מזוודות ותיקים מומלצים לטיולים

לכל אחד יש את התקף החרדה הקטן שלו המקדים את טיולי חופשת הקיץ, או במקרה של נעמי גוטקינד-גולן, לסיוט של חו"ל קוראים פשוט: מזוודות.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 29/05/18 12:37 טו בסיון התשעח

מזוודות ותיקים מומלצים לטיולים
צילום: אמריקן טוריסר

לכל אחד יש את התקף החרדה הקטן שלו המקדים את טיולי חופשת הקיץ. יש שמקבלים חום מהמחשבה על התורים במשרד הפנים להארכת דרכון או בשגרירויות לקבל ויזה. אחרים מתקשים לתפקד עם הצורך בזריקות חיסון, לפני טיסה ליעדים מסוימים, מתבלבלים בתחשיבי מטבע זר לעומת השקל, מתחבטים על משכבם בלילות האם טיול קבוצתי או שנתמודד לבד, ומה אם לא יבינו את האנגלית שלנו, והרשימה ארוכה. במקרה שלי, לסיוט חו"ל קוראים פשוט: מזוודות. בסעיף הזה אני ושכמותי, בפוסט טראומה. אולי נגיע לפריז ונגלה שהמזוודות שלנו טסו לאתונה (היו תקדימים). אולי נעמוד עד בוש ליד המסוע בשדה התעופה הזר והמזוודה שלנו לא תופיע. אולי איזה סבל יזרוק את המזוודה באלימות על עגלת ההסעות והיא תתפרק בתפרים ותכולתה בתוכה תתפזר או תינזק. והכי קלאסי, אולי נגלה שהגענו למשקל יתר וצריך תקציב נוסף לזה שתכננו בקפדנות סעיף אחרי סעיף. יש כמובן תופעת לוואי לחרדת המזוודות: האריזה. איך אורזים נכון. מה אם את הפריט הכי חיוני (מישהו אמר פינצטה), לא ארזנו. בקיצור, עולם ומלואו של טיולי קיץ שלקראת יולי תכנונם נכנס להילוך גבוה – ומזוודות.

הפתרון שמצאתי להקלת התסמינים האלה הוא התעדכנות, על משקל מוסיף ידע מפחית פגע. בודקת מה חדש בתחום, מתרשמת מיציבות הפלסטיק והבד של המזוודות החדשניות, פותחת וסוגרת רוכסנים לראות שהם אמינים, סופרת את התאים, הכיסים הנסתרים, והמנעולים הממוחשבים, בוחרת צבע מתוך מבחר הצבעים הגדל והולך מדי שנה, ומחליטה על צבע משותף לכל התיקים והתרמילים והמזוודות שישרתו אותי בנסיעה המתקרבת. כך אוכל לזהות אותם ביתר קלות.

מאז שגיליתי שמזוודה היא לא הפוביה הבלעדית שלי, אני חולקת את ממצאי הסיור המקדים שלי בתחילת כל קיץ, עם כל מי שמוכן לשמוע. ויש הרבה כאלה.

למשל, סדרת מרקו פולו של חברת "קל גב". כבר שמו של הטייל האגדי מרגיע. אחר כך אני מגלה שמדובר במזוודות שבכולן ניתן לנתק גלגלים. זה נדרש בחלק מטיסות הלואו-קוסט, וימנע מכם להיתקע עם מזוודה שלא יסכימו להעלות למטוס. גם הגודל של מזוודת המרקו פולו, מיוצר בהתאמה לדרישות של מתקני חברות התעופה לסוגיהן, ועומד בסטנדרטים שלהם. ומה שהיה בתחילת הדרך מזוודה קטנה, ניתן להגדלה ולהרחבת נפח על ידי פתיחת רוכסן. בפנים יש רצועות להידוק התכולה ותא רשת פנימי הנסגר ברוכסן. הגלגלים מסתובבים 360 מעלות, וסט של שלוש מזוודות בשלושה נפחים (50, 78 ו-118 ליטר) עולה 918 שקלים.

918 ש"ח לכל הסט

918 ש"ח לכל הסטצילום: קל גב

בדקתי באותה הזדמנות גם את האופציה של תרמיל במקום מזוודה. תרמיל בשם TAGUS 25 שנפחו 25 ליטר, ויש בו תא עם ארגוני, רצועות חיצוניות להצמדת כל מה שלא נכנס בפנים, כיסוי נגד גשם ועוד, עולה בקל גב 299 שקלים. בתרמיל הגדול (90 ליטר), הנקרא traveler 901 ושייך למותג OUTDOOR REVOLUTION, יש תא מרכזי, תא בינוני עם 2 ארגוניות רשת, ועוד 2 תאי קטנים בסגירת רוכסן בחזית, ומחירו 359 שקלים. לטיילנים עצמאיים המתכוונים לשוטט הרבה ברגל במהלך חופשת הקיץ, כדאי לשקול גם רכישת תרמיל 9 ליטר, שבתוכו שקית מים של 3 ליטר, שמחירו 269 שקלים. ילדים שילוו אתכם בטיולי הקיץ יוכלו לשאת על גבם תרמיל אחסון עם שקית שתייה של ליטר וחצי, שמחירה 169 שקלים.

צילום: אאוטדור

יצרנית מזוודות מפורסמת נוספת, סמסונייט, גייסה את אגדת הכדורגל העולמי, כריסטיאנו רונאלדו, לקידום מזוודות הקשיחות הטרולי החדשות שלה הנקראות SOUNDBOX. כאן מדובר במזוודות שאי אפשר לא לגלות בקלות על המסוע בשדות התעופה בשל הצבעים העזים שלהן: צהוב-זהב, ירוק-מנטה, כחול-דנים וכתום בוהק. עיצוב הסדרה נלקח מתוך השראה לתיבות נגינה, והן מיוצרות  ב-3 גדלים ועם 4 גלגלים. בחלק הפנימי בצד אחד יש תמיכה של רצועות מצטלבות, והצד השני סגור ע"י רוכסן ועליו כיס מרוכסן נוסף. יש גם רוכסן להגדלת הנפח. מזוודה בנפח 46 ליטר המאושרת בכל חברות התעופה כולל לואו קוסט עולה 595 שקלים. בנפח 81.5 ליטר עולה 765 שקלים, ובנפח 109.8 עולה 795 שקלים.

צילום: אאוטדור

צילום: אאוטדור

תת-סעיף בתחום האריזה קשור למי שנוסע לטיול קיץ עם תינוק. כאן חשוב למצוא תיק גדול עם חלוקה פנימית נוחה ומאורגנת, שניתן יהיה להכניס לתוכו את כל הפריטים החיוניים, שאפשר לשאת על הכתף או לחבר לעגלה, ואחד כזה מצאתי בחברת gitta. יש בו שני כיסים חיצוניים לבקבוקים, ארבעה כיסים פימיים, תופסנים לתליה על כל סוגי העגלות. הנפח שלו 24 ליטרים, והוא עשוי מבד פוליאסטר אטום וכביס. מחירו 199 שקלים.

צילום: גיטה