מחוץ לעיר - טיולי טבע ונופים במונטנגרו

פירוש השם מונטנגרו הוא "ההר השחור", כאשר הכוונה היא ליערות עבותים וחשוכים שכיסו בעבר את מדרונותיהם של האלפים הדינריים – רכס ההרים החוצים את הארץ הקטנה.

חדשות כיפה תוכן שיווקי 10/03/19 11:43 ג באדר ב'

מחוץ לעיר - טיולי טבע ונופים במונטנגרו
צילום: shutterstock

מונטנגרו הייתה אחת משש הרפובליקות שהרכיבו את יוגוסלביה, ומאז שנת 2006 היא מדינה עצמאית לכל דבר ועניין - היא חברה באומות המאוחדות, ובראשה עומד נשיא שנבחר כל חמש שנים וראש ממשלה הנבחר לתקופה בת ארבע שנים.
שטחה של מונטנגרו הוא כ-14,000 קילומטרים רבועים, כשני שלישים משטחה של מדינת ישראל. אוכלוסייתה מונה רק כ-650,000 נפש ולכן צפיפות האוכלוסין היא כ-45 נפש בלבד לכל קמ"ר (לעומת כ-200 בישראל).
מדובר, ללא ספק, בפנינה תיירותית – במיוחד (אם כי ממש לא רק) לאוהבי הטבע, הנופים והטיולים מחוץ לעיר. מי שמטייל בה בימים אלה, נהנה מכך שמונטנגרו עוד לא "התגלתה" כיעד תיירותי "חם", על כל המשתמע מכך מבחינת רמת המחירים ועומס בעונות החמות.

בשנים האחרונות ישראלים מתחילים לגלות עניין בטיול במדינה, וחברות תיירות שונות מציעות טיסות למונטנגרו כמו גם חבילות נופש במדינה הדרום אירופאית הקסומה, שתוכלו למצוא בה ערים קלאסיות, מבנים עתיקים מרשימים, ערי נופש על חוף הים, כפרים בהם הזמן כאילו עצר מלכת ונופי טבע פראי.
 
אזורים נרחבים משטחה של מונטנגרו מוגדרים שמורות טבע, כאשר המרכזיות שבהן מציעות למבקרים מסלולי הליכה מרהיבים בין עצים בני מאות שנים, צמחיה עשירה, נחלים, מפלי מים, אגמים ומגוון עצום של בעלי חיים. לפניכם סקירה של האטרקציות המחכות לכם בשמורות הטבע המדהימות של מונטנגרו :

הפארק הלאומי דורמיטור
פארק זה חביב במיוחד על תושבי מונטנגרו. מדובר באזור בגודל של כ-400 קמ"ר סביב הר דורמיטור, הנחשב למרשים ביותר במדינה, ומתנשא לגובה של כ- 2,500 מטרים. במרכז הפארק, סמוך לפסגת ההר, שוכן הכפר הציורי ז'אבליאק - שהוא היישוב הגבוה ביותר בבלקן. בחודשי החורף מגיעים לכפר חובבי ספורט חורף מרחבי אירופה כולה. על הר דורמיטור יש מעל ל - 15 אגמים ומספר דומה של קרחונים, נוף פסגות מושלגות, יערות, נחלים, מפלי מים, מבנים גיאולוגים מרהיבים ועוד הופכים ביקור בפארק הלאומי דורמיטור לבלתי נשכח.

עצים בני למעלה מ-500 שנים בפארק ביוגרדסקה
שמורת ביוגרדסקה היא למעשה אחד משלושת היערות הבתוליים האחרונים באירופה (יערות נקיים מהתערבות כלשהי של בני האדם). המבקרים בשמורה מוצאים עצמם מוקפים עולם ירוק הכולל, בין היתר, עצי אשוח, אשור, אורן, אלון ואדר, חלקם בני חמש מאות שנים ואף יותר. בשמורה עצים המתנשאים לגובה של 50 מטרים וצמחי שרך המעטרים גזעי עץ עצומים. סביב היער זורמים שני נהרות גדולים, ומעבר לכך – תמצאו בשמורה גם אגם קרחונים המוקף בשביל הליכה מומלץ ביותר.

היצע טיסות למונטנגרו במחירים משתלמים במיוחד מאפשר גם ביקור קצר במדינה - כשפארק ביוגרדסקה הוא בגדר חובה, אפילו אם הגעתם רק לכמה ימים.

עושר בוטני מדהים בין הים לפנים המדינה
פארק לובצ'ן הוא אזור סביב הר בשם זה, החוצץ בין הים לאדמת פנים המדינה. בפארק מעל ל-1,100 מינים שונים של צמחים ההופכים אותו ליפהפה בכל ימות השנה. בפארק שוכן גם מאוזוליאום של שושלת פטרוביץ'-נגוש - משפחת מלוכה ששלטה במונטנגרו מסוף המאה ה- 17 ועד תחילת המאה העשרים.

שלל בעלי כנף באגם הגדול ביותר באירופה
בקרבת הגבול בין מונטנגרו לאלבניה שוכן אגם "שקודרה", שהוא האגם הגדול ביותר באירופה. במונטנגרו מקפידים לצמצם השפעת מבקרים על הטבע באגם וסביבותיו, ולכן מספר המבקרים המורשים להיכנס לשמורת טבע זו מוגבל, וחשוב לתאם הגעה לאזור מראש. האגם הוא אזור מחייתם של שלל בעלי כנף והוא אחת משמורות הציפורים הגדולות בעולם.

במונטנגרו אזורי טבע פראי רבים נוספים. כך למשל רכס הרי פרוקלטייה ("ההרים המקוללים") שם שוכנת שמורת טבע עם עשרות מיני צמחים הגדלים רק בה, אוכלוסיה נדירה של שונרים (יונקים ממשפחת החתוליים הנמצאים בסכנת הכחדה), מעל ל-100 מינים שונים של פרפרים ועוד.

טיסות למונטנגרו אורכות שלוש שעות בלבד, כאשר ניתן להזמין חבילות נופש הכוללות טיסה, שהיה בכמה אתרים (בהתאם לאורך החופשה) וביקור במגוון אטרקציות בערים, לאורך החוף ובשמורות הטבע.
אם אתם חובבי חופשות מסוג מסויים, ומעדיפים את אתרי הנופש על שפת הים למשל, תוכלו לבחור חבילה מתאימה או לתכנן את הטיול בעצמכם. ניתן למצוא טיסות למונטנגרו במחירים משתלמים לאורך כל השנה, כאשר בעונת החורף אפשר לבחור לבלות באתר סקי, בקיץ בערי החוף שוקקות החיים המספקות את כל התנאים לחופשה מושלמת, בשמורות הטבע המרהיבות בכל עונות השנה ועוד.