אופל זאפירה נכנסה לארץ רק לפני 6 שנים. מוטי שטרן בחן את מודל 2013 ומספר לכם הכל על הרכב שאתם צריכים להכיר

חדשות כיפה מוטי שטרן 25/12/17 15:51 ז בטבת התשעח

נעים להכיר: אופל זאפירה
אופל זאפריה, צילום: מוטי שטרן

שיווק הדור הראשון של אופל זאפירה החל בשנת 1999. הדור הנוכחי (וגם הדור השני שלא שווק בישראל) והדור הראשון של הזאפירה מבוססים על אופל אסטרה.
התכונה העיקרית של הזאפירה אותה אופל מדגישה היא מערכת הסידור המודולארית של שבעת המושבים המכונה
Flex7 אשר בזכותה יש עשרות אפשרויות לחלוקה של החלל האחורי של הרכב בין נוסעים למטען.
בשנת 2011 עבר זיכיון היבוא של אופל לחברת שלמה. היבואן החדש החל להציע מגוון רחב של דגמי אופל השונים, ובשנת 2012 החל שיווק הזאפירה בישראל ברמת גימור אחת
ENJOY עם מנוע טורבו בנפח 1,400 סמ"ק ותיבת הילוכים אוטומטית בת 6 הילוכים.

הרכב שבחנתי הוא מודל 2013 שנקנה על ידי בעליו הנוכחיים ב-2016 עם כ-100,000 ק"מ ומאז הספיק לעבור עוד כ-10,000 ק"מ.

עיצוב חיצוני

הדבר הבולט בעיצוב הזאפירה הוא עיצוב הבומראנג בחזית הרכב המתחיל בפנסים הראשיים ויורד עד לפנסי הערפל בתחתית הפגוש. לזאפירה חלונות גדולים מאוד ובזכותם אין לה מראה מיניוואני מגושם והוא מזכיר יותר סטיישן מוגבהת. מאחור, חלון אחורי גדול עם מסגרת שחורה התחום בפנסים אחוריים מוגבהים וביניהם פס כסף. העיצוב הכללי מוצלח ומזכיר מאוד את עיצובה של האסטרה עליה הוא מבוסס.

עיצוב חיצוני לא מיניוואני

עיצוב חיצוני לא מיניוואניצילום: מוטי שטרן

עיצוב פנימי ואבזור

בזכות החלונות הגדולים, ובמיוחד החלון הקדמי הענק הנמתח קדימה עד מעל לציר הקדמי, החלל הפנימי מואר מאוד ומפחית את השפעת הצבע השחור השולט בחלל תא הנוסעים.
הדבר הבולט בסביבת הנהג הוא הקונסולה המרכזית העמוסה בכפתורים (התקנת מולטימדיה מפחיתה את העומס), צגי המידע במרכז הקונסולה ובלוח השעונים אדומים ותורמים לאווירה ספורטיבית.
איכות הפלסטיק בחלקים הגבוהים גבוהה, אך מאכזב שחופת לוח השעונים קשיחה ולא נעימה למגע.
תנוחת הישיבה כיאה למיניוואן גבוהה ובזכותה ובזכות דלתות גדולות, הכניסה והיציאה מהרכב נוחים.

תא הנוסעים איכותי עם קונסולה עמוסה

תא הנוסעים איכותי עם קונסולה עמוסהצילום: מוטי שטרן

כאמור,מערכת ה-Flex7 מהווה מאפיין מרכזי של הרכב.
המושבים הקדמיים מאוד מרווחים ונוחים, בשורת המושבים השנייה 3 מושבים נפרדים ועצמאיים בחלוקה של 40-20-40 וניתן להזיז כל אחד מהם קדימה ואחורה באופן עצמאי, כמו כן ניתן לכוון את הזווית של כל מושב בנפרד. צמד המושבים בשורה השלישית מתאים בעיקר לילדים וניתן לקפל כל אחד מהם בנפרד. תנוחת הישיבה נמוכה והמרווח בהם תלוי במיקום של מושבי השורה השלישית.
כמו בשאר המיניוואנים מסוג 5+2, כאשר השורה השלישית פתוחה, נפח תא המטען קטן מאוד ועומד על 152 ליטרים בלבד, כאשר מושבי השורה השלישית מקופלים נפח תא המטען גדול מאוד.
כאשר מקפלים כל אחד מהמושבים נוצר משטח הטענה שטוח ובנוסף, ניתן להסיר לגמרי את חמשת המושבים האחוריים ולהגדיל עוד יותר את נפח תא המטען.
אבזור הזאפירה כולל בקרת אקלים מכאנית מפוצלת כולל יציאות בקורות הדלתות לשורה השנייה, מערכת שמע עם שליטה מההגה (ללא
BlueTouth), הגה וידית הילוכים מצופים עור, בקרת שיוט ופנסי ערפל.
אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר ואפשרות לניטרול כרית האוויר במושב הקדמי לצורך הסעת תינוק וציון הריסוק במבחני
EuroNCAP הוא חמישה כוכבים.

Flex7 מאפשר גמישות בחלוקת תא הנוסעים

Flex7 מאפשר גמישות בחלוקת תא הנוסעיםצילום: מוטי שטרן

יוצאים לדרך

יחידת ההנעה של הזאפירה כוללת כזכור, מנוע 1,400 סמ"ק טורבו בעלת הספק של 140 כ"ס ותיבת 6 הילוכים עם אפשרות לתפעול ידני הצריכה לשנע 1565 ק"ג.
מנוע הטורבו גמיש ומאפשר להאיץ בצורה מהירה ללא תחושת מאמץ, אך כיול תיבת ההילוכים פוגע בביצועים. אך למרות זאת הזאפירה הוא מיניוואן נמרץ ומהנה לנהיגה.
בידוד הרעשים מצויין ואיכות הנסיעה בעלת אופי גרמני קשיח המעניק לרכב יציבות גם במהירויות גבוהות.
אופי הנסיעות של הרכב הנבחן כולל בדרך כלל נסיעות קצרות בעיר וצריכת הדלק עומדת על 7 ק"מ לליטר, מחוץ לעיר צריכת הדלק משתפרת ומגיעה לכ-11 ק"מ לליטר.
ברכב הנבחן היו בעיות במערכת הקירור (תופעה נפוצה), כמו כן, במהלך תקופת הליסינג הרכב היה הרבה בשטח ושחיקת תא הנוסעים גבוהה מהמצופה, לאחרונה הוחלף אבזם חגורת בטיחות שהפלסטיקה שלו נשחקה מאוד וכמו כן יש סדקים בבסיס מושב הנהג.

איכות נסיעה גבוהה ומהנה יחסית לנהיגה

איכות נסיעה גבוהה ומהנה יחסית לנהיגהצילום: מוטי שטרן

סיכום
 

מחירון אופל זאפירה (Yad2 12/2017)

2012

68,700.00

2013

77,900.00

2014

90,000.00

2015

102,800.00

2016

118,000.00

2017

134,800.00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מחירי הזאפירה מתחילים ב-68,000 ₪, אך כמו מותגים אירופאיים, המחירים בפועל נמוכים יותר, בנוסף לכך, רבות מהזאפירה שירתו בציי רכב ומחירם נמוך עוד יותר. (בנוסף לכך, זאפירה 2018 יד ראשונה 0 ק"מ מוצעת ב- 129,500 ₪)
הזאפירה הינו מיניוואן המציע נוחות נסיעה גבוהה, רמת אבזור טובה עם יחידת הנעה מודרנית יחסית ובעיקר גמישות בסידור תא הנוסעים וכל זה במחירים נמוכים יחסית.